Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Doradców.
Komunikacja
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
Nieruchomości
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00
Podróż
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 19:00
Zadzwoń22 270 00 00
Życie, Zdrowie, NNW
Pracujemy:
pon. - pt.09:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00
GSM
Pracujemy:
pon. - pt.08:00 - 16:00
Zadzwoń22 270 00 00

Czy mogę zrezygnować z OC zakupionego przez internet?

Tak. Zgodnie z art. 40 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, możesz odstąpić bez podawania przyczyny od umowy ubezpieczenia OC zawartej na odległość (przez telefon lub internet), w ciągu 30 dni od jej zawarcia.

Wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC zawartego na odległość musi mieć formę pisemną. Dokument powinien zawierać:

  • Twoje dane osobowe i adresowe – imię, nazwisko i numer PESEL, adres zamieszkania i do korespondencji,
  • numer polisy OC, od której zakupu chcesz odstąpić i numer rejestracyjny samochodu, dla którego ubezpieczenie OC zostało zakupione,
  • podstawę prawną – art. 40 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.

Pamiętaj, aby własnoręcznie podpisać odstąpienie od umowy OC zawartej na odległość przed wysłaniem pisma do firmy ubezpieczeniowej. W przeciwnym razie nie zostanie ono przyjęte przez ubezpieczyciela.

Przydatne dokumenty i wzory

  • Wypowiedzenie OC Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu ze współwłaścicielem Pobierz
  • Druk PCC-3 Pobierz
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Pobierz

Powiązane pytania i odpowiedzi

Oszczędź nawet 50% na polisie

Porównaj 67 ofert OC/AC

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
UBEZPIECZENIA RANKOMAT Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego