Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Poradnik kont bankowych

Jak zmienić limit w Santander Bank Polska?

Kobieta sprawdza przez aplikację Santander Bank Polska swój limit przelewów

Getty Images

Limity przelewów i transakcji istnieją przede wszystkim po to, by chronić Twoje pieniądze. Jako właściciel konta masz jednak nad nimi pełną kontrolę – możesz je zmniejszać lub zwiększać w zależności od swoich potrzeb. Jak zmienić domyślne limity przelewów w Santander Bank Polska? Sprawdź nasz szczegółowy przewodnik.

W Santander Bank Polska możesz indywidualnie określić zarówno kwotowy, jak i ilościowy dzienny limit przelewów, płatności bezgotówkowych czy wypłat gotówki. Ponadto istnieje możliwość ustalenia limitu miesięcznego.

Pewne wartości są ustalane „domyślnie”, ale można je łatwo zmienić. Bank określa jednak pewne wartości maksymalne dotyczące kwoty i liczby przelewów czy innych transakcji dokonanych w ciągu dnia.

Czym jest limit przelewu w Santander Bank Polska?

Limit przelewów to ograniczenie co do liczby albo kwoty przelewów możliwych do wykonania w danym okresie. W Santander Bank Polska, podobnie jak większości banków, funkcjonują limity dzienne i miesięczne dla różnych typów transakcji.

Są to:

  • limit przelewów z dodatkową autoryzacją (na wszystkie rachunki obce);
  • limit przelewów bez dodatkowej autoryzacji (na rachunki obce prowadzone na rzecz Zaufanych Odbiorców Przelewów);
  • limit przelewów w aplikacji Santander mobile;
  • limit transakcji BLIK (osobny limit wypłat i zakupów z użyciem płatności BLIK).

Ponadto możesz sprawdzać i ustalać limity transakcji dla swojej karty płatniczej, takie jak:

  • limit wypłaty gotówki;
  • limit transakcji bezgotówkowych;
  • limit transakcji na odległość (w tym transakcji internetowych).

Ograniczyć można zarówno maksymalną kwotę transakcji, jak i ich liczbę.

Głównym powodem występowania limitów jest bezpieczeństwo Twoich środków. Dzięki nim, w razie ewentualnej utraty karty lub jej danych, możliwości „wyczyszczenia” Twojego konta będą ograniczone.

Odpowiednio dobrane limity zapewniają codzienny komfort korzystania z konta, a jednocześnie pozwalają ograniczyć ryzyko związane z niepowołanym dostępem do Twoich środków.

Przykład

Dzienny limit przelewów na koncie pana Jarosława wynosi 10 000 zł. Jednocześnie liczba transakcji ograniczona jest do 5. Oznacza to, że gdy pan Jarosław wykona w ciągu jednego dnia 5 przelewów na 1000 zł, bank nie pozwoli mu wykonać kolejnej transakcji tego typu do następnego dnia, niezależnie od jej kwoty. Jeśli natomiast pan Jarosław wykona przelew na 9000 zł, kolejna transakcja tego typu w tym dniu będzie mogła opiewać maksymalnie na kwotę 1000 zł.

Dodatkowo bank odgórnie ustala limity:

  • dla zakładanych lokat terminowych – maksymalnie 1 000 000 zł dziennie;
  • przelewów walutowych na rachunek obcy – wartość równa dziennemu limitowi przelewów na rachunki obce dla transakcji zabezpieczonych tokenem lub smsKodem;
  • maksymalnej kwoty Czeku BLIK – 3000 zł,
  • pojedynczych przelewów natychmiastowych – 5000 zł dla przelewów w systemie Express Elixir oraz 20 000 zł dla przelewów w systemie BlueCash.

W każdej chwili możesz sprawdzić obowiązujący limit przelewów za pomocą bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Możesz także udać się do oddziału banku lub placówki partnerskiej lub zadzwonić na infolinię Santander pod numer 1 9999.

Jak sprawdzić obecny limit przelewu w Santander?

Sprawdzenie limitu transakcji w Santander jest bardzo proste:

  1. zaloguj się do bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej;
  2. przejdź do zakładki „Ustawienia”;
  3. wybierz „Limity przelewów”;
  4. aktualne limity dla przelewów, kart i BLIK zobaczysz po skorzystaniu z narzędzia autoryzacyjnego (np. kodu SMS).

Swoje ustawione limity możesz w każdej chwili kontrolować, a także zmieniać w ramach zasad określonych przez Santander.

Jakie są maksymalne limity przelewów w Santander Bank Polska?

Regulamin usług Santander online dla klientów indywidualnych określa maksymalne wartości przelewów dla różnych rodzajów transakcji.

Wynoszą one:

  • dzienny limit przelewów z dodatkową autoryzacją – 200 000 zł;
  • limit przelewów bez dodatkowej autoryzacji – 10 000 zł:
  • limit przelewów w aplikacji Santander mobile – 10 000 zł;
  • limit wypłat BLIK – 10 000 zł;
  • limit na zakupy BLIK – 10 000 zł.

Jako klient banku możesz dokonywać dowolnych zmian limitów do maksymalnej kwoty wskazanej w Regulaminie.

Uwaga!

Limit dzienny przelewów z dodatkową autoryzacją może być indywidualnie ustawiony na kwotę wyższą niż 200 000 zł. Nie ma jednak możliwości złożenia wniosku online w serwisie Santander Internet czy aplikacji mobilnej banku. Aby zwiększyć limit powyżej 200 000 zł, należy udać się do oddziału Santander Bank Polska albo placówki partnerskiej lub połączyć się z doradczą online (połączenie wideo).

Jak zwiększyć limit przelewu w Santander?

Limity przelewów w banku Santander można zwiększyć na kilka sposobów:

  • w bankowości elektronicznej,
  • w aplikacji mobilnej,
  • w oddziale lub w placówce partnerskiej,
  • na infolinii Santander.

Najprostsze i najszybsze są dwie pierwsze metody. Aby z nich skorzystać:

  1. zaloguj się na swoje konto w bankowości internetowej lub aplikacji;
  2. wejdź w zakładkę „Ustawienia”;
  3. wybierz sekcję „Limity przelewów” i kliknij przycisk „Nowy”;
  4. wpisz własne wartości limitów;
  5. zatwierdź zmiany za pomocą wybranego narzędzia autoryzacji.

Dokładnie w ten sam sposób możesz w każdej chwili zmniejszyć limity przelewów.

Jakie są domyślne i maksymalne limity transakcji dla kart debetowych w Santander Bank Polska?

Wysokość operacji realizowanych z Twojego konta określają te limity transakcji dla kart debetowych. Zarówno domyślne limity transakcji, jak i ich maksymalne wartości są określone w Regulaminie debetowych kart płatniczych dla klientów indywidualnych.

Ich wartość różni się w zależności od rodzaju transakcji oraz typu karty płatniczej. Sprawdź poniżej, jak kształtują się główne domyślne limity kwotowe i ilościowe.

Limity dla transakcji na odległość (w tym internetowych)

Limity dla transakcji na odległość (w tym internetowych) ustalone są domyślnie na następującym poziomie:

  • 10 000 PLN dla kart: Dopasowana Mastercard, Dopasowana Visa, Visa Select, Visa Private Banking i innych;
  • 1500 EUR, USD lub GBP dla kart walutowych;
  • 15 – dzienny limit ilościowy transakcji (jednocześnie domyśli i maksymalny.

Maksymalnie można ustawić kwoty limitów dla transakcji na odległość na:

  • 50 000 PLN dla kart: Dopasowana Mastercard, Dopasowana Visa i innych niewskazanych;
  • 100 000 PLN dla kart Visa Select i Visa Private Banking;
  • 7500 EUR, USD lub GBP dla kart walutowych.

Limity dla transakcji bezgotówkowych (bez transakcji na odległość)

Domyślne limity transakcji bezgotówkowych (czyli np. dla płatności w sklepach) wynoszą:

  • 10 000 PLN dla kart: Dopasowana Mastercard, Dopasowana Visa i innych niewskazanych;
  • 50 PLN dla kart Dopasowana Mastercard i Dopasowana Visa dla osoby małoletniej w wieku 7–13 lat;
  • 20 000 PLN dla kart Visa Select;
  • 50 000 PLN dla kart Visa Private Banking;
  • 5000 EUR, USD lub GBP dla kart walutowych.
  • 15 – standardowy limit ilościowy dla większości kart;
  • 5 – standardowy limit ilościowy dla kart dla osób małoletnich.

Wskazane domyślne limity transakcji można zwiększyć do:

  • 50 000 PLN dla kart: Dopasowana Mastercard, Dopasowana Visa i innych niewskazanych;
  • 100 PLN dla kart Dopasowana Mastercard i Dopasowana Visa dla osoby małoletniej w wieku 7–13 lat;
  • 100 000 PLN dla kart Visa Select i Visa Private Banking;
  • 12 500 EUR, 17 000 USD lub 10 000 GBP dla kart walutowych.
  • 25 – maksymalny limit ilościowy dla większości kart;
  • 10 – maksymalny limit ilościowy dla kart dla osób małoletnich.

Limity dla wypłat gotówkowych

Osobne limity transakcji dotyczą wypłat gotówkowych (np. w bankomatach). Domyślnie są one ustalone na:

  • 5 000 PLN dla kart: Dopasowana Mastercard, Dopasowana Visa, karty bankomatowej Visa i innych niewskazanych;
  • 50 PLN dla kart Dopasowana Mastercard i Dopasowana Visa dla osoby małoletniej w wieku 7–13 lat;
  • 10 000 PLN dla kart Visa Select i Visa Private Banking (lub 5000 PLN dla wniosku w Santander internet);
  • 2000 EUR, USD lub GBP dla kart walutowych;
  • 10 – standardowy i maksymalny limit ilościowy dla kart Dopasowana Mastercard, Dopasowana Visa, kart walutowych i karty bankomatowej Visa;
  • 5 – standardowy i maksymalny limit ilościowy dla kart dla osób małoletnich;
  • 20 – standardowy i maksymalny limit ilościowy dla kart Visa Select i Visa Private Banking.

Powyższe limity można zwiększyć maksymalnie do:

  • 15 000 PLN dla kart: Dopasowana Mastercard, Dopasowana Visa, karty bankomatowej Visa i innych niewskazanych;
  • 100 PLN dla kart Dopasowana Mastercard i Dopasowana Visa dla osoby małoletniej w wieku 7–13 lat;
  • 30 000 PLN dla kart Visa Select i Visa Private Banking;
  • 5000 EUR, 6700 USD lub 4000 GBP dla kart walutowych.

Podobnie jak w przypadku limitów przelewów z konta, limity transakcji kartami debetowymi można zmieniać za pośrednictwem bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Santander, a także w oddziałach, palcówkach partnerskich i na infolinii.

Warto wiedzieć

  1. Zmiana limitów przelewów w Santander Bank Polska jest najszybsza i najprostsza przez internet (bankowość elektroniczną lub aplikację mobilną).
  2. Zmiana limitów jest natychmiastowa, ale wymaga potwierdzenia kodem SMS, tokenem lub z użyciem innej formy autoryzacji.
  3. W Santander Bank Polska (i innych bankach)  dzienny limit przelewu liczony jest na podstawie daty zlecenia przelewu, a nie jego faktycznego wykonania, a zatem przelew z datą wykonania w przyszłości zostanie uwzględniony w limicie w dniu złożenia dyspozycji.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

  1. Ile trwa rozpatrywanie wniosku o podwyższenie limitu przelewów w Santander Bank Polska?

    Tak naprawdę w przypadku podwyższenia limitu przelewu w ramach obowiązujących maksymalnych kwot nie ma mowy o rozpatrywaniu wniosku. Jeśli złożysz dyspozycję online, limit będzie zwiększony natychmiast. Jeśli chcesz zwiększyć limit przelewów powyżej ustalonego przez bank maksymalnego pułapu (200 000 zł), czas oczekiwania na decyzję może się wydłużyć do kilku dni.

  2. Jakie dokumenty są potrzebne do zmiany limitu przelewów w Santander Bank Polska?

    Do zmiany limitów w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej Santander nie potrzebujesz żadnych dokumentów. Po prostu zaloguj się do swojego konta i złóż dyspozycję, aby zmniejszyć lub zwiększyć limit przelewu zwykłego, przelewu do zaufanych odbiorców, przelewu w aplikacji lub transakcji BLIK. W przypadku składania takiej samej dyspozycji w oddziale lub placówce partnerskiej Santander potrzebny będzie natomiast dowód osobisty.

  3. Jak często mogę zmieniać limit w Santander Bank Polska?

    Możesz zmieniać limity przelewów i innych transakcji dowolnie często w ramach ustalonych przez bank maksymalnych kwot. Możliwe jest zatem czasowe obniżenie limitów dla bezpieczeństwa, a następnie ich ponowne podwyższenie z efektem natychmiastowym.

ŹródłaBibliografia

  1. https://www.santander.pl/regulation_file_server/time20250303125023/download?id=150082&lang=pl_PL

  2. https://www.santander.pl/regulation_file_server/time20241029072858/download?id=150050&lang=pl_PL

Oceń artykuł
5

Komentarze:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments