Ubezpieczyciel zwróci pieniądze za wydatki przeznaczone na jedzenie, napoje, niezbędne przedmioty higieniczne, a także - jeśli linia lotnicza tego nie zapewnia - na nocleg i zakwaterowanie.
Odszkodowanie będzie wypłacone do wysokości sumy gwarantowanej. Większość towarzystw wymaga udokumentowania poniesionych kosztów - np. na podstawie rachunków i faktur z lotniskowych restauracji, sklepów czy z miejsc noclegowych (o ile opóźnienie trwało tak długo, że trzeba było wynająć pokój w hotelu, hostelu czy pensjonacie).
Są też firmy ubezpieczeniowe, które nie wymagają rachunków za wydatki poniesione w czasie oczekiwania na opóźniony lot. Wypłacają one całość sumy gwarantowanej tylko i wyłącznie na podstawie zaświadczenia o opóźnieniu samolotu wydanego przez linie lotnicze. Z dokładnymi regulacjami poszczególnych towarzystw należy zapoznać się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Powiązane pytania i odpowiedzi
Kup ubezpieczenie od 3 zł dziennie
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Porady
Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?
Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.