Porównaj sam oferty interesujących Cię ubezpieczeń. Kup polisę online i zgarnij 50 zł zwrotu! Sprawdź szczegóły
Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00

Czy najpierw muszę zapłacić za wizytę u lekarza, a później zwrócić się do ubezpieczyciela o zwrot kosztów?

To zależy od sytuacji, a także od regulacji danego towarzystwa ubezpieczonego. Jeśli wizyta u lekarza została zgłoszona centrum alarmowym/informacyjnym, to bardzo często ubezpieczyciel kieruje nas do placówki, z którą współpracuje. Wówczas możliwe jest tzw. rozliczenie bezkosztowe. Towarzystwo samo skontaktuje się z przychodnią/szpitalem lub gabinetem i pokryje koszty leczenia.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli w pobliżu miejsca zakwaterowania osoby ubezpieczonej nie ma placówki współpracującej bądź też w pierwszej kolejności (przed zgłoszeniem tego faktu do ubezpieczyciela) odwiedzono lekarza. Wówczas należy poprosić o wystawienie faktury czy też rachunku i samodzielnie dokonać opłaty.

Po powrocie z wizyty należy zgłosić ten fakt towarzystwu (termin zgłoszenia zdarzenia to kilka dni, zwykle maksymalnie 7, szczegóły znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia każdej firmy ubezpieczeniowej) i przesłać dokumenty zgłoszenia szkody (zgodnie z wymogami danego towarzystwa, o szczegóły można zapytać konsultanta w centrum pomocy/alarmowym).

Po rozpatrzeniu tych informacji ubezpieczyciel dokona zwrotu kosztów poniesionych na wizytę na podany mu numer konta bankowego.

Powiązane pytania i odpowiedzi

Kup ubezpieczenie od 2,29 zł dziennie

Zapewnij sobie spokojne wakacje

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
UBEZPIECZENIA RANKOMAT Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego