Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Weryfikacja zniżek na ubezpieczenie OC i AC

(2012-10-16)

Porownaj nasze oferty!

Jaki masz samochód?

Rok produkcji:

Marka:

Zdarzyło Ci się na pytanie o wysokość zniżek zawahać i zastanowić, co by było gdybyś podał wyższe zniżki niż w rzeczywistości? A może ubezpieczyciel się nie zorientuje, jak nie wspomnisz o tej szkodzie zeszłej zimy?

Absolutnie nie namawiamy do mówienia nieprawdy. Pomijając aspekt etyczny, należy po prostu pamiętać, że „kłamstwo ma krótkie nogi”. Te nogi są jeszcze krótsze odkąd 11 lutego 2012 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny udostępnił dla wszystkich kierowców platformę do identyfikacji umów OC, a dla agentów do sprawdzenia historii ubezpieczeniowej klienta. Każda firma przekazuje do UFG informacje o ubezpieczonych autach i o wszystkich szkodach, dzięki czemu wystarczy kilka kliknięć, żeby sprawdzić, czy podane przez klienta informacje są zgodne z prawdą.

Do niedawna było inaczej. Przed wejściem w życie zmian znowelizowanej ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, najczęściej stosowaną metodą sprawdzania klasy bonus/malus było okazanie przez klienta ZOPUK-u, czyli zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia komunikacyjnego. Każda firma ma nadal obowiązek wystawić taki dokument na życzenie klienta nawet do jedenastu lat po zakończeniu ochrony ubezpieczeniowej. Nowy ubezpieczyciel może poprosić o takie zaświadczenie przed startem polisy lub w trakcie roku polisowego, zwłaszcza gdy właściciel auta nie zgadza się z informacjami przekazanymi przez UFG.

Rzadziej stosowaną metodą weryfikacji zniżek jest uwzględnienie tych z ostatniej polisy z innej firmy. Firmy z reguły nie patrzą na zniżkę na dokumencie ubezpieczenia, ponieważ te, często marketingowe zniżki, nie mówią za wiele o historii szkodowości klienta. Ale są wyjątki. Pamiętasz, jak Mariusz Max-Kolonko przekonywał w telewizyjnych reklamach, że Liberty Direct „honoruje przede wszystkim zniżki”? Rzeczywiście, w tej firmie są utrzymywane zniżki z poprzedniej polisy i nie patrzy się na ZOPUK, oczywiście pod warunkiem, że ostatni rok również był bezszkodowy (co oczywiście Liberty Direct sprawdzi w bazie UFG).

Wygląda na to, że skala oszustw lub pomyłek w liczeniu zniżek znacząco się zmniejszy po tym, jak towarzystwa ubezpieczeniowe masowo zaczęły weryfikować w UFG informacje podawane przez klientów. Jeszcze kilka lat temu przekazywanie błędnych danych o historii ubezpieczeniowej było niestety dość powszechną praktyką, co uderzało z pewnością w portfele uczciwych klientów. Kierowcy ryzykowali, bo firmy często losowo weryfikowały zniżki, więc szansa uniknięcia odpowiedzialności była duża. Teraz na szczęście proporcje się odwróciły i próba oszukania ubezpieczyciela jest łatwiej wykrywalna. Dla przeciętnego, uczciwego właściciela auta proces weryfikacji zniżek tylko pozornie nie ma większego znaczenia. Oszustwa ubezpieczeniowe mają bowiem kolosalny wpływ na wysokość składek za ubezpieczenia, dlatego jeśli skala błędnie deklarowanych zniżek zostanie zmarginalizowana, jest szansa że unikniemy kolejnych podwyżek.

Serdecznie pozdrawiamy,
zespół rankomat.pl

PS. nieustająco zapraszamy do porównania aktualnych ofert ubezpieczeń :)

Przeczytaj również:

Odwiedź również: https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest?with=zpp1 – portal zapytań do bazy danych o OC i AC.

Przejdź do kalkulatora OC AC i porównaj polisy dla Ciebie
rankoteam: blog zespołu rankomat.pl porównywarka kredytów, lokat, kont finanse.rankomat.pl porównywarka ubezpieczeń turystycznych wakacyjnapolisa.pl