Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Doradców.
Komunikacja
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
Nieruchomości
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00
Podróż
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 19:00
Zadzwoń22 270 00 00
Życie, Zdrowie, NNW
Pracujemy:
pon. - pt.09:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00
GSM
Pracujemy:
pon. - pt.08:00 - 16:00
Zadzwoń22 270 00 00

Czym różni się zadośćuczynienie od odszkodowania po wypadku?

Choć wiele osób stosuje te nazwy zamiennie, w rzeczywistości odszkodowanie i zadośćuczynienie to dwa różne terminy w słowniku ubezpieczeniowym.

Odszkodowanie polega na naprawieniu wyrządzonej szkody o charakterze majątkowym, choć – co istotne - świadczenie może pokrywać straty nie tylko materialne (np. po zniszczeniu samochodu), ale również utracone korzyści, np. utratę zarobków i inne następstwa majątkowe po uszkodzeniu ciała czy stracie członka rodziny.

Zadośćuczynienie polega natomiast na wyrównaniu szkód niemajątkowych. Zalicza się do nich m.in. cierpienia psychiczne i fizyczne oraz naruszenie dobra osobistego. Świadczenie jest zazwyczaj wypłacane jednorazowo i zawsze ma formę pieniężną. Jeśli starasz się o zadośćuczynienie za ból i cierpienie, pamiętaj, że jego wysokość zależy w dużej mierze od trafności uzasadnienia Twojego roszczenia. 

Przydatne dokumenty i wzory

  • Wypowiedzenie OC Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu ze współwłaścicielem Pobierz
  • Druk PCC-3 Pobierz
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Pobierz

Powiązane pytania i odpowiedzi

Oszczędź nawet 50% na polisie

Porównaj 67 ofert OC/AC

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
UBEZPIECZENIA RANKOMAT Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego