Wysokie ceny paliw, miejskie strefy niskoemisyjne i coraz większa świadomość kosztów sprawiają, że oszczędność w motoryzacji znów jest na wagę złota. Szukasz auta, które nie opróżni Twojego portfela przy tankowaniu i nie zaskoczy Cię rachunkiem w serwisie? Dobrze trafiłeś! Sprawdź najbardziej ekonomiczne modele samochodów w 2025 roku.
- Jak wybraliśmy modele najbardziej ekonomicznych samochodów 2025?
- Najbardziej ekonomiczne samochody 2025 – szybkie porównanie
- Najbardziej ekonomiczne modele samochodów w 2025 r. – szczegółowe opisy
- Tanie auto i małe spalanie to nie wszystko – sprawdź, ile zapłacisz za ubezpieczenie!
- Jak jeździć oszczędnie? 5 prostych zasad ekojazdy
Ekonomiczne auto to nie tylko niskie spalanie. To także rozsądna cena zakupu, niedrogie części, prosta obsługa i przewidywalne koszty eksploatacji. W tym zestawieniu znajdziesz samochody, które łączą te cechy najlepiej – niezależnie od tego, czy szukasz hybrydy do miasta, klasycznego benzyniaka czy auta z fabrycznym LPG.
Podpowiemy Ci, na co zwrócić uwagę przy wyborze najbardziej ekonomicznego samochodu i jak nie przepłacić w salonie ani na stacji paliw.
Jak wybraliśmy modele najbardziej ekonomicznych samochodów 2025?
W naszym zestawieniu uwzględniliśmy samochody, które realnie pozwalają obniżyć koszty codziennej jazdy – zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i ogólnego kosztu posiadania (TCO – Total Cost of Ownership). Braliśmy pod uwagę pojazdy nowe, dostępne w polskich salonach w 2025 roku, o napędach spalinowych, hybrydowych i elektrycznych. Każdy model ocenialiśmy według pięciu kluczowych kryteriów.
Kryteria oceny ekonomicznych samochodów
Kryterium | Dlaczego jest ważne? | Źródło danych |
Średnie spalanie / zużycie energii | Im niższe, tym tańsza codzienna eksploatacja | Oficjalne strony producentów |
Cena zakupu (cena katalogowa) | Ważna bariera wejścia – ekonomiczne auto powinno być dla nabywców przystępne cenowo | Cenniki producentów, konfiguratory |
Koszty utrzymania (serwis, OC AC) | Stosunkowo niskie ceny części zamiennych i okresowych przeglądów oraz tania obsługa mają duże znaczenie w dłuższej perspektywie | Fora i serwisy motoryzacyjne, kalkulator OC/AC rankomat.pl |
Ekologia (emisja CO₂) | Niektóre miasta ograniczają wjazd do centrum dla aut wysokoemisyjnych | Oficjalne strony producentów |
Wartość rezydualna | Im wyższa wartość auta używanego, tym mniejsza strata przy odsprzedaży pojazdu | Serwisy ogłoszeniowe |
Wypowiedź eksperta
Najbardziej ekonomiczne samochody 2025 – szybkie porównanie
Zanim przejdziesz do szczegółowych opisów, możesz przejrzeć nasze zestawienie „na skróty”. W poniższej tabeli porównasz kluczowe cechy siedmiu modeli, które uznaliśmy za najbardziej ekonomiczne w 2025 roku. Sprawdź, jak wypadają pod względem zużycia paliwa, ceny, rodzaju napędu i codziennej funkcjonalności.
Najbardziej ekonomiczne samochody 2025. TOP 7
Model | Typ napędu | Spalanie / zużycie energii WLTP | Cena od | Segment | Plusy | Minusy |
Toyota Yaris Hybrid | hybryda | 3,6 l/100 km | 87900 zł | miejski (B) | Bardzo niskie spalanie, niezawodność | Stosunkowo wysoka cena zakupu |
Dacia Sandero LPG | benzyna + LPG | 5,4 l/100 km (benzyna) 6,5 l/100 km (LPG) | 66600 zł | miejski (B) | Niska cena, fabryczny LPG | Niższy komfort niż w droższych autach |
Hyundai i10 | benzyna | 5,1 l/100 km - 6,1 l/100 km | 69300 zł | miejski (A) | Kompaktowy, tani w zakupie i utrzymaniu | Mały bagażnik, przeciętna dynamika |
Skoda Fabia 1.0 MPI | benzyna | 4,9 l/100 km - 5,5 l/100 km | 71450 zł | miejski (B) | Przestronne wnętrze, dobre prowadzenie | Brak wersji hybrydowej lub elektrycznej |
Renault Clio E-Tech | pełna hybryda | 4,2 l/100 km | 106300 zł | kompaktowy (B+) | Cichy, oszczędny, dynamiczny | Wysoka cena zakupu |
Fiat Panda Hybrid | mild hybrid | 5,0 l/100 km | 65900 zł | miejski (A) | Mały, zwrotny, idealny w mieście | Mało atrakcyjne wnętrze, słabe osiągi |
Peugeot e-208 | elektryczny | 14 – 14,5 kWh/100 km | 135000 zł | miejski (B) | Cicha praca, brak emisji spalin, nowoczesny | Wysoka cena zakupu |
Warto również przed wyborem auta zapoznać się z opiniami innych użytkowników na temat awaryjności konkretnych modeli – pomocne są w tym grupy dyskusyjne i fora, gdzie kierowcy dzielą się swoimi doświadczeniami. Wypowiedź eksperta
Najbardziej ekonomiczne modele samochodów w 2025 r. – szczegółowe opisy
Toyota Yaris Hybrid – hybryda do miasta i nie tylko
Toyota Yaris Hybrid to sprawdzony wybór dla kierowców, którzy szukają oszczędnego i niezawodnego auta do jazdy miejskiej i podmiejskiej. Dzięki napędowi hybrydowemu zużywa niecałe 4 l paliwa na 100 km (metodą badawczą WLTP spalanie wynosi 3,6 l, ale w warunkach drogowych jest nieznacznie wyższe).
Auto korzysta z technologii samo doładowującej, nie wymaga ładowania z gniazdka, a przy spokojnej jeździe ok. 56% czasu spędzonego w trasie odbywa się w trybie elektrycznym. Choć cena zakupu jest wyższa niż w przypadku wersji benzynowych, hybrydowa Yaris odwdzięcza się niskimi kosztami eksploatacji i dobrą wartością rezydualną (prognozą ceny rynkowej w przyszłości).

Toyota Yaris Hybrid – najważniejsze informacje
Napęd | pełna hybryda (benzyna + silnik elektryczny) |
Spalanie (WLTP) | ok. 3,6 l/100 km |
Cena katalogowa | od 87 900 zł |
Emisja CO₂ | od 87 g/km |
Segment | miejski (B) |
Skrzynia biegów | Bezstopniowa automatyczna |
Najtańsza wersja | Active, Comfort |
Średnia cena OC / OCAC | OC 737 zł, OC AC 2026 zł |
Przegląd w ASO | 500 zł – 1200 zł |
Cena 2 lub 3-letniego auta używanego | od 52 tys. zł |
Źródła: toyota.pl, rankomat.pl (średnia cena OC AC w I półroczu 2025 r.), kalkulator Serwis Dobrych Cen Toyota + szacunki rynkowe (koszty przeglądu), otomoto.pl |
Plusy Toyota Yaris Hybrid:
- bardzo niskie zużycie paliwa – szczególnie w mieście,
- bezawaryjna, sprawdzona technologia hybrydowa Toyoty,
- automatyczna skrzynia w standardzie,
- wysoka wartość przy odsprzedaży.
Minusy Toyota Yaris Hybrid:
- wyższa cena zakupu niż w wersjach benzynowych,
- mniejszy bagażnik w porównaniu z niektórymi konkurentami,
- wyraźne odcięcie mocy przy dynamicznej jeździe
Dacia Sandero LPG – oszczędność bez kompromisów
Dacia Sandero z fabrycznym napędem LPG to jedno z najtańszych w utrzymaniu aut na rynku. Instalacja gazowa montowana jest bezpośrednio w fabryce Renault, dzięki czemu jest objęta pełną gwarancją producenta.
W trybie LPG, w warunkach miejskich lub mieszanych auto spala około 7-8 litrów gazu na 100 km, co przekłada się na realne koszty jazdy w granicach 18–21 groszy za kilometr. Sandero to także przestronne wnętrze jak na segment B i bardzo atrakcyjna cena zakupu. Trzeba jednak liczyć się z prostym wykończeniem i skromnym wyposażeniem w bazowej wersji.
Dacia Sandero LPG – najważniejsze informacje
Napęd | benzyna + fabryczna instalacja LPG |
Spalanie (WLTP) | benzyna: 5,4 l/100 km LPG: 6,5 l/100 km |
Cena katalogowa | od 66 600 zł (wersja Expression, silnik ECO-G 100) |
Emisja CO₂ | 122 g/km / 105 g/km LPG |
Segment | miejski (B) |
Skrzynia biegów | manualna |
Najtańsza wersja | Expression |
Średnia cena OC / OCAC | OC 577 zł / OC AC 1391 zł |
Przegląd w ASO | 500 zł – 700 zł |
Cena 2 lub 3-letniego auta używanego | Od 46 tys. zł |
Źródła: dacia.pl, rankomat.pl (średnia cena OC AC w I półroczu 2025 r.), daciaklub.pl + szacunki rynkowe (przegląd w ASO), otomoto.pl |
Plusy Dacia Sandero LPG:
- niskie koszty paliwa dzięki fabrycznemu LPG,
- atrakcyjna cena zakupu,
- prosta, tania w naprawach konstrukcja,
- pełna gwarancja na instalację gazową.
Minusy Dacia Sandero LPG:
- skromne wyposażenie w podstawowych wersjach,
- niższa jakość wykończenia wnętrza,
- przeciętna moc i przyspieszenie (74 kW / przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,2).
Hyundai i10 – kompaktowa oszczędność na co dzień
Hyundai i10 to jeden z najmniejszych i najtańszych samochodów dostępnych w polskich salonach. Choć segment A ma coraz mniej reprezentantów, i10 nadal przyciąga kierowców rozsądnym spalaniem, niskimi kosztami utrzymania i prostą obsługą.
W codziennej jeździe Hyundai i10 zużywa zazwyczaj około 5 litrów benzyny na 100 km (w mieście nieco więcej - ok. 6,5 l), co czyni go jednym z najoszczędniejszych modeli samochodów z klasycznym napędem spalinowym. Auto nie jest duże, ale oferuje wystarczającą przestrzeń dla czteroosobowej rodziny.
Hyundai i10 – najważniejsze informacje
Napęd | benzyna (wolnossący 1.0 MPI lub 1.2 MPI) |
Spalanie (WLTP) | 5,1 l/100 km – 6,1 l/100 km, w zależności od modelu |
Cena katalogowa | Od 69 300 zł (cena promocyjna, wersja Pure 1.0 MPI) |
Emisja CO₂ | ok. 114 – 138 g/km (w zależności od modelu) |
Segment | miejski (A) |
Skrzynia biegów | manualna lub opcjonalnie automat AMT |
Najtańsza wersja | PURE z silnikiem 1.0 MPI |
Średnia cena OC / OCAC | OC 603 zł, OC AC 1134 zł |
Przegląd w ASO | 300 zł – 500 zł |
Cena 2 lub 3-letniego auta używanego | Od 45 tys. zł |
Źródła: hyundai.com, rankomat.pl (średnia cena OC AC w I półroczu 2025 r.), cenus.pl + szacunki rynkowe (przegląd w ASO), otomoto.pl |
Plusy Hyundai i10:
- niskie spalanie w cyklu mieszanym,
- niewielkie wymiary, idealne do jazdy miejskiej i parkowania,
- niska cena ubezpieczenia i części zamiennych,
- dobra jakość wykonania jak na segment A.
Minusy Hyundai i10:
- niewielki bagażnik (252 l),
- przeciętna dynamika w wersji 1.0 MPI (moc maksymalna 63 KM w wersji PURE),
- brak wersji hybrydowej czy LPG.
Skoda Fabia 1.0 MPI – prostota, która się opłaca
Skoda Fabia z wolnossącym silnikiem 1.0 MPI to klasyk wśród ekonomicznych aut benzynowych. Bez turbiny, bez skomplikowanych rozwiązań technicznych – prosta konstrukcja, która przekłada się na niskie koszty serwisu i dobrą trwałość.
Spalanie na poziomie ok. 5 l/100 km czyni ją jednym z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie, a przy tym Fabia oferuje więcej przestrzeni niż większość konkurentów.

Skoda Fabia 1.0 MPI lub 1.0 TSI – najważniejsze informacje
Napęd | benzyna (1.0 MPI, 80 KM lub 1.0 TSI, 90 KM) |
Spalanie (WLTP) | od 4,9 l/100 km do 5,5 l/100 km |
Cena katalogowa | od 71 450 zł (wersja Essence) |
Emisja CO₂ | 111 – 126 g/km (w zależności od modelu) |
Segment | miejski (B) |
Skrzynia biegów | manualna 5 -biegowa |
Najtańsza wersja | Essence z silnikiem 1.0 MPI |
Średnia cena OC / OCAC | OC 650 zł, OC AC 1318 zł |
Przegląd w ASO | od ok. 500 zł (szeroka diagnostyka) |
Cena 2 lub 3-letniego auta używanego | Od 35 tys. zł |
Źródła: skoda.pl, rankomat.pl (średnia cena OC AC w I półroczu 2025 r.), dobrymechanik.pl + szacunki rynkowe (przegląd w ASO), otomoto.pl |
Plusy Skoda Fabia 1.0:
- prosta i trwała jednostka napędowa bez turbiny (1.0 MPI),
- przestronne wnętrze i bagażnik,
- bardzo niskie spalanie w trasie,
- solidna pozycja rynkowa i dobra dostępność części.
Minusy Skoda Fabia 1.0:
- brak wersji z LPG (tylko opcjonalnie dla wybranych silników) czy z napędem alternatywnym,
- bazowa wersja dość skromnie wyposażona,
- dynamika i osiągi wystarczające tylko do spokojnej jazdy (np. przyspieszenie 0-100 km/h 15,7)
Renault Clio E-Tech – cicha i zwinna hybryda z miejskim charakterem
Renault Clio E-Tech to nowoczesna pełna hybryda, która korzysta z technologii wywodzącej się z Formuły 1. Auto posiada samoładujący się układ napędowy, umożliwiający poruszanie się w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy po mieście.
Clio E-Tech spala średnio ok. 4,2 l/100 km i jest wyjątkowo oszczędne w mieście. Wyróżnia się także bardzo cichą pracą i dobrą dynamiką, co rzadko idzie w parze z niskim zużyciem paliwa. Wadą może być wyższa cena zakupu i mniejszy bagażnik niż w wersji spalinowej.
Renault Clio E-Tech – najważniejsze informacje
Napęd | pełna hybryda (1.6 E-Tech 145 KM) |
Spalanie (WLTP) | 4,2 l/100 km |
Cena katalogowa | od 106 300 zł |
Emisja CO₂ | ok. 96 g/km |
Segment | kompaktowy / miejski (B+) |
Skrzynia biegów | automatyczna |
Najtańsza wersja | Tańsze wersje wyłącznie z silnikiem spalinowym (np. TCe 90 od 84 400 zł) |
Średnia cena OC / OCAC | OC 826 zł, OC AC 2384 zł |
Przegląd w ASO | 300 zł – 500 zł |
Cena 2 lub 3-letniego auta używanego | Od 63 tys. zł |
Źródła: renault.pl, rankomat.pl (średnia cena OC AC w I półroczu 2025 r.), cenus.pl + szacunki rynkowe (przegląd w ASO), otomoto.pl |
Plusy Renault Clio E-Tech:
- bardzo niskie spalanie, szczególnie w ruchu miejskim,
- dobra dynamika i przyjemna jazda w trybie elektrycznym,
- atrakcyjna stylistyka i nowoczesne wnętrze,
- łagodna automatyczna skrzynia biegów.
Minusy Renault Clio E-Tech:
- wyższa cena zakupu w porównaniu z klasycznym Clio,
- mniejszy bagażnik (ze względu na akumulator hybrydy),
- brak wersji z LPG czy napędem alternatywnym do wyboru.
Fiat Panda Hybrid – tania miejska hybryda w klasycznym wydaniu
Fiat Panda to jedno z najdłużej produkowanych miejskich aut, które w wersji Hybrid zyskało nowy charakter i funkcje. Technologia mild hybrid w tym przypadku oznacza połączenie niewielkiego silnika benzynowego 1.0 z układem odzyskiwania energii z hamowania i wspomagania ruszania. Efekt? Spalanie na poziomie 5,1 l/100 km, niewielka emisja CO₂ i niskie koszty eksploatacji.
Panda jest krótka, zwrotna i idealna do miasta, choć trzeba się liczyć z nieco przestarzałą deską rozdzielczą i podstawowym wyposażeniem.
Fiat Panda Hybrid – najważniejsze informacje
Napęd | mild hybrid (benzyna 1.0 FireFly 70 KM) |
Spalanie (WLTP) | ok. 5,0 l/100 km |
Cena katalogowa | od 65 900 zł |
Emisja CO₂ | 113 -114 g/km |
Segment | miejski (A) |
Skrzynia biegów | manualna |
Najtańsza wersja | Panda z wyposażeniem standardowym |
Średnia cena OC / OCAC | OC 590 zł, OCAC 1308 zł |
Przegląd w ASO | 300 zł – 600 zł |
Cena 2 lub 3-letniego auta używanego | Od 37 tys. zł |
Źródła: fiat.pl, rankomat.pl (średnia cena OC AC w I półroczu 2025 r.), fiatblog.pl + szacunki rynkowe (przegląd w ASO), otomoto.pl |
Plusy Fiat Panda Hybrid:
- niska cena zakupu,
- oszczędna i prosta w konstrukcji jednostka napędowa,
- niewielkie rozmiary – idealna do mało przestrzennego miasta,
- dostępność wersji z silnikiem spalinowym i LPG (w starszych rocznikach).
Minusy Fiat Panda Hybrid:
- mało atrakcyjne wnętrze i niska jakość materiałów,
- słaba dynamika (70 KM),
- brak systemów wsparcia kierowcy w tańszych wersjach.
Peugeot e-208 – elektryk z charakterem i oszczędnym napędem
Peugeot e-208 to w pełni elektryczny hatchback segmentu B, który łączy dynamiczną sylwetkę z nowoczesnym wnętrzem i zaskakująco niskim zużyciem energii.
W wersji z baterią 51 kWh auto zużywa średnio ok. 14 kWh na 100 km, co w warunkach miejskich przekłada się na koszt jazdy poniżej 10 zł za 100 km (przy ładowaniu w domu). Zasięg na jednym ładowaniu wynosi od 421 km do 433 km (WLTP), a ładowanie do 80% z szybkiej stacji ładowania zajmuje ok. 30 minut.
Choć e-208 nie należy do najtańszych, może być realnie ekonomiczny dla osób, które dużo jeżdżą po mieście i mają dostęp do taniego prądu.
Peugeot e-208 – najważniejsze informacje
Napęd | elektryczny (silnik 156 KM, bateria 51 kWh) |
Zużycie energii (WLTP) | Od 14,0 do 14,5 kWh/100 km |
Zasięg (WLTP) | do 433 km |
Cena katalogowa | od 135 000 zł (wersja Style) |
Segment | miejski (B) |
Skrzynia biegów | automatyczna |
Najtańsza wersja | Style |
Średnia cena OC / OCAC | OC 563 zł / OCAC 2246 zł |
Przegląd w ASO | od 799 zł |
Cena 2 lub 3-letniego auta używanego | Od 63 tys. zł |
Źródła: peugeot.pl, rankomat.pl (średnia cena OC AC w I półroczu 2025 r.), przykładowe serwisy ASO Peugeot, mwauto.com.pl (przegląd w ASO), otomoto.pl |
Plusy Peugeot e-208:
- bardzo niskie koszty jazdy / ładowania,
- brak emisji CO₂ – możliwy wjazd do stref czystego transportu,
- szybkie i płynne przyspieszenie,
- nowoczesne i dobrze wyposażone wnętrze.
Minusy Peugeot e-208:
- wysoka cena zakupu (choć możliwe dopłaty z programu „NaszEauto”),
- mniejszy zasięg w zimie i przy jeździe autostradowej,
- uzależnienie od dostępności ładowarek.
Tanie auto i małe spalanie to nie wszystko – sprawdź, ile zapłacisz za ubezpieczenie!
Naszym okiem
Chcesz szybko i wygodnie online sprawdzić propozycje ubezpieczenia kilkunastu najważniejszych na rynku firm? W porównywarce Rankomat.pl sprawdzisz i porównasz ceny ubezpieczeń dla wybranego modelu samochodu w kilka minut.
Jak jeździć oszczędnie? 5 prostych zasad ekojazdy
Pamiętaj, że nawet najbardziej ekonomiczne auto może spalać więcej, jeśli jeździsz agresywnie lub nie dbasz o technikę jazdy. Oto kilka sprawdzonych zasad, które pomogą Ci ograniczyć zużycie paliwa (lub energii) nawet o 10–20%:
- Unikaj gwałtownego przyspieszania i hamowania – płynna jazda to klucz do niższego spalania.
- Zmieniaj biegi przy niskich obrotach – w autach benzynowych najlepiej między 2000–2500 obr./min.
- Utrzymuj prawidłowe ciśnienie w oponach – nawet 0,3 bara mniej to zauważalnie wyższy opór toczenia.
- Nie woź niepotrzebnych rzeczy w bagażniku – każdy dodatkowy kilogram zwiększa zużycie paliwa.
- Zamykaj okna i zdejmuj bagażnik dachowy przy jeździe po trasie – to poprawia aerodynamikę i zmniejsza opór powietrza.
Co warto wiedzieć
- Najbardziej ekonomiczne samochody 2025 łączy niskie spalanie, rozsądna cena zakupu i przystępne koszty serwisu.
- W naszym zestawieniu znalazły się auta miejskie z napędami benzynowymi, hybrydowymi, LPG i elektrycznymi – każdy kierowca znajdzie coś dla siebie.
- Toyota Yaris Hybrid, Renault Clio E-Tech czy Peugeot e-208 wyróżniają się niskim zużyciem energii i cichą jazdą, ale mają wyższą cenę wyjściową.
- Dacia Sandero LPG, Hyundai i10 i Fiat Panda Hybrid to opcje szczególnie atrakcyjne cenowo – tanie w zakupie i utrzymaniu.
- Koszty eksploatacji warto analizować kompleksowo, uwzględniając także ubezpieczenie, serwis i wartość auta przy odsprzedaży.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
Jak obliczyć całkowity koszt utrzymania samochodu?
Całkowity koszt posiadania auta obejmuje nie tylko paliwo, ale też ubezpieczenie, serwis, wymianę części i wartość przy odsprzedaży. Koszt serwisu powinien być stosunkowo niski, a model samochodu utrzymywać dobrą wartość rezydualną po kilku latach użytkowania, co czyni go korzystnym wyborem długoterminowym.Diesel, PHEV i reality-check – co kryje się za danymi WLTP?
Dane WLTP pokazują spalanie w warunkach testowych, ale w codziennej jeździe zużycie paliwa może być wyższe. Przykładowo, diesle zwykle spalają mało na trasie, ale w mieście zużycie paliwa rośnie. PHEV-y są z kolei oszczędne tylko wtedy, gdy regularnie je ładujesz – bez prądu spalają więcej niż zwykłe auta benzynowe. To właśnie „reality-check” – czyli jak jest naprawdę, a nie tylko na papierze.Ile kosztuje serwis samochodów marki Toyota, Dacia, Hyundai, Fiat i Peugeot w 2025 r.?
Koszty serwisów samochodów różnią się m.in. w zależności od marki, rodzaju napędu i modelu. Przykładowe stawki w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) wynoszą: Toyota Yaris Hybrid ok. 1 600–2 500 zł, Dacia Sandero LPG 500–700 zł, Hyundai i10 od 449 zł (w promocji), Skoda Fabia 1.0 MPI ok. 600–900 zł, Renault Clio E-Tech (hybryda) 900–1200 zł, Fiat Panda Hybrid ok. 550–700 zł, Peugeot e-208 od 300 do 500 zł za serwis podstawowy. Warto pamiętać, że koszt serwisu to tylko część całkowitych kosztów utrzymania auta. Równie ważne są ceny ubezpieczenia, spalanie i wartość rezydualna.Jaki napęd powinno mieć ekonomiczne auto?
Ekonomiczne auto powinno mieć napęd dopasowany do Twojego stylu jazdy i obszaru, po którym najczęściej jeździsz. W mieście najlepiej sprawdzi się hybryda lub auto z LPG – zużywają mało paliwa w ruchu miejskim. Na dłuższe trasy lepszym wyborem może być diesel. Z kolei elektryk będzie najtańszy w eksploatacji, ale tylko przy dostępie do taniego prądu.Jakie są najbardziej ekonomiczne samochody elektryczne w 2025 r.?
Do najbardziej ekonomicznych samochodów elektrycznych należą m.in. Peugeot e-208, Dacia Spring, Hyundai Kona Electric i Renault Twingo E-Tech. Zużywają średnio 13–16 kWh/100 km, co przy ładowaniu w domu oznacza koszt jazdy na poziomie 8–12 zł za 100 km. To auta idealne do miasta, tanie w eksploatacji i zwolnione z opłat za parkowanie. Ich oszczędność zależy jednak od miejsca ładowania i stylu jazdy.Jakie technologie obniżają koszty eksploatacji auta?
W 2025 roku producenci samochodów stawiają głównie na hybrydowe napędy, systemy odzyskiwania energii, a także lekkie materiały, które zmniejszają zużycie paliwa. Nowoczesne auta wyposażone są także w inteligentne nawigacje, systemy monitorowania ciśnienia w oponach czy automatyczną klimatyzację, które wspólnie pomagają jeździć taniej, efektywniej i bardziej świadomie.