Nasi Klienci oceniają EUROINS na
1,44
Zostaw opinię

Proces likwidacji szkody z ubezpieczenia EUROINS dzieli się na cztery kroki: zgłoszenie szkody, ustalenie wysokości szkody, ustalenie odpowiedzialności oraz decyzję i wypłatę odszkodowania.

Sprawdź ceny OC/AC »

Likwidacją szkód klientów EUROINS zajmuje się polski przedstawiciel firmy EINS Polska.

Szkodę można zgłosić na trzy sposoby:

  • dzwoniąc pod numer telefonu +48 22 243 84 84
  • wypełniając formularz kontaktowy na stronie http://eins.pl/zgloszenie-szkody/zglos-szkode/
  • poprzez e-mail: szkody@eins.pl

W celu zgłoszenia szkody należy pobrać ze strony http://eins.pl/przydatne-dokumenty/ odpowiedni formularz zgłoszenia szkody, wydrukować go oraz wypełnić, a następnie wysłać skan wypełnionego i podpisanego formularza na podany powyżej adres e-mail.

Jakie są zasady likwidacji szkody z OC w EUROINS?

Etap 1. Zgłoszenie szkody

  • zgłoś szkodę jak najszybciej,
  • poinformuj osobę przyjmującą zgłoszenie, jeśli w wyniku zdarzenia doszło nie tylko do uszkodzeń samochodu (mienia), ale również obrażeń ciała podróżujących nim osób,
  • po złożeniu zawiadomienia otrzymasz numer szkody, na który będziesz mógł powołać się podczas całego procesu likwidacji,
  • EUROINS poinformuje Cię również o dokumentach wymaganych do przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego.

Etap 2. Ocena rozmiaru szkody

  • Czekaj na kontakt z rzeczoznawcą – powinien uzgodnić z Tobą termin i miejsce oględzin uszkodzonego pojazdu (mienia) najpóźniej następnego dnia roboczego po zgłoszeniu szkody,
  • Podczas oględzin możesz uzupełnić i podpisać formularz zgłoszenia szkody oraz przekazać rzeczoznawcy wymagane dokumenty.

Etap 3. Ustalenie wysokości odszkodowania

  • W ciągu 3 dni roboczych od dnia oględzin otrzymasz kosztorys ofertowy. Pamiętaj, że nie jest on jeszcze decyzją o przyznaniu odszkodowania, a jedynie dokumentem określającym koszty poniesionej szkody.

Etap 4. Decyzja i wypłata odszkodowania

  • Jeśli zaakceptujesz kosztorys ofertowy, EUROINS wypłaci Ci odszkodowanie niezwłocznie po ustaleniu swojej odpowiedzialności za zdarzenie oraz przekazaniu dyspozycji w sprawie wypłaty odszkodowania od Ciebie i pozostałych współwłaścicieli pojazdu/mienia (o ile tacy są), ale nie później niż w ciągu 30 dni od dnia przyjęcia zawiadomienia o szkodzie.
  • Otrzymasz decyzję na wskazany przez Ciebie w trakcie zgłoszenia szkody adres lub drogą mailową.

Pamiętaj, że nie musisz zgadzać się na likwidację szkody z kosztorysu ofertowego. Jeśli wolisz bezgotówkową naprawę pojazdu, EUROINS pomoże Ci zorganizować naprawę w jednym ze swoich warsztatów Sieci Partnerskiej.

Naprawę pojazdu możesz także zlecić wybranemu przez Ciebie warsztatowi. W takim wypadku konieczne będzie jednak uzgodnienie z EUROINS zakresu i kosztów naprawy, wynikających np. z kosztorysu przedwykonawczego sporządzonego przez warsztat.