Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z naszych 200 Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
ZadzwońWhatsApp

Ile godzin musi wynieść opóźnienie, aby otrzymać odszkodowanie?

Każdy ubezpieczyciel ma w tym zakresie własne wytyczne. Czas opóźnienia lotu może się wahać od 4 do 6 godzin. Jeśli samolot odleciał z mniejszym opóźnieniem niż jest to określone przez towarzystwo, to odszkodowanie nie zostanie wypłacone. W Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia każdej firmy ubezpieczeniowej można zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi tych przedziałów czasowych.

Aby odszkodowanie zostało wypłacone, należy o zdarzeniu poinformować centrum alarmowe/i informacyjne ubezpieczyciela oraz posiadać zaświadczenie o opóźnieniu lotu od przewoźnika. Niektóre towarzystwa wypłacają gotówkę tylko na podstawie dokumentu informującego o opóźnieniu.

Inne firmy wymagają dodatkowo dostarczenia rachunków oraz faktur dokumentujących wydatki poniesione w czasie oczekiwania na lot (za zakup jedzenia, napojów, niezbędnych środków kosmetycznych i higienicznych, a także za nocleg czy transport z lotniska i na lotnisko w przypadku ekstremalnie długich opóźnień). Należy więc takie rachunki zachować i okazać w razie potrzeby. 
 

Powiązane pytania i odpowiedzi

Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie

Zapewnij sobie spokojne wakacje

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego