Zgłoszenie szkody, zarówno komunikacyjnej, jak i z tytułu innych polis, jest możliwe w HDI za pomocą formularza internetowego. Dostępny jest na stronie https://hdi.pl/pomoc-i-obsluga/zglos-szkode/ i w łatwy oraz czytelny sposób informuje, co należy posiadać, a także co trzeba wpisać, aby prawidłowo powiadomić o szkodzie.
Porównaj oferty ubezpieczenia »
Sam formularz zawiera wszelkie niezbędne opisy oraz możliwość załączenia zdjęć uszkodzeń, jeśli się takie posiada, aby przyspieszyć cały proces likwidacji szkody. Warto wiedzieć, że szkodę można zgłosić zarówno jeżeli jest się klientem HDI, a odszkodowanie ma zostać wypłacone z AC, jak i wtedy, gdy jest się osobą poszkodowaną, przez osobę posiadającą OC w HDI.
Zgłoszenie szkody w HDI jest również możliwe za pomocą połączenia telefonicznego. Aby zamówić rozmowę z konsultantem firmy HDI, należy wysłać wiadomość SMS o treści SZKODA na numer 661 001 581. Konsultant po kilku minutach oddzwoni do Państwa w celu zapoznania się ze szczegółami szkody.
Jeśli proces likwidacji szkody trwa zbyt długo lub jest dla Państwa zbyt skomplikowany, albo po prostu nie jesteście dotychczas zadowoleni ze swojego ubezpieczyciela to porównajcie ofertę z propozycją innych towarzystw.
Jak zgłosić szkodę w HDI?
Wejdź na stronę https://hdi.pl/pomoc-i-obsluga/zglos-szkode/. Zobaczysz 5 opcji:
- Pojazd,
- Gospodarstwo rolne,
- Majątek,
- Szkoda osobowa z OC,
- Szkoda osobowa z NNW.
Pokażemy to na przykładzie szkody w ubezpieczeniu komunikacyjnym. Klikamy "Pojazd".
Formularz przenosi nas na stronę Warty, która jest właścicielem marki HDI.
Wpisz dane zgodnie z prawdą.
Po uzupełnieniu wszystkich pól, na maila podanego w zgłoszeniu powinno przyjść potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
Ważne! Upewnij się, że potwierdzenie przyjęcia
Ile czasu ma poszkodowany na zgłoszenie szkody w HDI?
Terminy zgłoszenia szkody w HDI reguluje Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, która daje poszkodowanemu aż 3 lata na zgłoszenie szkody, a jeśli do szkody doszło na drodze popełnienia przestępstwa - 10 lat.
Towarzystwo ubezpieczeniowe HDI nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia szkody, ale im wcześniej to zrobisz, tym szybciej dostaniesz odszkodowanie. Łatwiej będzie także dochodzić swoich praw w sytuacji, gdyby wysokość przyznanego odszkodowania nie spełniała Twoich oczekiwań.
W przypadku ubezpieczeń Autocasco ubezpieczony ma 7 dni na zgłoszenie szkody, jeśli nie była związana z kradzieżą pojazdu.
Jeżeli zaś doszło do kradzieży pojazdu, poszkodowany musi zawiadomić policję w ciągu 12 godzin od powzięcia informacji o kradzieży.
W przypadku ubezpieczenia assistance Ogólne Warunki Ubezpieczenia nakładają na Ciebie obowiązek zgłoszenia szkody niezwłocznie po jej wystąpieniu, nie później niż 3 dni od zdarzenia.
Ile czasu trwa likwidacja szkody w HDI?
To, ile czasu trwa likwidacja szkody w HDI, również reguluje Ustawa. Co do zasady towarzystwo ubezpieczeniowe powinno zlikwidować szkodę jak najszybciej, bez zbędnej zwłoki.
Jakie formy zgłaszania szkody dopuszcza HDI?
W HDI możesz zgłosić szkodę:
- osobiście w placówce agenta,
- online,
- poprzez aplikację Warty,
- dzwoniąc na infolinię +48 22 449 99 99 albo +48 801 801 181.
Jak zgłosić szkodę w HDI online?
Szkodę w HDI możesz zgłosić na kilka sposobów, ale zgłoszenie online będzie zdecydowanie najwygodniejszym i najszybszym.
Tak jak pisaliśmy wcześniej, wejdź na stronę https://hdi.pl/pomoc-i-obsluga/zglos-szkode/ i wypełnij formularz.
Serwis przeniesie Cię na dedykowaną podstronę Warty, właściciela HDI, a tam będzie na Ciebie czekać intuicyjny formularz zgłoszenia szkody.
Jakie procedury stosuje HDI w likwidacji szkody?
HDI jest marką TUiR Warta, które to towarzystwo od lat wyznacza standardy w obsłudze klienta. Warta jako pierwsza w Polsce wprowadziła działającą aplikację do obsługi zgłoszeń szkody i likwidacji.
Zgłaszając szkodę w HDI poprzez Internet niejednokrotnie wystarczy załączenie zdjęć, by likwidator szkody zaakceptował Twoje roszczenie. W takiej sytuacji obejdzie się bez kontaktu telefonicznego ze strony towarzystwa ubezpieczeniowego, a środki w ciągu kilku dni będziesz mieć na koncie.
Jeśli likwidator szkody będzie potrzebował dodatkowych wyjaśnień, to zadzwoni.
W najgorszym razie, gdyby zdjęcia lub wideo nie dostarczały wystarczających informacji do oszacowania wysokości szkody, HDI wyśle rzeczoznawcę samochodowego, który dokładnie oceni skalę zniszczeń i sugerowaną kwotę roszczenia.