Tak. Uzyskanie odszkodowania od linii lotniczych nie przeszkadza w ubieganiu się o zwrot kosztów od ubezpieczyciela w ramach posiadanej polisy. Co więcej, jeśli posiada się więcej niż jedno ubezpieczenie (np. oprócz indywidualnej polisy także tą z biura podróży), to każdorazowo można wystąpić o odszkodowanie od opóźnienia lotu.
Warunkiem jest spełnienie wszystkich wymaganych formalności. Do tych formalności należy zaliczyć:
wymagany czas opóźnienia lotu (zwykle o co najmniej 3 lub 4 godziny, w niektórych towarzystwach dopiero powyżej 5 lub 6 godzin),
okazanie zaświadczenia o opóźnieniu samolotu wystawionego przez linie lotnicze,
zachowanie i okazanie faktur oraz rachunków za wydatki poniesione w czasie oczekiwania na lot (np. na zakup jedzenia i picia, artykułów kosmetycznych, wynajęcie noclegu czy transport z lotniska oraz na lotnisko).
Należy pamiętać, że nie ubezpieczyciele nie wypłacą odszkodowania, jeżeli do opóźnienia samolotu doszło z powodu strajków obsługi, zamieszek, stanów wojennych i nadzwyczajnych czy w przypadku lotów czarterowych.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Kup ubezpieczenie od 2,29 zł dziennie
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.