Kontakt
Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Doradców.
Komunikacja
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00
Nieruchomości
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00
Podróż
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 19:00
Zadzwoń22 270 00 00
Życie, Zdrowie, NNW
Pracujemy:
pon. - pt.09:00 - 20:00
Zadzwoń22 270 00 00

Co z polisą OC na raty po sprzedaży samochodu?

W momencie sprzedaży wszelkie zobowiązania związane z polisą OC przechodzą na nowego właściciela - także raty, których termin płatności przypada po dacie zawarcia umowy. Sprzedający ma obowiązek opłacić wszystkie raty przed sprzedażą pojazdu, a następnie po sprzedaży może ubiegać się o zwrot nadpłaconej składki, jeśli nabywca nie zdecyduje się kontynuować umowy. 

Za niezapłacone raty zbywca i nabywca odpowiadają solidarnie. 

Jako zbywca musisz pamiętać o opłaceniu rat, ponieważ nieopłacona w całości polisa nie przedłuży się automatycznie. Zapominalstwo w tej sytuacji jest jedną z najpowszechniejszych przyczyn przerwy w ciągłości OC i nałożenia kary przez UFG. Stąd też jeśli do końca polisy nie zostało wiele czasu, radzimy zrezygnować z niej i kupić polisę OC na cały rok. Tym sposobem jesteś zabezpieczony przed ewentualną karą. 

Przydatne dokumenty i wzory

  • Wypowiedzenie OC Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu ze współwłaścicielem Pobierz
  • Druk PCC-3 Pobierz
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Pobierz

Powiązane pytania i odpowiedzi

Oszczędź nawet 50% na polisie

Porównaj 67 ofert OC/AC

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
UBEZPIECZENIA RANKOMAT Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego