zgłoszenie szkody w PZU
Nasi Klienci oceniają PZU na
2,51
Zostaw opinię

Zgłoszenie szkody w towarzystwie PZU, nie różni się prawie niczym od tego typu procedur u innych ubezpieczycieli. Do wyboru mamy kilka prostych i intuicyjnych rozwiązań.

PZU ma na uwadze stres związany ze zdarzeniem drogowym, który z pewnością udziela się poszkodowanemu i stara się, aby proces zgłoszenia szkody przebiegał bezproblemowo.

Porównaj 55 ofert ubezpieczenia OC / AC »

Zgłoszenie szkody w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń, nie różni się prawie niczym od tego typu procedur u innych ubezpieczycieli. Do wyboru jest kilka prostych i intuicyjnych rozwiązań. 

PZU ma na uwadze stres związany ze zdarzeniem drogowym, który z pewnością udziela się poszkodowanemu i stara się, aby proces zgłoszenia szkody przebiegał bezproblemowo. Do zgłoszenia należy załączyć komplet dokumentów, których opis podany jest na stronie PZU.

Jak zgłosić szkodę do PZU? 

Aby zgłosić w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń uszkodzenie swojego pojazdu można:

  • wypełnić internetowy formularz - to szybki i pewny sposób, ponieważ specjalna aplikacja dostępna na stronie PZU, pomoże kierowcy krok po kroku przejść przez cały proces,
  • zadzwonić na infolinię pod numer 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora), co również jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ osoba przyjmująca zgłoszenie dokładnie poinformuje o dokumentach, jakie należy dostarczyć ubezpieczycielowi, aby jak najszybciej można było rozpocząć proces likwidacyjny,
  • skorzystać z czatu video – na stronie https://porozmawiaj.video.pzu.pl/video/pzu/ powinieneś najpierw wybrać interesujący Cię temat: samochód, dom i majątek, życie i zdrowie lub inwestowanie i emerytura,
  • wysłać SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – przedstawiciel PZU oddzwoni i przyjmie zgłoszenie,
  • wysłać e-mail na kontakt@pzu.pl,
  • umówić się na spotkanie z Agentem – wystarczy a stronie https://www.pzu.pl/kontakt-i-pomoc/znajdz-oddzial-lub-agenta wpisać lokalizację, odszukać właściwy oddział i za pomocą krótkiego formularza umówić się na spotkanie,
  • wizyta w oddziale PZU - szkodę można również zgłosić, przez odwiedzenie najbliższej placówki PZU. Agent również poinformuje o tym, jakie dokumenty trzeba dostarczyć, a w dodatku pomoże załatwić wszystkie formalności.

Ile jest czasu na zgłoszenie szkody do PZU? 

Zgłoszenie szkody do PZU powinno nastąpić:

  • z OC - jak najszybciej, natomiast ustawodawca pozostawia 2 lata od dnia zdarzenia na zgłoszenie roszczenia, po tym okresie dochodzi do przedawnienia, 
  • z AC - jak najszybciej, ale nie później niż 7 dni od daty szkody lub 1 dzień, jeśli przyczyną szkody była kradzież lub wandalizm. Pamiętaj, że w takim przypadku należy powiadomić także policję (do 12 godzin).

Jak zrobić zdjęcia szkody do PZU?

Wykonanie dobrej jakości zdjęć może znacznie przyśpieszyć wydanie decyzji w sprawie. Jeśli szkoda dotyczy tylko uszkodzeń zewnętrznych pojazdu, być może nie będzie nawet konieczna wizyta rzeczoznawcy. 

Zdjęcia najlepiej zrobić w świetle dziennym, przy dobrej pogodzie. W przeciwnym razie fotografie mogą nie odzwierciedlać w zupełności zakresu szkód, nawet jeśli są one niewielkie. Wskazane jest także umycie samochodu. 

Auto należy sfotografować z każdej strony, tak aby tablice rejestracyjne pojazdu były w pełni widoczne. Na uszkodzone elementy warto zrobić dokładniejsze zbliżenia. Jeśli posiadasz zdjęcia z miejsca zdarzenia, również możesz je wysłać Ubezpieczycielowi jako dodatkowe załączniki. 

Odszkodowanie w PZU – co zrobić, żeby uzyskać wysoką kwotę?

Poszkodowany powinien dokonać wszelkich starań, aby ułatwić proces likwidacji szkody. 

Dlatego nie zapomnij wysłać wszystkich wymaganych formularzy i dokumentów, postaraj się być elastyczny w kontakcie z Ubezpieczycielem, pamiętaj o ustawowych terminach, a także kontroluj status szkody. 

W sytuacji, kiedy przyznane odszkodowanie nie jest satysfakcjonujące, masz prawo do odwołania się od decyzji ubezpieczyciela. 

Jak sprawdzić status szkody PZU?

Status szkody można sprawdzić, korzystając z kanałów komunikacji PZU. Jak sprawdzić, na jakim etapie jest Twoje zgłoszenie?

  • Poprzez serwis https://moje.pzu.pl/ (wcześniej trzeba się zarejestrować, aby uzyskać bieżący podgląd do informacji o szkodzie) lub aplikację PZU, 
  • Korzystając z możliwości video czatu na ogólnodostępnej platformie https://porozmawiaj.video.pzu.pl/, 
  • Wysyłając SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – pracownik PZU powinien do Ciebie oddzwonić i udzielić informacji, kontakt telefoniczny powinien nastąpić w ciągu kilkunastu godzin, 
  • Dzwoniąc na infolinię PZU pod numer 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora). 

Ile trwa likwidacja po zgłoszeniu szkody do PZU?

Ubezpieczyciel ma obowiązek zlikwidować szkodę w terminie 30 dni od otrzymania zgłoszenia zdarzenia. 

W sytuacjach nadzwyczajnych np. brak dowodu winy sprawcy, zakład ubezpieczeniowy może przedłużyć termin wydania decyzji o kolejne 60 dni, podając jednak poszkodowanemu uzasadniony powód przedłużenia postępowania likwidacyjnego. 

Najpóźniej w 90 dniu szkody firma ubezpieczeniowa ma obowiązek przedstawić oficjalne stanowisko w sprawie. 

Uwaga! Jeśli z twojej winy ubezpieczyciel nie otrzymał pełnej dokumentacji szkodowej, najpewniej otrzymasz odmowę wypłaty odszkodowania. Należy jednak pamiętać, że nawet jeśli zakład ubezpieczeń wyda decyzję odmowną w 90 dniu szkody, jako poszkodowany masz prawo wznowić likwidację roszczenia, w przypadku gdy posiadasz wymagane dokumenty.  

Jak anulować zgłoszenie szkody w PZU?

Przy ubezpieczeniu AC likwidacja szkody nie zawsze się opłaci. Usunięcie szkody przez firmę ubezpieczeniową może kosztować sporym wzrostem składki ubezpieczeniowej lub utarty wypracowanych zniżek. Czy można anulować zgłoszenie szkody? 

Istnieje możliwość wycofania zgłoszonego roszczenia. Można zgłosić rezygnację z likwidacji szkody poprzez oficjalne kanały komunikacji PZU, które podaliśmy wyżej.  

Trzeba jednak być uważnym, ponieważ co do zasady, ubezpieczyciel odnotowuje każdą szkodę i na bieżąco przesyła informacje o szkodowości do UFG. Dlatego nawet wycofanie wcześniej zgłoszonego zdarzenia może wpłynąć na wypracowane zniżki.

W rankomat.pl możesz kupić pakiet ubezpieczeń OC+AC od PZU. Oferta ta dostępna jest u naszych doradców. Zadzwoń pod numer +48 22 270 0000, aby poznać wysokość składki Twojego ubezpieczenia.