Jednym z przejawów zapewnienia bezpieczeństwa transakcji płatniczych jest konieczność aktywacji nowej lub wznowionej karty płatniczej po jej otrzymaniu przez klienta banku i nadania numeru PIN. Sprawdź, jak aktywować kartę w Banku Millennium oraz ile czasu zajmie Ci wykonanie tej czynności.
- 1. Jak aktywować kartę w Banku Millennium?
- 2. Jak aktywować kartę w Banku Millennium w systemie Millenet?
- 3. Jak aktywować kartę w Banku Millennium przez aplikację mobilną?
- 4. Jak aktywować kartę w Banku Millennium w bankomacie?
- 5. Jak aktywować kartę Banku Millennium za pomocą terminala?
- 6. Jak aktywować kartę w Banku Millennium przez telefon?
- 7. Jak aktywować kartę dla dziecka w Banku Millennium?
- 8. Jak nadać PIN do karty w Banku Millennium?
- 9. Warto wiedzieć
Nowa karta płatnicza, którą otrzymałeś listownie lub którą odebrałeś w placówce stacjonarnej banku jest nieaktywna. W praktyce oznacza to brak możliwości wykonania standardowych transakcji do czasu jej aktywacji. Taka procedura ogranicza ryzyko związane z przejęciem i wykorzystaniem karty przez osoby do tego niepowołane np. podczas wysyłki pocztą. Zatem zanim zaczniesz w pełni korzystać z wszystkich funkcjonalności, otrzymaną kartę debetową lub kredytową w pierwszej kolejności należy aktywować. Taką procedurę stosuje również Bank Millennium.
Jak aktywować kartę w Banku Millennium?
Wraz z rozwojem bankowości elektronicznej zmienił się proces związany z aktywacją kart bankomatowych. Wcześniejszą procedurę polegającą na wysłaniu zamówionej karty jednym listem, a numeru PIN drugim, zastąpiła możliwość aktywacji i nadania numeru PIN samodzielnie. Obecnie kartę płatniczą nadal możesz otrzymać listownie lub odebrać ją w placówce stacjonarnej banku, ale numeru PIN nie otrzymasz już listownie.
W Millennium Banku kartę płatniczą aktywujesz na jeden z pięciu sposobów:
🌐 przez bankowość elektroniczną
📱 w aplikacji mobilnej
☎️ telefonicznie
🏢 w bankomacie
💳 w punkcie handlowo-usługowym wyposażonym w terminal płatniczy (POS)
Wybór ścieżki aktywacji należy do Ciebie. Każdy sposób prowadzi do “włączenia” wszystkich funkcjonalności karty. Dla ułatwienia Ci wyboru najwygodniejszej ścieżki w dalszej części artykułu omówimy każdą z nich.
Jak aktywować kartę w Banku Millennium w systemie Millenet?
Jednym z najprostszych i najwygodniejszych sposobów na aktywację karty płatniczej w Banku Millennium jest bankowość elektroniczna, która w przypadku tej instytucji nosi nazwę Millnetu. Korzystając z bankowości elektronicznej cały proces aktywacji karty możesz przeprowadzić w 100% online, w dowolnym momencie i miejscu. Jedyny warunek, to dostęp do internetu. Aktywację karty przeprowadzisz postępując zgodnie z poniższym schematem:
1️⃣ Zaloguj się do systemu Millenet.
2️⃣ W menu wybierz zakładkę “Moje finanse” a następnie “Karty”.
3️⃣ Kliknij pole “Aktywuj” i ustal numer PIN do karty.
4️⃣ Na koniec całą operację zatwierdź H@słem SMS. Autoryzację możesz też przeprowadzić za pomocą aplikacji mobilnej Banku Millennium.
Cały proces jest intuicyjny i nie powinien Ci sprawić trudności.
Spróbuj tego
Jak aktywować kartę w Banku Millennium przez aplikację mobilną?
Drugi sposób na aktywację karty płatniczej w Banku Millennium jest równie szybki i wygodny. Kartę możesz aktywować za pośrednictwem aplikacji mobilnej Banku. Proces wygląda podobnie do aktywacji karty za pomocą bankowości internetowej Millnet i wygląda następująco:
1️⃣ Zaloguj się do aplikacji mobilnej Banku Millennium.
2️⃣ W menu na dole ekranu wybierz zakładkę “Produkty” a następnie „Karty”.
3️⃣ Wybierz kartę, którą zamierzasz aktywować i kliknij pole “Aktywuj”.
Bezpłatną aplikację Banku Millennium możesz pobrać z Google Play, App Store i AppGallery klikając w logo wybranego sklepu na stronie internetowej Banku Millennium. Aplikację mobilną możesz również pobrać skanując dostępny w tym samym miejscu kod QR.
Jak aktywować kartę w Banku Millennium w bankomacie?
Aktywację karty płatniczej Banku Millenium możesz przeprowadzić również w bankomacie. Wystarczy, że wykonasz dowolną operację z użyciem dotychczasowego kodu PIN. Przykładowo możesz sprawdzić saldo swojego rachunku, wydrukować historię konta lub skorzystać ze standardowej wypłaty gotówki. Po przeprowadzeniu tego procesu, Twoja karta będzie w pełni aktywna, a to znaczy, że za zakupy będziesz mógł płacić również zbliżeniowo.
Jak aktywować kartę Banku Millennium za pomocą terminala?
Jeśli nie możesz lub nie chcesz korzystać z aktywacji karty z wykorzystaniem kanałów online, możesz to zrobić również stacjonarnie, przy okazji zakupów w punkcie usługowym lub handlowym, który dysponuje terminalem płatniczym. Aktywacja karty będzie wymagała zatwierdzenia transakcji dotychczasowym kodem PIN.
Jak aktywować kartę w Banku Millennium przez telefon?
Innym sposobem na aktywację karty Banku Millenium jest kontakt telefoniczny. W tym celu skontaktuj się z infolinią banku, nazywaną TeleMillennium pod jednym z numerów:
- 801 331 331
- lub +48 22 598 40 40.
W tym wariancie dostępne są dwie ścieżki pozwalające aktywować kartę płatniczą:
- Jeśli posiadasz MilleKod i H@sło1 – zaloguj się, a następnie postępuj zgodnie z przedstawiona instrukcją.
- Jeśli nie posiadasz MilleKodu i H@sła1, wówczas wybierz opcję “Aktywacja i zastrzeganie kart”.
W tym miejscu warto wyjaśnić czym są MilleKod i H@sło1, które mogą posłużyć Ci do telefonicznej aktywacji karty płatniczej.
- MilleKod to 8-cyforwy numer, który potrzebny Ci będzie do zalogowania w systemie bankowości elektronicznej Millenet. Znajdziesz go w umowie, którą otrzymałeś przy zakładaniu rachunku w Banku Millennium.
- H@sło 1 to 8-cyfrowe hasło do logowania w bankowości internetowej i telefonicznej. Ustalasz je podczas pierwszej aktywacji aplikacji mobilnej lub przy pierwszym logowaniu do bankowości internetowej. Możesz je zmienić w Millenecie w zakładce „Ustawienia bezpieczeństwa”. Jak każde inne hasło, również to powinno spełniać podstawowe zasady bezpieczeństwa, czyli być trudne do odgadnięcia przez osoby trzecie. W praktyce oznacza to, że hasło powinno być kombinacją różnych liczb, które nie są powiązane np. z Twoją data urodzenia.
Jak aktywować kartę dla dziecka w Banku Millennium?
Bank Millennium ma w swojej ofercie konto osobiste dla dzieci, które proponowane jest pod nazwą Konto 360º Junior. Jest to opcja, która “rośnie” z dzieckiem i w zależności od wieku daje do dyspozycji różny zakres funkcjonalności. Kartę debetową możesz zamówić dla dziecka, które ukończyło co najmniej 7 lat. W takiej sytuacji aktywacji karty debetowej dokonujesz Ty, jako jego przedstawiciel ustawowy. Cały proces możesz przeprowadzić online w systemie bankowości elektronicznej.
Jak nadać PIN do karty w Banku Millennium?
Karty płatnicze: debetowe i kredytowe przed pierwszą płatnością wymagają nie tylko aktywacji, ale również nadania kodu PIN. To kolejna cegiełka, która ma na celu zwiększenie muru bezpieczeństwa transakcji realizowanych przy pomocy karty i ograniczyć ryzyko utraty środków w sytuacji jej zagubienia lub kradzieży.
Pierwszy kod PIN należy nadać samodzielnie przez telefon lub internet. Nadanie kodu PIN do karty przez internet obejmuje właściwie dwie ścieżki: wykorzystania bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej.
🌐 W bankowości internetowej zmiana lub nadanie numeru PIN wymaga przejścia przez następujące kroki:
- Zaloguj się do systemu Millenet na stronie internetowej www.bankmillennium.pl.
- Następnie w zakładce „Lista kart” wybierz opcję „Zmiana PIN” – wymaga to posiadania aktywnej usługi H@słaSMS – czyli jednorazowych kodów wysyłanych SMS-em na telefon.
📱 W przypadku nadania lub zmiany numeru PIN w aplikacji mobilnej kolejne kroki są następujące:
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej.
- Wybierz pola: Millennium VISA -> Szczegóły -> Zmiana PIN.
Aplikacja mobilna Banku Millennium dostępna jest na urządzenia z systemem Android oraz IOS.
☎️ Trzeci sposób nadania numeru PIN wymaga kontaktu z infolinią TeleMillennium pod jednym z numerów:
- 801 331 331
- lub +48 22 598 40 40
A następnie postępuj zgodnie ze schematem, który jest podobny do tego opisanego przy aktywacji karty, czyli:
- Jeśli posiadasz MilleKod i H@sło 1, to zaloguj się, a następnie postępuj zgodnie z podana instrukcją.
- Jeśli nie posiadasz MilleKodu i H@sła1, wówczas wybierz opcję “Połącznie z konsultantem”.
Spróbuj tego
Nadany PIN możesz w dowolnym momencie zmienić wykorzystując jeden ze sposobów opisanych powyżej, a dodatkowo także za pośrednictwem bankomatu. Wybór tego rozwiązania wymaga, aby po włożeniu karty do bankomatu i podaniu dotychczas używanego PIN-u, wybrać opcję “Zmiana PIN”.
Pamiętaj, że numer PIN, to informacja, którą należy chronić. Nie udostępniaj jej nikomu, nie przechowuj zapisanego kodu w portfelu razem z kartą – najlepiej po prostu zapamiętaj.
Warto wiedzieć
- Aktywacja karty w Banku Millennium możliwa jest online, telefonicznie lub podczas zakupów w punktach handlowo-usługowych wyposażonych w terminal.
- Aktywacja karty wymaga również nadania jej kodu PIN. Pamiętaj, aby kombinacja cyfr nie była zbyt prosta.
- Kartę wznowioną również trzeba aktywować i nadać jej numer PIN.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Ile jest czasu na aktywację karty w Banku Millennium?
Regulamin nie określa terminu na aktywację karty do konta osobistego w Banku Millennium. Bez tego jednak m.in. płatności bezgotówkowe i wypłaty gotówki z bankomatów oraz inne usługi związane z kartą są niemożliwe, a bank może naliczyć opłatę za brak aktywności. Przykładowo karta do konta Millennium 360° dla osób, które ukończyły 26 lat będzie bezpłatna pod warunkiem wykonania nią lub BLIKIEM minimum 5 transakcji. Jeśli nie uda Ci się spełnić tego warunku, wówczas bank naliczy opłatę za kartę w wysokości 11 zł (według danych aktualnych na dzień 27.03.2025 r.).
Jak zastrzec kartę w Banku Millennium?
Wszystkie karty oferowane przez Bank Millennium można na zastrzec pod ogólnym, całodobowym numerem telefonu (+48) 828 828 828. Możesz to zrobić również przez infolinię TeleMillennium pod numerem 801 331 331 właściwym dla telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz numerem (+48) 22 598 40 40 właściwym dla telefonów komórkowych oraz z zagranicy, albo +48 22 598 41 14. Kartę możesz również zastrzec przez aplikację mobilną lub na stronie www.bankmillennium.pl. Jej zastrzeżenie jest nieodwracalne, co oznacza, że w konsekwencji, jeśli nadal chcesz korzystać z karty płatniczej, będziesz musiał zamówić nową.
Jak zablokować na chwilę kartę w Banku Millennium?
Tymczasowa blokada karty debetowej, kredytowej, przedpłaconej, głównej oraz dodatkowej jest możliwa w aplikacji mobilnej lub bankowości elektronicznej. Kartę można w dowolnym momencie odblokować. Z usługi tej możesz korzystać wielokrotnie.
Źródła
https://www.bankmillennium.pl/pierwszykrokonline/karty
https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/wsparcie/przewodniki-po-produktach/karty/jak-korzystac#aktywacja-karty
https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/konta-osobiste/konto-360-junior
https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/karty-platnicze/karty-debetowe/karta-debetowa-konto-millennium-360
https://www.bankmillennium.pl/o-banku/kontakt/jak-zastrzec-karte
Nawet przy próbie nadania PIN karcie debetowej posiadanej przez osobę bez Millekodu ( umowa rachunku sprzed 15 lat) żądają jego podania, wymuszając wizytę w oddziale…