Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej.

Polacy pokochali Allegro i na potęgę kupują w sieci ubrania, książki, filmy czy sprzęt RTV, samochodów szukają na otoMoto, a promocyjnych zniżek na Grouponie. Powoli przekonują się również do rankomat.pl i ubezpieczeń online. Bo jest taniej, przyjemniej, a zakup OC czy AC można załatwić w kapciach, odrywając się na zaledwie kilka chwil od innych ważnych spraw. Przed nami jednak jeszcze daleka droga, bo do tej pory tylko 6 polis na 100 sprzedaje się przez internet…

Oblicz cenę ubezpieczenia OC / AC »


Zakup ubezpieczeń samochodowych w internecie

Sprzedaż ubezpieczeń w sieci nieustannie wzrasta, co nie dziwi, bo aż 60% Polaków deklaruje zakupy w internecie. Tyle że polisy online wykupuje znacznie mniej osób, choć na przykład w Wielkiej Brytanii jest to obecnie główny sposób dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Tam porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych opanowały rynek i przeciętny kierowca nie wyobraża sobie funkcjonowania bez nich. W przeciwieństwie do polskich realiów, w Anglii klient prędzej przywiąże się do internetowej multiagencji, która rokrocznie wybiera dla niego ubezpieczyciela niż do firmy ubezpieczeniowej.

W Polsce jest inaczej, ponieważ przez lata byliśmy przyzwyczajeni do „narodowego” towarzystwa ubezpieczeniowego PZU, które do dziś – choć od ponad dwudziestu lat mamy wolny rynek – jest liderem sprzedaży w branży. I choć obecnie na polskim rynku działa ponad 20 firm ubezpieczeniowych, dominują wciąż PZU i Warta, które przez lata opierały swoje działania marketingowe na przywiązaniu do marki i tradycji. Kampanie reklamowe i slogan PZU „Zmieniamy się na dobre” są jednakże odpowiedzią na procesy, jakie niewątpliwie zachodzą na polskim rynku. Klienci coraz świadomiej wybierają ubezpieczyciela, a sentyment do „stałej firmy” odchodzi na bok, gdy można sporo zaoszczędzić.


Tanie ubezpieczenia

A gdzie znaleźć oszczędności? Najłatwiej poszukać ofert właśnie online. Tyle że w naszym, zbiurokratyzowanym państwie – w którym żeby zarejestrować samochód, trzeba wziąć w pracy urlop – nie jesteśmy przyzwyczajeni, że poważnego zakupu można dokonać w prosty sposób. Dlatego, choć według raportu Interaktywnie.com aż połowa Polaków szuka ubezpieczeń online, tylko nieliczni decydują się na zakup polisy tym kanałem sprzedaży. Kierowcy szukają oszczędności w sieci, ale z gotową ofertą wolą pójść do stacjonarnego agenta, żeby u niego podpisać dokumenty. Myśl o niewychodzeniu z domu i załatwieniu wszystkiego (łącznie z wypowiedzeniem starej umowy) w ciągu kilkunastu minut wydaje się zbyt abstrakcyjnym marzeniem.

A przecież korzystając z porównywarki rankomat.pl już po paru minutach można znaleźć najtańsze OC – mieć dostęp do ofert 16 ubezpieczycieli. Kolejnych kilka minut zajmie wypisanie wniosku ubezpieczeniowego, a wreszcie wypowiedzenie starej polisy wystarczy zeskanować i wysłać mailem do poprzedniego towarzystwa. Skomplikowane? Dla wielu z nas jednak tak. Wprawdzie już nie boimy się kupować książek czy ubrań w sieci, lecz wolimy, żeby w sprawie ubezpieczenia OC, AC czy Assistance pomógł nam specjalista.


Historia ubezpieczeń direct w Polsce

Ale czy kilkanaście lat temu tak chętnie jak dziś korzystaliśmy z internetowych serwisów aukcyjnych? Dość wspomnieć, że w 2000 roku allegro było raczkującym serwisem dla pasjonatów, a 0 (słownie: zero) firm ubezpieczeniowych oferowało swoje produkty online przez internet. Pierwszym – i przez długi czas jedynym – ubezpieczycielem, sprzedającym polisy bezpośrednio bez wychodzenia z domu było Link4, które swoje produkty zaczęło sprzedawać przez telefon w styczniu 2003 roku. Jednak dopiero 2 lata później towarzystwo z pomarańczowym (jeszcze wtedy) logiem uruchomiło sprzedaż online. Kolejne firmy ubezpieczeniowe direct pojawiły się dopiero na przełomie 2006 i 2007 roku. Na rynku pojawiło się Liberty Direct, AXA Direct (dziś: AXA Ubezpieczenia), Commercial Union Direct (dziś: Aviva), a z czasem następni ubezpieczyciele. Przez kolejne lata również większość tradycyjnych towarzystw uruchomiło sprzedaż online obok tradycyjnych kanałów sprzedaży, nie wyłączając PZU.


Ubezpieczenia OC online – przyszłość?

Firmy ubezpieczeniowe są zatem przygotowane do obsługi klientów w sieci, ale zanim właściciele aut w pełni przekonają się do internetu i zakupu polis online, minie zapewne jeszcze parę lub paręnaście lat. Sądząc jednak po rokrocznym wzroście przychodów ze sprzedaży ubezpieczeń online, krok po kroku zbliżamy się w Polsce do modelu brytyjskiego i przestawiamy w spojrzeniu na ubezpieczenia. Już teraz coraz częściej kierowcy sami szukają atrakcyjnej oferty, a potem czekają jedynie na jej sfinalizowanie przez konsultanta danej firmy ubezpieczeniowej. Jest to pierwszy krok do zmarginalizowania roli pośredników, choć ten proces będzie trwał na tyle długo, że ci którzy jeszcze parę lat temu całkowicie wzbraniali się przed sprzedażą polis przez sieć agentów, dziś zaczynają otwierać tradycyjne oddziały i współpracować z multiagencjami (przykładem jest choćby Link4).

To jednak jedynie dowodzi, że zakup ubezpieczenia online różni się od zakupu polisy u agenta jedynie samą metodą dokonania transakcji. Cały proces likwidacji szkody odbywa się tak samo – niezależnie od tego czy zawarliśmy polisę w placówce, przez telefon, w internecie na stronie ubezpieczyciela, czy za pośrednictwem rankomat.pl… Do tej ostatniej metody gorąco zachęcamy, bo łączymy wszystkie zalety ubezpieczeń online – szybko i wygodnie porównamy oferty kilkunastu towarzystw, dzięki czemu możesz łatwo wybrać ubezpieczyciela bez wychodzenia z domu. A jeśli wciąż wolisz przed zakupem polisy najpierw skontaktować się ze specjalistą, nic prostszego – zadzwoń do naszych agentów na 22 27 000 00.

Serdecznie pozdrawiamy,
zespół rankomat.pl

PS. nieustająco zapraszamy do porównania aktualnych ofert ubezpieczeń

Jak warte uwagi,
to podziel się z innymi :)

Publikuj na Facebooku Publikuj na Twitterze Publikuj na Google+ Publikuj na LinkedIn Publikuj na Digg Publikuj na Reddit
logo innowacyjna gospodarka
RANKOMAT.PL SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Warszawie przy ul. Leszno 14 informuje o realizacji projektu "Wdrożenie platformy B2B optymalizującej procesy agencyjne" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2013 - 2015
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego