Marzy Ci się samochód nowoczesny, wygodny i tani w eksploatacji? Do 40 tys. zł. znajdziesz atrakcyjne modele głównie na rynku wtórnym. W Twoim zasięgu będzie zarówno wysoki komfort jazdy, niezłe osiągi, jak i przystępne koszty utrzymania. Co producenci proponują dzisiaj za taką kwotę? Prezentujemy wybrane modele z różnych segmentów. Dowiesz się także, na co zwracać uwagę przy ich zakupie.

Budżet do 40 tys.zł. to z jednej strony wystarczająco, aby znaleźć stosunkowo nowy model o niezłych parametrach technicznych, ale jednocześnie często zbyt mało, aby cieszyć się wyposażeniem z najwyższej półki. Jeśli planujesz kupić nowe auto, wybór będzie znacznie ograniczony i to do niewielkich, typowo miejskich egzemplarzy - jeśli w ogóle znajdziesz takie na polskim rynku.

Znajdź OC już od 329zł!
Bez wychodzenia z domu

  • Ceny OC w 3 minuty
  • Oferty kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych
  • Pomoc 200 agentów

Chcesz więcej? Skup się na samochodach używanych. W tym przedziale dostępne są nawet kilkuletnie modele, w którym zarówno w kabinie, jak i pod maską znajduje się satysfakcjonujące wyposażenie. Oto czego możesz szukać, jeśli na zakup samochodu chcesz przeznaczyć nie więcej niż 40 tys. złotych.

Jakie auta do 40 tys. zł. można kupić?

Niezależnie od wysokości dostępnego budżetu przed zakupem auta należy określić, które parametry czy rozwiązania będą w nim najważniejsze. W poszukiwaniach auta rodzinnego najbardziej liczyć będzie się np. przestronne wnętrze i duży bagażnik. Satysfakcję z jazdy przynosi m.in. napęd na cztery koła. Tych, którzy nie chcą wydawać zbyt dużo na częste wizyty w warsztacie, przekona natomiast niska awaryjność. Nie ma co jednak ukrywać faktu, że cena samochodu jest nierozerwalnie związana z jego wyposażeniem i parametrami.

Podsumowaliśmy, czego możesz szukać w egzemplarzach do 40 tysięcy złotych. W tej kwocie producenci proponują bardzo pojemne wnętrza, dobre właściwości jezdne i moc pod maską, która pozwala na płynną, a przy tym dynamiczną jazdę. Można liczyć na solidny silnik diesla, ale także silnik benzynowy, do którego w większości przypadków będzie dało się założyć instalację LPG.

Porównaj ceny OC i AC

Samochody o wartości do 40 tysięcy złotych mogą występować zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). W tym ostatnim przypadku należy uważać na koszty eksploatacji, które mogą być dość wysokie. W warsztacie mechanicznym o wiele mniej zapłacisz za naprawę benzyniaka ze skrzynią manualną.

Samochodom do 40 tys. zł. niczego nie brakuje także pod względem designu. Zainteresowani mogą wybierać modele spośród różnych segmentów. w tej cenie znajdą się zarówno auta kompaktowe, ale także rodzinne.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie auta do 40 tys. na rynku wtórnym?

Jak powiedzieliśmy, samochody do 40 tys. zł. to pojazdy używane - to oznacza, że przed zakupem należy solidnie sprawdzić ich historię, aby nie zostać niemile zaskoczonym stanem technicznym, który nie zawsze wyjdzie na jaw jeszcze przed finalizacją transakcji. W końcu auto ma już za sobą trochę kilometrów.

Pierwsze niepokojące sygnały możesz wychwycić na własną rękę, zanim udasz się na przegląd. W używanych samochodach uwagę warto zwrócić na:

  • kompletność dokumentacji pojazdu,
  • prognozowane koszty utrzymania,
  • typ nadwozia,
  • silnik i jego pojemność,
  • napęd.

W niektórych autach wprowadza się skomplikowane rozwiązania konstrukcyjne, które w przypadku awarii mogą generować bardzo wysokie koszty. Można temu zapobiec, kupując model o odpowiedniej konfiguracji. Oto co możesz zrobić podczas pierwszych oględzin wybranego egzemplarza:

  1. Dokładnie sprawdź dokumentację samochodu (książka serwisowa, karta pojazdu, dowód rejestracyjny).
  2. Obejrzyj nadwozie pod kątem zawilgoceń, śladów rdzy, wgnieceń.
  3. Przyjrzyj się wnętrzu auta - sprawdź, w jakim stanie jest tapicerka, czy działa elektronika i wszystkie dostępne funkcje.
  4. Włącz silnik i sprawdź, czy nie wydaje podejrzanych dźwięków.
  5. Wykonaj krótką jazdę testową. W jej trakcie oceń wydajność jazdy, płynność zmiany biegów czy działanie hamulców.

Choć na zakup auta do 40 tys. zł trzeba poświęcić nieco więcej czasu niż przy samochodzie z salonu, można znaleźć egzemplarze, które bez większych przygód będą służyć przez wiele lat.

Gdzie szukać aut do 40 tys. zł w dobrym stanie?

W poszukiwaniu używanego samochodu pierwszym tropem są ogłoszenia na portalach internetowych. Obecnie w sieci działa szereg rzetelnych serwisów, które dzięki licznym filtrom pozwalają w zaledwie kilka sekund znaleźć listę pojazdów, które mogą wpisywać się w Twoje oczekiwania. Jednym z najpopularniejszych portali jest otomoto.pl, gdzie ogłaszać się mogą zarówno osoby prywatne, jak i pośrednicy sprzedaży aut.

Filtrować ogłoszenia można według:

  • ceny,
  • segmentu,
  • rodzaju nadwozia,
  • przebiegu,
  • wersji wyposażenia,
  • statusu pojazdu i wielu innych parametrów.

Dobry egzemplarz do 40 tys. zł. można znaleźć także w mediach społecznościowych - nierzadko w gronie znajomych. Zanim zaczniesz szukać, dokładnie określ budżet jakim dysponujesz. Czy rzeczywiście będzie to maksymalnie 40 tys. czy może trochę mniej.

Uwaga!

Poza kosztami zakupu samochodu weź pod uwagę również koszty jego późniejszej eksploatacji - a te mogą kształtować się rozmaicie, w zależności od stylu jazdy czy parametrów technicznych auta.

Kosztów eksploatacji nie da się przewidzieć w pełni, jednak średnie zużycie paliwa, częstotliwość wymiany filtrów i innych prac serwisowych jak najbardziej. W grze wciąż pozostają komisy stacjonarne, w których można wypatrzeć interesujący nas model na żywo.

Auta do 40 tys. zł - przegląd modeli

We wspomnianej kwocie wybór samochodu jest dość szeroki. Dotyczy to zarówno segmentu, jak i wersji wyposażenia. Do 40 tys. kupisz kompaktowe auto, nawet kombi, które idealnie sprawdzi się w mieście, ale i w trasie. Typowe auto miejskie jest w tym względzie bardziej ograniczone. W Twoim zasięgu będą też samochody w klasie średniej - zgrabne SUV-y czy przestronne minivany. Przeanalizowaliśmy modele z różnych kategorii - zobacz, czy jest wśród nich ten, który trafia w Twoje potrzeby.

Honda Accord VIII: roczniki 2008-2015

Zaczniemy od modelu, który choć ze średniej półki cenowej, przywodzi na myśl limuzynę klasy premium. W tym segmencie prym wśród Polaków wiodą zarówno egzemplarze z Niemiec, jak i z japońskich taśm produkcyjnych. W tej ostatniej grupie poza Mazdą 6 czy Toyotą Avensis nasi rodacy często rozglądają się za Hondą Accord.

Niezależnie od wybranej wersji napędu właściciel może liczyć na solidność układu i trwałość mechaniczną, a także elegancki design. Na minus Hondzie Accord można zaliczyć dość niską odporność na korozję. Za 40 tys. kupisz ten model nawet z pierwszych lat jego produkcji.

Skoda Superb II: roczniki 2008-2015

Pod względem mechaniki Skoda Superb jest bliźniacza względem Skody Octavii czy Volkswagena Passata. Mimo tego uważa się ją za model wyższej klasy. Dziś Superb II uchodzi za najważniejszy model marki. Wnętrza zaskakuje przestronnością i imponującym litrażem bagażnika. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, warto postawić na diesle w wersji 1.6 czy 2.0 TDI.

Wtrysk bezpośredni paliwa (Common Rail) zapewnia niskie spalanie, a przy tym dużą trwałość. Egzemplarze z roczników 2008-2015 dostępne są powszechnie z manualną skrzynią biegów lub w wersji dwusprzęgłowej. Niezadowoleni mogą być miłośnicy silników benzynowych. Sporo problemów sprawiają jednostki 1.4, 1.8 i 2.0 TSI. Właściciel będzie borykał się m.in. z dużym spalaniem oleju czy niską trwałością łańcucha rozrządu. Pociesza fakt, że te kwestie odchodzą w niepamięć wraz z kolejnymi, młodszymi rocznikami.

Za 40 tys. zł. można kupić dobrze wyposażone, zadbane kombi z pierwszych lat produkcji.

Spróbuj tego

Jeśli wolisz uniknąć kosztownych napraw nawet drobnych usterek, raczej zrezygnuj z zakupu skrzyni DSG. Jej każdorazowa rozbiórka to spory wydatek. Z ekonomicznego punktu widzenia manualna skrzynia biegów będzie wówczas bardziej opłacalna.

Seat Leon III: roczniki 2012-2020

Na rynku dostępna jest m.in. trzecia wersja popularnego Seata, której pod względem mechanicznym blisko choćby do Golfa VII. Używany Seat Leon przyciąga wzrok nie tylko atrakcyjną linią i stylistyką. Jest dobrą propozycją dla osób szukających auta o dobrych właściwościach jezdnych i dużym bagażnikiem. Ta wersja dostępna jest w wariancie trzydrzwiowym lub rodzinnego kombi.

Gdzie ukryły się natomiast minusy? Przyrównaliśmy Leona do Golfa - trzeba jednak podkreślić, że jakość wykonania zaproponowana w tym ostatnim jest dla Seata niedościgniona. Najczęściej wybieranym wariantem jest silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra. Długodystansowcy mogą oczywiście rozważyć zakup silnika wysokoprężnego. Choć Seat Leon zbiera liczne pozytywne opinie kierowców, należy być wyczulonym na ewentualne usterki dotyczące systemów multimedialnych czy osprzętu silnika.

Volkswagen Passat: roczniki 2012-2015

O zakup dobrze wyposażonego egzemplarza Passata dziś nietrudno. Jest to model cieszący się niesłabnącą popularnością od lat i 40 tys. w zupełności wystarczy, aby cieszyć się wysoką trwałością wykończenia, satysfakcjonującymi osiągami i optymalną eksploatacją. Przypomnijmy, że Volkswagen Passat po raz pierwszy zjechał z taśmy produkcyjnej w 1973 roku i cieszy się mianem najlepiej sprzedającego się auta niemieckiego w historii tamtejszej motoryzacji.

W 2015 roku Passat został okrzyknięty zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Zaletą jest przede wszystkim dobry silnik, z którego zresztą słynie cały koncern. Jeśli jednak szukasz auta do 40 tys. zł. o niskim przebiegu, używany Passat nie zawsze odpowie na te oczekiwania. Ogłoszenia sprzedaży roczników 2012-2015 obejmują często egzemplarze znające już ponad 200 000 km.

Opel Zafira Tourer: roczniki 2011-2019

W salonach minivanów mamy coraz mniej. Kwitną natomiast na rynku wtórnym i to nie bez powodu. Często ogromny bagażnik, komfort podróżowania na tylnej kanapie czy świetne właściwości jezdne to tylko niektóre z cech Opla Zafiry Tourer. Będziesz zadowolony z szerokiego wyboru silników z dobrą opinią i serwisami w przystępnej cenie.

Do wad Zafiry Tourer można zaliczyć kłopoty z:

  • uszczelkami,
  • skrzynią biegów M32,
  • kolektorami diesla.

Fachowcy doskonale orientują się jednak w tego typu usterkach Zafiry, co sprawia że naprawa czy diagnostyka są do udźwignięcia nawet dla przeciętnego portfela. Jeśli moment obrotowy to dla Ciebie rzeczą święta, omijaj wersje benzynowe 1.8. Warto za to zwrócić uwagę na nieco mniejszy 1.4 Turbo, który będzie także płynnie współpracował z ewentualną instalacją LPG.

Mitsubishi ASX I: roczniki 2010-2022

Przechodzimy do tematu bardziej czasochłonnego, a więc szukania atrakcyjnego SUV-a do 40 tys. złotych. Tutaj czyha na nas kilka pułapek - modele nowsze, traktowane jako z półki premium, często ulegają problemom technicznym. Nie można jednak odmówić Misubishi licznych walorów praktycznych i trwałości rozwiązań konstrukcyjnych.

Bazowy motor 1.6 MIVEC wystarcza do spokojnej jazdy. W przypadku diesla najlepiej szukać 1.6 MIVEC. Zanim zdecydujesz się na zakup używanego Mitsubishi ASX, dokładnie zweryfikuj stan jego podwozia i karoserii. Może się okazać, że poddały się korozji, co nie wróży dobrze na kolejne lata użytkowania.

Toyota Prius III: roczniki 2009-2016

To samochód równie odstraszający, co interesujący - powodów jest kilka. Jednym z nich jest cena i to egzemplarzy, które nie imponują standardem wykończenia czy stanem licznika. Pomimo tego warto zwrócić uwagę na Toyotę Prius III. Duży przebieg przy używanym samochodzie niekoniecznie musi odstraszać, zwłaszcza że producent zrekompensował to przestronnym wnętrzem i atrakcyjnym wyposażeniem.

Prius nie traci szybko na wartości i ze sprzedażą używanego przez kilka lat egzemplarza nie powinno być problemów. Co ciekawe, Toyota Prius zyskała dużą popularność wśród korporacji taksówkowych. 40 tys. złotych to raczej w tym przypadku pułap wyjściowy do zakupu Priusa i to właśnie począwszy od rocznika 2009.

Opel Astra: roczniki 2014-2017

Opel Astra to samochód, który niemal nigdy nie traci na popularności i to niezależnie od roku produkcji. Samochód ten przeszedł liczne modyfikacje odkąd po raz pierwszy zjechał z taśm produkcyjnych. Na rynku wtórnym już egzemplarze z 2014 roku przyciągają oko nowoczesnym zacięciem linii. Dzięki temu auto zyskuje dynamiczny, nowoczesny charakter.

Duża funkcjonalność kabiny, szeroka gama typów nadwozia i silników - to najbardziej zachęca do zakupu. Astrę znajdziemy jako rodzinne kombi, elegancki sedan czy praktyczny hatchback. W przypadku tego Opla trzeba pamiętać o jego wadze (średnio 1400 kg). To sprawia, że podstawowe jednostki silnikowe mogą być mało wydajne i kosztowne w eksploatacji. Warto zatem postawić na te z nieco większą pojemnością. Wśród silników wysokoprężnych do wyboru mamy wersje od silnika 1.3 CDTI, przez dobrze znany 1.7 CDTI aż po 2.0 CDTI.

Toyota Yaris: roczniki 2013-2019

Toyota Yaris to jeden z najlepszych modeli w swojej klasie i cechujący się niezawodnością na drodze. To całkiem dynamiczny samochód, który nie generuje wysokich kosztów eksploatacji. Jego atutem jest uniwersalność użytkowania. Poza tym Toyota Yaris prowadzi się pewnie, nawet w dżungli.

Roczniki 2013-2019 były wyposażane w ekonomiczne silniki, ale nie tylko to w nich zaskakuje. Modyfikacjom uległo wnętrze kabiny - o ile z przodu mocno rozbudowano kokpit i zrobiło się nieco ciaśniej, o tyle pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń nie mogą narzekać na brak komfortu - nawet w wersji trzydrzwiowej. Pod maską używanej Toyoty Yaris znajdziemy m.in. bazowy motor o pojemności 1.0 l.

Choć ma niedużą moc, dynamiki mu nie brakuje, a przy tym pali niewiele. Jeśli jednak szukasz czegoś więcej, możesz wybierać między benzyną 1.5 i wersją hybrydową 1.5. Budżet 40 tys. zł. pozwala na zakup całkiem dobrze wyposażonego auta.

Citroen C3 III: roczniki od 2017

Na ulicach miast Citroen C3 III niewątpliwie przyciąga uwagę stylem nadwozia. Jeśli zajrzeć do środka, zaskoczy nas atrakcyjne, nowoczesne wnętrze. Gdy sięgniemy jeszcze głębiej, pod maską znajdziemy udane silniki benzynowe i diesle, które w takich miejskich modelach stają się towarem deficytowym. Jak przystało na Citroena, mamy tutaj przestronne wnętrze i naprawdę pojemny bagażnik. Jeśli przy modelach produkowanych po 2017 roku szukać minusów, będą to możliwe awarie elektroniki. Używane egzemplarze do 40 tys. zł. występują w licznych wersjach, jeśli chodzi o wyposażenie. Najbardziej polecaną jednostką jest silnik 1.2 PureTech.

Jak sprawdzić samochód do 40 tys. zł. przed zakupem?

Jeśli masz na oku konkretny samochód do 40 tys. złotych, w pierwszej kolejności dokładnie przepytaj sprzedawcę. Niezależnie od tego, czy jest to osoba prywatna czy dealer samochodowy. Dzięki temu nie tylko dowiesz się więcej o stanie pojazdu, ale także zobaczysz, jak zachowuje się właściciel i czy przypadkiem nie próbuje czegoś ukryć. Przy zakupie auta z rynku wtórnego trzeba pobawić się nieco w psychologa. Jeśli odkryjesz w pojeździe braki lub niedoskonałości, o których nie było mowy w ogłoszeniu, zyskujesz m.in. argumenty do negocjacji ceny.

Już w trakcie pierwszej rozmowy ze sprzedawcą warto zapytać go o:

  • przebieg samochodu,
  • historię wypadków,
  • rachunki za naprawy,
  • częstotliwość wymiany oleju,
  • książkę serwisową,
  • numer VIN,
  • stan opon,
  • przegląd klimatyzacji,
  • rzeczy do naprawy,
  • rachunki z warsztatów,
  • ostatni przegląd.

Nie bój się także poświęcić dłuższej chwili na skrupulatne oględziny auta. Jest kilka obszarów, którym warto przyjrzeć się bliżej w modelach do 40 tys. złotych.

Stan karoserii i szyb

Nawet jeśli na pierwszy rzut oka blacha wygląda idealnie, przy uważniejszym spojrzeniu mogą być widoczne załamania czy wybrzuszenia lakieru. To znak, że samochód wylądował kiedyś w warsztacie lakierniczym, być może nawet po kolizji czy wypadku. Wówczas przydaje się miernik lakieru, dzięki któremu bez trudu można wykryć, czy auto było szpachlowane. Bezpieczne szyby w samochodzie to te, które pochodzą od jednego producenta i odpowiadają rocznikowi samochodu.

Stan ogumienia

Niektórzy uważają, że po oponach można poznać prawdziwy status i stan samochodu. W modelach np. kilkuletnich i o niskim przebiegu opony nie powinny być zbytnio wyeksploatowane. Zużyty bieżnik z pewnością nie pasuje do kilku czy kilkunastu tysięcy kilometrów na liczniku. Jeśli tak jest - prawdopodobnie został przekręcony.

Uwaga!

Opony powinny być zużyte równomiernie. Jeśli jest inaczej, w samochodzie występują prawdopodobnie kłopoty z geometrią kół.

Tabliczki znamionowe

Kluczowa jest autentyczność tabliczek z numerami. Powinny być one czytelne. Manipulacje zachodzą wtedy, gdy właściciel auta chce ukryć, że samochód brał udział w wypadku. Nieautentyczne tabliczki znamionowe mogą też świadczyć o wątpliwym pochodzeniu egzemplarza - np. z kradzieży.

Wnętrze samochodu

To także pole, na którym możesz szukać potwierdzenia deklarowanego przebiegu auta. Mocno wytarta gałka skrzyni biegów czy pedały to znak, że faktyczny stan licznika jest wysoki. Co jednak ważne, na rynku coraz modniejsze są specjalne kosmetyki samochodowe, które przy umiejętnym zastosowaniu mogą zdziałać cuda i zamaskować wiele niedoskonałości w aucie. Zajrzyj także do wszelkich schowków, sprawdź działanie wszystkich przycisków, lusterek itp.

Praca silnika

Już przy pierwszych oględzinach auta postaraj się także wsłuchać w pracę jego silnika. Zwróć uwagę na to, czy odgłosy są standardowe, czy pracuje płynnie, nie szarpie i czy przy uruchomieniu samochodu nie zapalają się żadne ostrzegawcze kontrolki.

Zainteresuje Cię także: Kontrolki w samochodzie - sprawdź co oznaczają, zanim zaczniesz panikować | Rankomat.pl

Gdzie sprawdzić historię używanego auta?

Po swoich oględzinach wszystko wydaje Ci się w porządku? Czas na kolejny krok i wizytę w warsztacie samochodowym lub autoryzowanym serwisie obsługi danej marki. Tam samochód pod lupę wezmą specjaliści, którzy sprawdzą działanie poszczególnych układów i podzespołów, czyli tego, co na pierwszy rzut oka nie jest widoczne.

Gdzie sprawdzić historię używanego auta?

Po swoich oględzinach wszystko wydaje Ci się w porządku? Czas na kolejny krok i wizytę w warsztacie samochodowym lub autoryzowanym serwisie obsługi danej marki. Tam samochód pod lupę wezmą specjaliści, którzy sprawdzą działanie poszczególnych układów i podzespołów, czyli tego, co na pierwszy rzut oka nie jest widoczne.

Gdzie sprawdzić historię używanego auta?

Po swoich oględzinach wszystko wydaje Ci się w porządku? Czas na kolejny krok i wizytę w warsztacie samochodowym lub autoryzowanym serwisie obsługi danej marki. Tam samochód pod lupę wezmą specjaliści, którzy sprawdzą działanie poszczególnych układów i podzespołów, czyli tego, co na pierwszy rzut oka nie jest widoczne.

Spróbuj tego

Pamiętaj, że na poważnie rozważając zakup auta do 40 tys. złotych warto zajrzeć także do bazy CEPiK, w której znajdziesz podstawowe informacje o pojeździe i jego historii. Wystarczy wejść na stronę historiapojazdu.gov.pl i podać numer VIN, datę pierwszej rejestracji auta oraz numer rejestracyjny. Jeśli chodzi o więcej szczegółów, z pomocą przychodzą tutaj płatne raporty dostępne na różnych stronach za kilkadziesiąt złotych.

Więcej dowiesz się tutaj: Jak i gdzie sprawdzić używany samochód przed zakupem? | Rankomat.pl

Jakie ubezpieczenie kupić dla auta w tej kwocie?

Używany samochód do 40 tys. zł. może być już zaawansowanym technologicznie modelem. Tym samym jego strata lub poważne uszkodzenia mogą być dotkliwe dla Twojej kieszeni. Warto o tym pamiętać, rozważając zakres ochrony w towarzystwie ubezpieczeniowym. Poza obowiązkowym OC powinieneś rozważyć także autocasco i assistance. To polisy, które w pakiecie z OC mogą być bardzo przystępne cenowo, a w razie nagłej sytuacji na drodze czy parkingu zaoszczędzić Ci sporo stresu i pieniędzy.

Aby znaleźć korzystną dla Ciebie ofertę, możesz skorzystać z internetowego kalkulatora OC i AC. To sposób na zakup ubezpieczenia samochodu bez wychodzenia z domu i zbędnych formalności.

Porównaj ceny OC i AC

Od czego zależy cena ubezpieczenia OC używanego pojazdu?

Wysokość składki ubezpieczeniowej to wypadkowa całego szeregu parametrów, które towarzystwa biorą pod uwagę, ustalając cenę ochrony. Chodzi o aspekty dotyczące zarówno pojazdu, jak i jego właściciela. W formularzu kalkulatora OC i AC zostaniesz zapytany m.in. o:

  • swój wiek,
  • datę uzyskania prawa jazdy,
  • miejsce zamieszkania,
  • stan cywilny,
  • historię szkód,
  • historię ubezpieczeniową.

W kwestii pojazdu najważniejsze będzie podanie:

  • marki i modelu,
  • roku produkcji auta,
  • pojemności silnika,
  • rodzaju napędu,
  • przebiegu.

Więcej o tym, co wpływa na cenę OC i AC przeczytasz tutaj:Co wpływa na ceny OC i AC? Od czego zależy wysokość OC? | Rankomat.pl

Przykład

Przygotowaliśmy przykładową kalkulację dla Toyoty Yaris z 2016 roku. 30-letni Janek z Opola, który od 10 lat ma prawo jazdy, otrzymał propozycje od największych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce. Mógł wybrać pakiet ochronny, biorąc pod uwagę zarówno jego cenę, jak i zakres.

UbezpieczycielZakres ubezpieczeniaCena roczna
Link4
OC
AC
Assistance
NNW
590,32 zł rata od 209,55 zł
Beesafe
OC
AC
Assistance
NNW
702,19 zł rata od 414,29 zł
Uniqa
OC
AC
Assistance
NNW
799,00 zł rata od 254,75 zł
Beesafe
OC
AC
Assistance
NNW
846,19 zł rata od 499,25 zł
Balcia Insurance
OC
AC
Assistance
NNW
1047,00 zł
Link4
590,32 złrata od 209.55 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Beesafe
702,19 złrata od 414.29 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Uniqa
799,00 złrata od 254.75 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Beesafe
846,19 złrata od 499.25 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Balcia Insurance
1047,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW

*kalkulacja z dnia 31.10.2023

Różnica w cenie między najtańszą a najdroższą ofertą pakietu wyniosła tutaj prawie 1000 zł. Janek mógł wybierać spośród ofert o różnym zakresie ochrony, ale każda z nich zawierała obowiązkowe ubezpieczenie OC. Jeśli kupujesz auto do 40 tys. złotych, sprawdź, ile Ty możesz zaoszczędzić na porównaniu ofert online!

Warto wiedzieć!

  1. Do 40 tys. złotych można kupić używane auta należące do różnych segmentów - zarówno sedany, kombi, jak i SUV-y czy przestronne minivany.
  2. Zakup samochodu z rynku wtórnego wiąże się z koniecznością dokładnego sprawdzenia jego historii ubezpieczeniowej i stanu technicznego. Poza osobistymi oględzinami warto udać się do zaufanego warsztatu mechanicznego lub ASO danej marki.
  3. Używane samochody do 40. tys. złotych najszybciej znajdziesz na motoryzacyjnych portalach ogłoszeniowych. Jeśli masz ograniczenie finansowe, a ponadto szukać egzemplarza o konkretnych parametrach, duży wybór filtrów pozwoli Ci w kilka minut znaleźć oferty najbardziej odpowiadające Twoim oczekiwaniom.
  4. Kupując używany samochód zwróć przede wszystkim uwagę na stan jego karoserii, ogumienia, szyb, wnętrza kabiny czy pracę silnika. To obszary, w których poważne, a ukryte przez sprzedawcę usterki, mogą wyjść na jaw.
  5. Samochód z rynku wtórnego warto sprawdzić także w specjalnej bazie CEPiK. Gromadzone są tam dane o wszystkich pojazdach zarejestrowanych w kraju. Jeśli zamierzasz kupić auto sprowadzone wcześniej z zagranicy, zainwestuj poza tym w płatny raport z obszerniejszymi informacjami, np. na stronie autoDNA, Carvertical czy innej.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

  1. Które używane SUV-y można kupić do 40 tys. złotych?

    SUV to segment jak najbardziej dostępny, jeśli dysponujesz budżetem do 40 tys. złotych. Musisz jednak przygotować się na dość wysokie wartości na liczniku. Wśród najpopularniejszych modeli wymienia się następujące: Nissan Qashqai, Honda CR-V, Renault Koleos, Dacia Duster, Land Rover Freelander, Kia Sportage. 

  2. Jak skutecznie sprawdzić stan techniczny używanego samochodu?

    To procedura, na którą warto poświęcić nieco więcej czasu. Poza osobistymi oględzinami samochodu warto sprawdzić jego historię w bezpłatnych oraz płatnych bazach raportów. Niezbędna jest także wizyta w zaufanym warsztacie mechanicznym lub ASO. Ten ostatni przegląd kosztuje znacznie więcej, jednak specjaliści zajmujący się wyłącznie autami konkretnej marki zobaczą o wiele więcej niż standardowo. Podpowiedzą ponadto, jak prawidłowo eksploatować interesujący Cię pojazd. Badanie techniczne w ASO opłaca się zwłaszcza wtedy, gdy kupujesz auto za kilkadziesiąt tysięcy i więcej.

  3. Od czego zależy cena ubezpieczenia samochodu do 40 tys. złotych?

    Podobnie jak w każdym innym przedziale cenowym - od szeregu czynników związanych zarówno z kierowcą, jak i pojazdem. O informacje takie jak wiek, miejsce zamieszkania czy stan cywilny właściciela zapyta każdy agent ubezpieczeniowy, ale takie pytanie znajdzie się też w formularzu kalkulatora OC i AC. Co do samochodu, najistotniejsze są marka i model, rok produkcji, pojemność silnika, przebyte zdarzenia drogowe czy rodzaj napędu. Te wszystkie aspekty składają się na wysokość składki oferowanej danemu klientowi.

  4. Czy opłaca się kupować ubezpieczenie dodatkowe samochodu do 40 tys. złotych?

    Jak najbardziej! Polisy autocasco, assisstance czy NNW to tylko niektóre z produktów dodatkowych, które chronią Cię przed finansowymi konsekwencjami nagłych awarii na drodze, uszkodzeń samochodu w wyniku działania osób trzecich czy wręcz kradzieży pojazdu. 40 tysięcy to niemało, a jeśli nie zadbasz o odpowiednią ochronę, może Cię to słono kosztować. Zakup wspomnianych produktów warto rozważyć przy okazji kupna obowiązkowego OC.