Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z naszych 200 Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
ZadzwońWhatsApp

Ile może wynieść kara za niezarejestrowanie lub wyrejestrowanie samochodu?

Starosta może nałożyć karę wysokości od 200 do 1000 zł na właściciela samochodu, który go nie zarejestruje lub wyrejestruje. Jeśli kupujesz nowy samochód z salonu, musisz go zarejestrować w ciągu 30 dni od zawarcia umowy kupna-sprzedaży. Podobnie, gdy sprowadzasz auto z zagranicy. 

Jeżeli kupiłeś używany pojazd w Polsce, musisz w ciągu 30 dni od zawarcia umowy kupna-sprzedaży poinformować o tym wydział komunikacji właściwy dla miejsca zamieszkania. Jednocześnie jednak nie musisz go przerejestrowywać w tym samym terminie, a możesz zrobić to później.

Musisz wyrejestrować samochód w ciągu 30 dni, jeśli doszło do:

  • przekazania pojazdu (w tym niekompletnego) do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów,
  • kradzieży samochodu,
  • udokumentowano trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności,
  • wywozu auta z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę,
  • zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą.

Przydatne dokumenty i wzory

  • Wypowiedzenie OC Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu ze współwłaścicielem Pobierz
  • Druk PCC-3 Pobierz
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Pobierz

Powiązane pytania i odpowiedzi

Oszczędź nawet 50% na polisie

Porównaj oferty ubezpieczeń OC i AC

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego