W marcu 2020 roku firma ubezpieczeniowa Gefion Insurance zaprzestała prowadzenia swojej działalności ubezpieczeniowej. Duński organ nadzoru finansowego Finanstilsynet zakazał firmie zawierania nowych umów ubezpieczeniowych oraz odnawiania już istniejących. Decyzja duńskiego organu podyktowana była brakiem pokrycia kapitałowego wymogu wypłacalności przez Geofin. Przedstawiony plan poprawy płynności finansowej przez Gefion nie zyskał akceptacji ze strony organu nadzorczego, stąd nastąpiła konieczność odebrania licencji firmie ubezpieczeniowej. W związku z zaistniałą sytuacją wszyscy klienci Gefion w Polsce posiadający aktywne ubezpieczenia np. OC komunikacyjne muszą liczyć się z faktem, iż umowy te nie zostaną odnowione automatyczne na kolejny rok.
Ta informacja jest szczególnie ważna dla właścicieli samochodów, którzy mają wykupione w Gefion OC. W tym przypadku nie zadziała automatyzm odnowienia polisy ubezpieczeniowej. Firma Gefion wciąż ma obowiązek wywiązywać się z posiadanych umów tj. likwidować szkody, czy wypłacać odszkodowania, nie może jednak zawierać nowych umów.
Klienci, który kupili OC oraz produkt autopomoc w Gefion mogą wciąż korzystać z przysługujących im praw i ochrony ubezpieczeniowej. Autopomoc od Gefion polega na dodatkowym wsparciu kierowcy, który uległ kolizji lub wypadkowi. Unieruchomiony pojazd po zdarzeniu drogowym w ramach usługi Autopomoc może zostać odholowany do najbliższego warsztatu lub miejsca wskazanego przez kierowcę. Możliwość odholowania auta ograniczona jest do 50 kilometrów od miejsca zdarzenia. Z usługi może skorzystać właściciel samochodu lub kierowca ubezpieczonego auta. Warunkiem skorzystania z pomocy w ramach usługi autopomoc jest stwierdzenie, że pojazd nie nadaje się do dalszej jazdy lub został unieruchomiony na skutek kolizji lub wypadku. Ochrona ubezpieczeniowa Autopomoc obejmuje okres, na jaki jest wykupiona polisa OC od Gefion.