Nasi Klienci oceniają Allianz na
1,51
Zostaw opinię

Zgłosić szkodę w Allianz możesz za pomocą jednego z trzech sposobów. Po pierwsze, wypełniając formularz online. Po drugie, wysyłając zgłoszenie pocztą tradycyjną. Po trzecie, osobiście dostarczając dokumenty do najbliższej placówki ubezpieczyciela.

Jeśli masz wątpliwości w związku ze zgłoszeniem szkody, możesz również skontaktować się z Allianz pod numerem telefonu: 224 224 224 od pon. do pt. w godzinach od 8:00 do 18:00, bądź napisać na adres e-mail: szkody@allianz.pl.

Porównaj ceny ubezpieczenia OC / AC »

Jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia szkody w Allianz?

Aby wysłać zgłoszenie szkody, będziesz potrzebował:

  • druku zgłoszenia szkody,który jest dostępny pod adresem: https://www.allianz.pl/content/dam/onemarketing/cee/azpl/dokumenty/samochod/szkody/Zgloszenie_szkody_w_pojezdzie.pdf,
  • zdjęć uszkodzeń pojazdu. Instrukcja ułatwiająca ich wykonanie jest dostępna pod adresem: https://www.allianz.pl/content/dam/onemarketing/cee/azpl/dokumenty/samochod/szkody/Instrukcja_wykonania_zdjec.pdf,
  • prawo jazdy,
  • kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu,
  • oświadczenie obu stron kolizji drogowej,
  • numer konta, na który Allianz ma wypłacić odszkodowanie lub upoważnienie do odebrania środków przez mechanika.

Jakie dokumenty są potrzebne przy uszczerbku na zdrowiu w Allianz?

Jeśli doznałeś uszczerbku na zdrowiu w wypadku drogowym, będziesz musiał dostarczyć Allianz dokumentacje medyczną związaną z leczeniem, faktury za poniesione wydatki na lekarstwa czy rehabilitację oraz opis roszczeń (np. domaganie się wypłaty odszkodowania za złamaną nogę lub rękę). Warto również dołączyć notatkę policyjną czy nagranie z monitoringu, jeśli jest dostępne.

Allianz oferuje również bezpośrednią likwidację szkody (BLS). W jej ramach ubezpieczyciel pokrywa koszty holowania i pojazdu zastępczego, organizuje naprawę Twojego samochodu oraz zajmuje się załatwianiem wszelkich formalności.

Jak zlikwidować szkodę w Allianz po kradzieży samochodu?

Jeśli doszło do kradzieży pojazdu, to w przypadku likwidacji szkody z ubezpieczenia AC w Allianz będziesz musiał złożyć:

  • druk zgłoszenia szkody,
  • wypełnione oświadczenie dotyczące szkody kradzieżowej,
  • kopię notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży pojazdu,
  • kopię dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu,
  • postanowienia z prokuratury o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu – kopia oryginału decyzji wyrejestrowania pojazdu,
  • cesję praw do pojazdu – oryginał 2 egz. podpisanych (przez właściciela i współwłaściciela, osoby upoważnione),
  • oryginał dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu – w przypadku zatrzymania ich przez wydział komunikacji zostaniesz poproszony o uzyskanie potwierdzenia zatrzymania dokumentów w urzędzie,
  • kopię wszystkich dokumentów pochodzenia pojazdu (faktury, umowy kupna-sprzedaży, książki serwisowej, świadectwa homologacji, itp.),
  • kopię certyfikatów zabezpieczeń (faktury montażu itp.),
  • wszystkie komplety kluczyków do samochodu wraz ze sterownikami do zabezpieczeń przeciw kradzieżowych (odbierze je od Ciebie rzeczoznawca Allianz),
  • nr kont właścicieli pojazdu lub upoważnienie do odbioru odszkodowania podpisane przez właścicieli.