Warta, kolejny krajowy gigant zmienia swój wizerunek. Nowi właściciele, nowe logo i połączenie z HDI Asekuracja. Dodatkowo nieco egzotyki: oprócz znanej na rynku grupy Talanx, współwłaścicielem Warty staje się ubezpieczyciel z Japonii.

70% udziałów Warty przejęła znana na naszym rynku niemiecka grupa Talanx AG (największy ubezpieczyciel u naszych zachodnich sąsiadów), dotychczasowy właściciel HDI-Asekuracja TU S.A. (ubezpieczenia majątkowe) i HDI-Gerling Życie TU S.A. (ubezpieczenia życiowe). 30 % objęła Meiji Yasuda (firma jest drugim co do wielkości ubezpieczycielem na rynku japońskim). Obie spółki współpracują w Europie od dłuższego czasu, w 2010 roku firmy podpisały umowę o współpracy strategicznej. W Polsce jej wynikiem jest przejęcie TU Europa S.A. oraz obecne zmiany: przejęcie Warty i połączenie jej z HDI.

Znajdź OC już od 329zł!
Bez wychodzenia z domu

  • Ceny OC w 3 minuty
  • Oferty kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych
  • Pomoc 200 agentów

To co rzuci się w oczy każdemu z nas to nowe logo Warty. Poprzedni logotyp firmy graficznie nawiązywał do poprzedniego właściciela, belgijskiej grupy KBC. Obecny znak graficzny wyraźnie podobny jest do formy prezentowanej przez głównego właściciela, grupę Talanx.


Zgodnie z założeniami przedstawionymi przez służby prasowe Warty, nowe logo ma pokazywać, że Warta to firma:

  • przyjazna, blisko klienta – ze względu na zmniejszenie czcionki, rozpoczęcie nazwy własnej z małej litery,
  • posiadająca ofertę najwyższej jakości – nietypowe, fantazyjne „t” świadczy o elastyczności i otwartości, zapewnieniu indywidualnego traktowania klientów,
  • mająca proste procedury i z którą łatwo się skontaktować – świadczy o tym prosty styl grafiki, bez ozdobników, prosty krój czcionki, „niczym pismo techniczne”,
  • nowoczesna i dynamiczna – czerwona kwadratowa kropka na końcu kojarzy się z nowymi technologiami, Internetem i zbliża Wartę do nowych grup klientów,
  • dysponująca kompleksową ofertą – wyraźna kwadratowa kropka kojarzy się z powiedzeniem „koniec i kropka”, które oznacza, że wszystko co najlepsze klient znajdzie w ofercie Warty.

Rebranding oraz zmiany właścicielskie wsparte są największą w dziejach firmy kampanią marketingową, której hasło przewodnie brzmi: „Warta – warta zaufania”. Kampania zaplanowana jest do końca roku, z pewnością zdążymy oswoić się z nowym logo Warty, zarówno w Internecie, jak i mediach tradycyjnych.

Co ciekawe, mimo połączenia, ubezpieczenia majątkowe (w tym ubezpieczenia komunikacyjne) Warty i HDI sprzedawane będą przez dwie niezależne sieci sprzedaży detalicznej. Cel to utrzymanie charakteru produktów oraz dotychczasowych klientów, którzy przez lata przyzwyczaili się do ofert obu firm. Ubezpieczenia życiowe oraz produkty dla klientów korporacyjnych będą dostępne jedynie pod marką Warta. Połączone zostały również obszary likwidacji szkód i obsługi klienta. Całkowity proces zmiany – połączenia spółek – trwać ma przez około trzy lata.

Władze spółki zapowiadają dość ambitne cele. Prezes Warty, Jarosław Parkot zapowiada, że w ciągu trzech, czterech lat udział nowej Warty w całym polskim rynku ubezpieczeń zwiększy się do 15-17%. Prezes grupy Talanx, Herbert K. Hass potwierdził, że w ciągu 12-24 miesięcy zamierza wprowadzić Wartę na GPW, do czego zobowiązał się wcześniej przed KNF.

Dla większości kierowców największe znaczenie mają dwie sprawy: jakie będą ceny w Warcie oraz HDI Asekuracja oraz poziom świadczonych usług. W każdej chwili możecie się o tym przekonać korzystając z naszej porównywarki ubezpieczeń, do czego gorąco zachęcamy.