Proces likwidacji szkody z ubezpieczenia EUROINS dzieli się na cztery kroki: zgłoszenie szkody, ustalenie wysokości szkody, ustalenie odpowiedzialności oraz decyzję i wypłatę odszkodowania.
Likwidacją szkód klientów EUROINS zajmuje się polski przedstawiciel firmy EINS Polska.
Szkodę można zgłosić na trzy sposoby:
- dzwoniąc pod numer telefonu +48 22 243 84 84
- wypełniając formularz kontaktowy na stronie https://eins.pl/zgloszenie-szkody/zglos-szkode/
- poprzez e-mail: szkody@eins.pl
W celu zgłoszenia szkody należy pobrać ze strony https://eins.pl/przydatne-dokumenty/ odpowiedni formularz zgłoszenia szkody, wydrukować go oraz wypełnić, a następnie wysłać skan wypełnionego i podpisanego formularza na podany powyżej adres e-mail.
Jakie są zasady likwidacji szkody z OC w EUROINS?
Etap 1. Zgłoszenie szkody
- zgłoś szkodę jak najszybciej,
- poinformuj osobę przyjmującą zgłoszenie, jeśli w wyniku zdarzenia doszło nie tylko do uszkodzeń samochodu (mienia), ale również obrażeń ciała podróżujących nim osób,
- po złożeniu zawiadomienia otrzymasz numer szkody, na który będziesz mógł powołać się podczas całego procesu likwidacji,
- EUROINS poinformuje Cię również o dokumentach wymaganych do przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego.
Etap 2. Ocena rozmiaru szkody
- Czekaj na kontakt z rzeczoznawcą – powinien uzgodnić z Tobą termin i miejsce oględzin uszkodzonego pojazdu (mienia) najpóźniej następnego dnia roboczego po zgłoszeniu szkody,
- Podczas oględzin możesz uzupełnić i podpisać formularz zgłoszenia szkody oraz przekazać rzeczoznawcy wymagane dokumenty.
Etap 3. Ustalenie wysokości odszkodowania
- W ciągu 3 dni roboczych od dnia oględzin otrzymasz kosztorys ofertowy. Pamiętaj, że nie jest on jeszcze decyzją o przyznaniu odszkodowania, a jedynie dokumentem określającym koszty poniesionej szkody.
Etap 4. Decyzja i wypłata odszkodowania
- Jeśli zaakceptujesz kosztorys ofertowy, EUROINS wypłaci Ci odszkodowanie niezwłocznie po ustaleniu swojej odpowiedzialności za zdarzenie oraz przekazaniu dyspozycji w sprawie wypłaty odszkodowania od Ciebie i pozostałych współwłaścicieli pojazdu/mienia (o ile tacy są), ale nie później niż w ciągu 30 dni od dnia przyjęcia zawiadomienia o szkodzie.
- Otrzymasz decyzję na wskazany przez Ciebie w trakcie zgłoszenia szkody adres lub drogą mailową.
Pamiętaj, że nie musisz zgadzać się na likwidację szkody z kosztorysu ofertowego. Jeśli wolisz bezgotówkową naprawę pojazdu, EUROINS pomoże Ci zorganizować naprawę w jednym ze swoich warsztatów Sieci Partnerskiej.
Naprawę pojazdu możesz także zlecić wybranemu przez Ciebie warsztatowi. W takim wypadku konieczne będzie jednak uzgodnienie z EUROINS zakresu i kosztów naprawy, wynikających np. z kosztorysu przedwykonawczego sporządzonego przez warsztat.