Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z naszych 200 Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
ZadzwońWhatsApp

Tematy pomocy Rozwiń(3)

Ile mam czasu na odstąpienie?

W przypadku odstąpienia od umowy OC zawartej na odległość najważniejsze jest dostosowanie się do terminów. Należy pamiętać przede wszystkim, że czas na odstąpienie od umowy OC jest ograniczony do 30 dni, od momentu zawarcia umowy ubezpieczenia. 


Szczególną uwagę warto również zwrócić na fakt, że dla ubezpieczyciela nie ma znaczenia termin rozpoczęcia ochrony ubezpieczenia. Jeśli więc polisa zaczęła obowiązywać później niż został zawarta umowa, w dalszym ciągu data podpisania umowy będzie tą wiążącą.


Za datę złożenia odstąpienia uznaje się:

  • Dzień, kiedy towarzystwu ubezpieczeniowemu został doręczony dokument, w przypadku osobistego przekazania odstąpienia.
  • Dzień nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego (Poczty Polskiej).
  • Dzień dostarczenia, w przypadku wybranej firmy kurierskiej.
  • Dzień, w którym nastąpiło złożenie odstąpienia agentowi, działającemu w imieniu i na rzecz zakładu ubezpieczeń.
  • Jeśli odstąpienie od umowy OC zawartej na odległość zostanie złożone w odpowiednim czasie, umowa ulegnie rozwiązaniu z upływem dnia złożenia odstąpienia. Oznacza to również, że wygaśnie ochrona ubezpieczenia komunikacyjnego. W takim wypadku najbezpieczniej jest zakupić tego samego dnia lub wcześniej inną polisę i tym samym nie narażać się na kary związane z brakiem obowiązkowego OC.
     

Powiązane pytania i odpowiedzi

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego