Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z naszych 200 Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
ZadzwońWhatsApp

Kiedy ubezpieczyciel może odmówić sprzedaży polisy mieszkaniowej?

W niektórych sytuacjach ubezpieczyciel może odmówić zawarcia umowy, jeśli uzna, że ryzyko zaistnienia zdarzenia jest zbyt wysokie. Standardowa polisa mieszkaniowa to produkt możliwy do zakupienia zdalnie, więc tylko w wyjątkowych sytuacjach towarzystwo sprawdzi nieruchomość, która ma zostać ubezpieczona. Tak jest w przypadku wysokiej sumy ubezpieczenia czy chęci zakupu ochrony dla bardzo drogich przedmiotów. To oznacza, że lokator ubezpieczy dom czy mieszkanie, a problem nie będzie dotyczył samego zakupu, ale wypłaty odszkodowania.

Towarzystwa ubezpieczeniowe zabezpieczają się w różny sposób, np. przez stosowanie wyłączeń odpowiedzialności. W dokumencie OWU znajduje się lista nieruchomości, które nie mogą być ubezpieczone, a dokładniej – za które ubezpieczyciel nie bierze odpowiedzialności. To m.in.:

  • budynki przeznaczone do rozbiórki,
  • nieruchomości bardzo stare i wymagające wcześniejszych oględzin,
  • konstrukcje nietrwałe, jak szklarnie, namioty czy garaże blaszane.

Wyłączone z odpowiedzialności na stałe lub czasowo mogą być niektóre ryzyka, np. powódź. Jeśli w okolicy doszło do podtopień, a lokator obawia się o swoje mienie, to taka polisa nawet jeśli zostanie sprzedana, to na ryzyko powodzi zacznie obowiązywać po okresie karencji (15-30 dni).

Powiązane pytania i odpowiedzi

Sprawdź ceny ubezpieczeń nieruchomości.
Zaoszczędź dzięki porównaniu ofert w 3 minuty.
Sprawdź ceny

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
Ubezpieczenia Rankomat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego