Porównaj sam oferty interesujących Cię ubezpieczeń. Kup polisę online i zgarnij 50 zł zwrotu! Sprawdź szczegóły
Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Doradców.
Pojazd
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
Nieruchomości
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00
Podróż
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 19:00
Zadzwoń22 270 00 00
Życie, Zdrowie, NNW
Pracujemy:
pon. - pt.09:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00
Finanse
Pracujemy:
pon. - pt.09:00 - 19:00
Zadzwoń22 270 00 00
GSM
Pracujemy:
pon. - pt.09:00 - 19:00
Zadzwoń22 270 00 00

Czy można kupić OC po rejestracji samochodu?

To zależy. Jeśli kupujesz samochód używany w Polsce, to sprzedawca musi przekazać Ci polisę OC wraz z umową kupna-sprzedaży, dowodem rejestracyjnym oraz kartą pojazdu (jeżeli została wydana). Możesz kontynuować ubezpieczenie zbywcy auta do wygaśnięcia umowy z ubezpieczycielem i w tym czasie je przerejestrować. 

Jeżeli sprowadzasz samochód z zagranicy, to możesz kupić polisę OC przed jego zarejestrowaniem pod warunkiem, że ma ważne badanie techniczne. Jeśli nie ma, najpierw musisz udać się do stacji diagnostycznej na przegląd. Z kolei gdy kupujesz nowe auto w salonie, musisz kupić OC nim zaczniesz poruszać się nim po drogach, a na jego zarejestrowanie masz 30 dni od zakupu.

Przydatne dokumenty i wzory

  • Wypowiedzenie OC Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu ze współwłaścicielem Pobierz
  • Druk PCC-3 Pobierz
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Pobierz

Powiązane pytania i odpowiedzi

Oszczędź nawet 50% na polisie

Porównaj 67 ofert OC/AC

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
UBEZPIECZENIA RANKOMAT Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego