Nasi Klienci oceniają Liberty-ubezpieczenia na
1,77
Zostaw opinię

Nieco inaczej niż w przypadku innych ubezpieczycieli, dla ubezpieczeń Liberty (zawartych do 31.03.2017 r.) każda szkoda musi być zgłaszana oddzielnie, w zależności od tego, czy będzie to polisa NNW, OC, czy też assistance.

We wrześniu 2016 roku Liberty Ubezpieczenia stało się częścią grupy AXA. Umowy ubezpieczeniowe klientów Liberty weszły w portfel grupy AXA. Marka LIberty funkcjonowała na polskim rynku jeszcze do końca marca 2017 roku. Wszystkie produkty ubezpieczeniowe Liberty desygnowane są obecnie logotypem AXA Ubezpieczenia. Grupa AXA w październiku 2020 roku została natomiast kupiona przez wiodącego ubezpieczyciela w Polsce - UNIQA. Fuzja obydwu podmiotów przewidywana jest na koniec pierwszego półrocza 2021 roku. Do tego czasu podmioty AXA i UNIQA funkcjonują jako oddzielne podmioty, a ich klienci nie muszą podejmować żadnych działań.  

Sprawdź ceny OC / AC »

Zgłoszenie szkody w AXA Ubezpieczenia można dokonać za pośrednictwem specjalnie przygotowanej strony internetowej. Dzięki przejrzystemu interfejsowi użytkownika zgłoszenie szkody jest niezwykle proste. Wchodząc na stronę https://www.axadirect.pl/obsluga-i-pomoc/zgloszenie-zdarzenia.html wybieramy rodzaj ubezpieczenia, z którego chcemy dochodzić odszkodowania. Do wyboru mamy ubezpieczenia komunikacyjne, ubezpieczenie nieruchomości lub ubezpieczenia szkolne.
 
W ramach ubezpieczeń komunikacyjnych powinniśmy wybrać rodzaj ubezpieczenia do odzyskania odszkodowania: ubezpieczenie OC, autocasco lub pożar i kradzież, likwidacja w ramach BLS lub szkody osobowe (z NNW i OC). Podczas zgłaszania szkody z OC powinniśmy uprzednio przygotować dowód rejestracyjny uszkodzonego pojazdu, notatkę policyjną lub wspólne oświadczenie o zdarzeniu oraz zdjęcia dokumentujące widoczne uszkodzenia pojazdu. 

Dla pojazdów starszych niż 15 lat AXA oferuje możliwość naprawy pojazdu w formie bezgotówkowej w ogólnopolskiej sieci partnerów AXA. Firma gwarantuje wówczas wysoką jakość świadczonych usług naprawczych, odbiór uszkodzonego samochodu z miejsca wskazanego przez poszkodowanego oraz bezpłatny pojazd zastępczy na czas naprawy. Listę serwisów naprawczych współpracujących z AXA można znaleźć na: https://www.axadirect.pl/obsluga-i-pomoc/ubezpieczenia-komunikacyjne/warsztaty-partnerskie.html. 
Pod numerem telefonu (+48) 22 589 90 66 otrzymamy wszystkie informacje dotyczące bezpłatnego pojazdu zastępczego na czas naprawy auta. Osoby, które będą miały problem z wypełnieniem formularza szkody, mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy wirtualnego doradcy. 

Likwidacja szkody komunikacyjnej może odbyć się również na zasadzie Bezpośredniej Likwidacji Szkody (BLS). System ten pozwala na uzyskanie odszkodowania nie z OC sprawcy, ale z naszego ubezpieczenia. W następstwie rozliczeń AXA odzyska odszkodowanie od towarzystwa sprawcy kolizji. Warunkiem skorzystania z tej opcji jest:

  • miejsce zdarzenia na terenie Polski, 
  • w kolizji lub wypadku uczestniczyły tylko dwa samochody, sprawcy i poszkodowanego, 
  • podczas zdarzenia nie było ofiar śmiertelnych oraz uczestnicy nie doznali uszczerbku na zdrowiu, 
  • szkoda nie została zgłoszona uprzednio w towarzystwie sprawcy.