Wg badania PIU 69% Polaków obawia się wypadku samochodowego, a 43% z nich uznaje jego ryzyko za prawdopodobne w swoim życiu. Dodatkowo kierowcy przeceniają swoje umiejętności prowadzenia - 96% badanych uważa się za raczej lub zdecydowanie dobrych kierowców. Dlatego chcąc budować większą świadomość wśród kierowców, rankomat.pl przygotował kampanię, ukazującą jak wiele zagrożeń czyha na kierowców każdego dnia. Marka wskazuje w ten sposób, że sytuacje, których nikt z nas nie bierze często pod uwagę, mogą się przydarzyć i przysporzyć nam problemów.
W ramach kampanii rankomat.pl przygotował wiele materiałów video. Każdy z nich będzie tworzył wspólną lub własną historię, a efekty będzie można obejrzeć w kanałach digitalowych oraz TV w kolejnych odsłonach kampanii. Punktem wyjścia do działań promocyjnych porównywarki było podejście „digital first” ze względu na rosnący potencjał przestrzeni internetowej do działań marketingowych oraz możliwość precyzyjnego targetowania grup docelowych.
- Nasza kampania została zaprojektowana tak, aby pokazywać mnogość losowych zdarzeń, z którymi każdego dnia mogą spotkać się kierowcy. Bardzo ciężko opowiedzieć spójną historię w klasycznym spocie telewizyjnym, dlatego centralną osią kampanii są krótsze formy digitalowe. Dodatkowo, realizując kampanię, dostarczymy konsumentom licznych poradników w formie artykułów oraz wideo. Zależy nam na tym, żeby w ciekawy sposób z nutą humoru opowiedzieć o zagrożeniach oraz budować świadomość, od czego chroni polisa ubezpieczeniowa. Wiemy, że ogólne warunki umowy mogą być niejasne, tak samo jak działanie konkretnych ubezpieczeń oraz rozszerzeń pokroju NNW czy assistance. Dlatego chcemy wspierać naszych klientów w interpretacji i wyborze najlepszej polisy – komentuje Dawid Pożoga, CMO rankomat.pl.
Różne ubezpieczenia, wiele opisanych sytuacji
W ramach kampanii porównywarki powstało wielu modułów, z których każdy jest sceną z życia kierowcy, któremu niestety się nie poszczęściło i spowodował lub doznał szkody. W spotach zobaczymy także ambasadora marki, Huberta Urbańskiego, który przekonuje, że choć los nie oszczędza kierowców, to dzięki rankomat.pl mogą oni zaoszczędzić czas, nerwy i pieniądze.
- Sytuacji, w których przydaje się nie tylko obowiązkowa polisa OC, jest wiele. Zderzenia ze zwierzęciem na drodze, powalenie drzewa na samochód, uszkodzenia powstałe w wyniku gradobicia, to tylko przykłady. Biorąc pod uwagę te sytuacje, a także mając na względzie rosnące koszty życia, w najnowszej kampanii chcemy zwiększać świadomość ubezpieczeniową Polaków i pokazywać im, jak oraz dlaczego warto się chronić odpowiednią polisą komunikacyjną. W ramach kampanii przedstawimy ich różnorodność i zastosowanie, które będzie odpowiednie dla każdego kierowcy. Na naszej stronie można ją wybrać szybko, wygodnie i bezpiecznie, a w razie wątpliwości można liczyć na wsparcie naszych agentów – komentuje Michał Gołota, Brand Manager rankomat.pl.
Kampanię przygotował Departament Marketingu & E-commerce rankomat.pl wraz z agencją Przestrzeń. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker, a produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Dynamo wraz ze studiem Delapost. Efekty kampanii można zobaczyć w TV, internecie oraz w social mediach marki. Pierwsze jej elementy zostały opublikowane 20.03. Spot jest też dostępny na kanale YouTube porównywarki.