Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Konsultantów.
Finanse
Pracujemy:
pn. - pt. 9:00 - 19:00
Zadzwoń 22 270 00 00
Finansowe ABC

Czy da się cofnąć przelew w banku? Ile to kosztuje?

Getty Images

Zlecenie przelewu w złotych polskich wiąże się z koniecznością uzupełnienia 26-cyfrowego numeru rachunku, danych odbiorcy oraz kwoty planowanej operacji. W przypadku przelewów zagranicznych lista niezbędnych informacji jest jeszcze dłuższa. W rezultacie nietrudno o pomyłkę – szczególnie jeśli działasz pod presją czasu. Sprawdź, czy da się cofnąć przelew w banku, kiedy możesz to zrobić oraz ile kosztuje taka czynność.

Według danych Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) w czerwcu 2025 roku w systemie Elixir rozliczono łącznie 183,5 mln transakcji. Obejmowały one zarówno uznania rachunków, jak i obciążenia o łącznej wartości 785,69 mld zł. W tym samym okresie w systemie Euro Elixir rozliczono 4,53 mln komunikatów o wartości 32 mld euro. Mając na uwadze powyższe liczby, łatwo się domyślić, że każdego miesiąca dochodzi do wielu błędów podczas zlecenia przelewów. Powstaje zatem pytanie – czy taką pomyłkę można jeszcze naprawić?

Czy można cofnąć przelew bankowy?

Możliwość cofnięcia przelewu bankowego zależy od jego rodzaju oraz czasu, jaki upłynął od zlecenia do zgłoszenia błędnej operacji. Część transferów pomiędzy rachunkami możesz cofnąć, ale jest też grupa przelewów, których nie da się anulować. Do pierwszej kategorii zaliczamy przede wszystkim:

✅ przelewy krajowe w złotych polskich (PLN) z bieżącą datą;

✅ przelewy krajowe w PLN z datą przyszłą (zaplanowane);

✅ przelewy zagraniczne.

Wśród przelewów, których nie możesz anulować wymienić można m.in.:

❌ przelewy wewnętrzne – pomiędzy rachunkami w tym samym banku;

❌ przelewy natychmiastowe (Express Elixir, Blue Cash);

❌ przelewy na numer telefonu realizowane za pomocą usługi BLIK;

❌ przelewy SORBNET;

❌ przelewy wymiany walut w kantorach internetowych;

❌ przelewy z rachunków kart kredytowych.

Jak wspomnieliśmy, istotny wpływ na możliwość cofnięcia przelewu ma Twój czas reakcji. Jeśli za późno zorientowałeś się o popełnionym błędzie, to prawdopodobnie nie będziesz mógł anulować takiej operacji. Na szczęście popełniony błąd nie jest jednoznaczny z utratą przelanych pieniędzy. Odzyskanie środków wymaga jednak podjęcia konkretnych działań, a w skrajnie niekorzystnym scenariuszu może skończyć się w sądzie.

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie kroki podjąć w takiej sytuacji i odzyskać omyłkowo przekazane środki, zapoznaj się z poradnikiem: Przelew na błędny numer konta bankowego – co zrobić?

Jak cofnąć krajowy przelew bieżący w PLN?

Standardowe, krajowe przelewy w złotych polskich (PLN) realizowane są w tzw. systemie Elixir. Komunikaty przekazywane są pomiędzy bankami i Krajowa Izbą Rozliczeniową (KIR) o określonych porach. W dużym uproszczeniu możemy tutaj wyróżnić:

✅ godziny sesji wychodzących z Twojego banku;

✅ godziny sesji przychodzących i wychodzących w Krajowej Izbie Rozliczeniowej;

✅ godziny sesji przychodzących w banku odbiorcy przelewu.

Szczegółowe informacje na temat rozliczania i księgowania przelewów znajdziesz w poradniku: Sesje ELIXIR – czym są i jak działają?

Aby cofnąć taki przelew musisz podjąć szybkie działania. Zaraz po wykryciu błędniej operacji skontaktuj się ze swoim bankiem i złóż dyspozycję wycofania przelewu. Twój wniosek musi być złożony z odpowiednim wyprzedzeniem i powinien trafić do rozpatrzenia przed najbliższą sesją wychodzącą z Twojego banku. Niestety w niektórych bankach nie cofniesz błędnie zleconego przelewu – nawet jeśli od razu zgłosisz pomyłkę.

Masz więcej czasu na reakcję, jeśli przelew został zlecony wieczorem (po ostatniej wychodzącej sesji Elixir z Twojego banku w danym dniu) lub w dniu wolnym od pracy. W takiej sytuacji transfer „opuści” bank najbliższą sesją wychodzącą, ale dopiero w kolejnym dniu roboczym. Mimo teoretycznego zapasu czasu nie zwlekaj i od razu złóż dyspozycję wycofania błędnego transferu.

Naszym okiem

W przypadku przelewów wewnętrznych – zarówno własnych, jak i obcych – realizowanych pomiędzy rachunkami w tym samym banku, środki księgowane są niemal w czasie rzeczywistym. W efekcie nie masz możliwości anulowania operacji tego typu.
Izabela Stachura

Jak cofnąć odwołać bieżący w ING Banku Śląskim?

Szczegółowe wytyczne dotyczące możliwości odwołania zwykłego przelewu w złotych polskich – na rachunek w innym banku – przygotował dla swoich klientów ING Bank Śląski. Zgodnie z informacjami znajdującymi się na stronie internetowej przelew złożony:

⚠️ od godziny 0:01 do 8:15 w dni robocze – możesz odwołać do godziny 9:00 w dniu złożenia przelewu;

⚠️ od godziny 8:16 do 11:35 w dni robocze – możesz odwołać do godziny 13:00 w dniu złożenia przelewu;

⚠️ od godziny 11:36 do 14:45 w dni robocze – możesz odwołać do godziny 15:30 w dniu złożenia przelewu;

⚠️ od godziny 14:46 do 24:00 w dni robocze – możesz odwołać do godziny 9:00 najbliższego dnia roboczego;

⚠️ od godziny 0:01 do 24:00 w sobotę, niedzielę i święta – możesz odwołać do godziny 9:00 do najbliższego dnia roboczego.

Aby odwołać zwykły przelew w złotych polskich w ING Banku Śląskim:

1️⃣ Wyświetl w usłudze bankowości elektronicznej historię swojego rachunku.

2️⃣ Rozwiń szczegóły błędnego przelewu.

3️⃣ Skorzystaj z opcji „odwołaj przelew” (jeśli opcja ta nie jest widoczna, to nie możesz skorzystać z tego rozwiązania).

Tak się składa, że mam konto osobiste w ING Banku Śląskim, więc postanowiłem przetestować powyższe rozwiązanie. Zleciłem przelew w złotych na rachunek w innym, krajowym banku. Następnie wyświetliłem historię konta i szczegóły operacji (dane wrażliwe na zrzutach ekranów zostały usunięte). Wyglądało to tak:

ING Bank Śląski

Wybrałem opcję „Odwołaj przelew” i przeszedłem do kolejnego ekranu:

ING Bank Śląski

Po odwołaniu przelewu pieniądze wrócą na Twoje konto najpóźniej w następnym dniu roboczym. Jeśli nie masz możliwości skorzystania z opcji „odwołaj przelew”, to sugerowane jest podjęcie jednego z poniższych działań:

✅ skontaktowanie się z odbiorcą przelewu z prośbą o zwrot pieniędzy – jeśli znasz tę osobę;

✅ wypełnienie formularza zgłoszenia błędnego przelewu w Moim ING – jeśli nie znasz odbiorcy transferu.

Alior Konto w Alior Bank
Prowadzenie konta
0 zł
Karta
0 zł
Bankomaty krajowe
0 zł / 5 zł
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Rozwiń szczegóły
Opłata za prowadzenie konta
0 zł/mies.
Opłata za użytkowanie karty
0 zł/mies.
0 zł dla osób do 18 r.ż. lub po wykonaniu transakcji kartą na kwotę min. 300 zł miesięcznie. W innym wypadku opłata wynosi 6 zł/mies.
Bankomaty własne
0 zł
Bankomaty partnerskie
0 zł
Bankomaty obce
5 zł
Bankomaty zagraniczne
0 zł
Bankomaty krajowe – wypłata BLIK
Tak
Premia - Konto oszczędnościowe
Teraz nawet 6,5% na Koncie Oszczędnościowym na Start przez 4 miesiące do 50 000 zł!
Promocja - Do 800 zł premii w pierwszym roku za aktywność + obrączka płatnicza!
Aby otrzymać do 800 zł premii, należy złożyć wniosek o konto z kartą do 31.10.2025 r., wyrazić zgodę marketingową i jej nie odwołać oraz do 21 dni od otwarcia konta potwierdzić udział w promocji w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Po spełnieniu tych warunków, klient otrzyma 100 zł premii za otwarcie konta w aplikacji Alior Mobile. Następnie klient otrzyma 100 zł premii co miesiąc przez kolejne 5 miesięcy (max. 500zł łącznie) za spełnienie warunków aktywności: - wykonanie 10 transakcji kartą na dowolną kwotę - zasilenie konta jednorazową wpłatą w kwocie min. 1000 zł - zalogowanie się do aplikacji Alior Mobile Kolejne 100 zł premii można otrzymać za dodanie karty do portfela cyfrowego i wykonanie tym sposobem min. 1 transakcji. Ostatnie 100 zł premii w ramach promocji 800 zł od banku, klient otrzyma na rocznicę prowadzenia konta po spełnieniu wszystkich powyższych warunków. Dodatkowo klient może otrzymać obrączkę płatniczą o wartości 449 zł po zarejestrowaniu się w promocji i spełnieniu prostych warunków aktywności.
Konto Jakże Osobiste w Alior Bank
Prowadzenie konta
0 zł
Karta
0 zł
Bankomaty krajowe
0 zł / 2,5 zł
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Rozwiń szczegóły
Opłata za prowadzenie konta
0 zł/mies.
Konto jest darmowe przy zapewnieniu miesięcznego wpływu na kwotę min. 1500 zł/ mies. oraz dla osób do 26 r.ż. W innym przypadku opłata wynosi 10 zł/ mies.
Opłata za użytkowanie karty
0 zł/mies.
Karta jest darmowa przy wykonaniu transakcji kartą na kwotę min. 300zł/ mies.. W innym wypadku opłata wynosi 5 zł/mies.
Bankomaty własne
0 zł
Bankomaty partnerskie
0 zł
Darmowe wypłaty z bankomatów Alior Banku.
Bankomaty obce
2,5 zł
Przy wyborze korzyści „Bezpłatne wypłaty z bankomatów w Polsce” wypłaty są darmowe.
Bankomaty zagraniczne
5 zł
Przy wyborze korzyści „Bezpłatne wypłaty z bankomatów za granicą” wypłaty są darmowe.
Bankomaty krajowe – wypłata BLIK
Tak
Premia - Konto oszczędnościowe
Teraz nawet 6,5% na Koncie Oszczędnościowym na Start przez 4 miesiące do 50 000 zł!
Promocja - Do 800 zł premii w pierwszym roku za aktywność + obrączka płatnicza!
Aby otrzymać do 800 zł premii, należy złożyć wniosek o konto z kartą do 31.10.2025 r., wyrazić zgodę marketingową i jej nie odwołać oraz do 21 dni od otwarcia konta potwierdzić udział w promocji w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Po spełnieniu tych warunków, klient otrzyma 100 zł premii za otwarcie konta w aplikacji Alior Mobile. Następnie klient otrzyma 100 zł premii co miesiąc przez kolejne 5 miesięcy (max. 500zł łącznie) za spełnienie warunków aktywności: - wykonanie 10 transakcji kartą na dowolną kwotę - zasilenie konta jednorazową wpłatą w kwocie min. 1000 zł - zalogowanie się do aplikacji Alior Mobile Kolejne 100 zł premii można otrzymać za dodanie karty do portfela cyfrowego i wykonanie tym sposobem min. 1 transakcji. Ostatnie 100 zł premii w ramach promocji 800 zł od banku, klient otrzyma na rocznicę prowadzenia konta po spełnieniu wszystkich powyższych warunków. Dodatkowo klient może otrzymać obrączkę płatniczą o wartości 449 zł po zarejestrowaniu się w promocji i spełnieniu prostych warunków aktywności.
Konto dla Ciebie w Credit Agricole
Prowadzenie konta
0 zł
Karta
0 zł
Bankomaty krajowe
0 zł / 9 zł
Nawet 1 000 zł premii za aktywność na koncie!
Nawet 1 000 zł premii za aktywność na koncie!
Rozwiń szczegóły
Opłata za prowadzenie konta
0 zł/mies.
przy wykonaniu min. 5 płatności kartą (oraz Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Xiaomi Pay, SwatchPAY! lub BLIKIEM) i zapewnieniu miesięcznego wpływu na kwotę 1500 zł/ mies.. W innym przypadku opłata wynosi 10 zł/ mies.
Opłata za użytkowanie karty
0 zł/mies.
przy wykonaniu min. 5 płatności kartą (oraz Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Xiaomi Pay, SwatchPAY! lub BLIKIEM) i zapewnieniu miesięcznego wpływu na kwotę 1500 zł/ mies.. W innym przypadku opłata wynosi 10 zł/ mies.
Bankomaty własne
0 zł
Darmowe wypłaty w bankomatach Credit Agricole. Spełniając warunki darmowości konta wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą również stają się darmowe w danym miesiącu.
Bankomaty partnerskie
0 zł
Bankomaty obce
9 zł
Wypłaty w bankomatach obcych są darmowe przy spełnieniu warunku darmowości konta.
Bankomaty zagraniczne
12 zł
Wypłaty w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego kosztują 9 zł/ szt. Wypłaty są darmowe przy spełnieniu warunku darmowości konta.
Bankomaty krajowe – wypłata BLIK
Tak
Promocja - Nawet 1 000 zł premii za aktywność na koncie!
Aby wziąć udział w promocji należy otworzyć konto z kartą debetową do 21 sierpnia 2025 roku w aplikacji CA24 Mobile lub w placówce oraz wyrazić zgody na otrzymywanie informacji marketingowych. Po spełnieniu tych warunków można otrzymać 200 zł premii za wykonanie jednorazowych przelewów w kwocie min. 3 000 zł na konto miesięcznie przez pierwsze 3 miesiące od otwarcia konta. Wpływ ten nie może pochodzić z innego konta otwartego w Credit Agricole. Kolejne 800 zł premii (20x40zł miesięcznie) można otrzymać za spełnienie miesięcznych warunków aktywności na koncie, czyli: - wykonanie min. 10 transakcji kartą lub BLIK - zalogowanie się co najmniej raz do CA24 Mobile lub do CA24 eBank - utrzymanie aktywnych zgód marketingowych Po spełnieniu powyższych warunków, bank zwróci klientowi 2% wartości transakcji dokonanych kartą lub BLIKiem. Promocja dotyczy Konta dla Ciebie i Konta dla Ciebie VIP otwartego do 21 sierpnia 2025. Łączna maksymalna wartość wszystkich premii to 1 000 zł.

Jak cofnąć przelew z datą przyszłą?

Przelew z datą przyszłą realizowany jest we wskazanym przez Ciebie dniu. Środki na pokrycie takiej operacji są zablokowane na rachunku, a dyspozycja widoczna jest w usłudze bankowości elektronicznej. Wydaje się, że taki przelew możesz odwołać w dowolnym momencie – zanim trafi do rozliczeń w systemie Elixir. W rzeczywistości nie zawsze jest tak różowo. Może okazać się, że taką dyspozycję anulujesz, ale z odpowiednim wyprzedzeniem np. najpóźniej jeden dzień roboczy wcześniej.

Jak wycofać przelew zagraniczny?

Zasady wycofywania przelewów zagranicznych są zbliżone do tych obowiązujących przy anulowaniu standardowych przelewów w złotych polskich. Pamiętaj jednak, że transakcje międzynarodowe nie są realizowane w systemie Elixir, więc obowiązują tu inne godziny graniczne. Każdy z banków kieruje się także własną polityką w tym zakresie i nie zawsze będziesz mógł wycofać zlecony przelew zagraniczny.

Wysyłając pieniądze za granicę możesz zdecydować się na przelew SEPA (przelew europejski w euro, realizowany na ograniczonym obszarze) lub przelew SWIFT (pozostałe waluty – w tym euro, realizowany niemal na całym świecie). Przykładowo w ING Banku Śląskim możesz odwołać przelew walutowy SEPA zlecony w usłudze bankowości elektronicznej Moje ING:

⚠️ w dni robocze – po godzinie 17:00;

⚠️ w soboty, niedziele i święta – przez cały dzień.

Z kolei w Alior Banku jest możliwość przyjęcia dyspozycji odwołania przelewu zagranicznego, jeśli taka operacja jest widoczna w blokadzie rachunku. Bank jednak nie gwarantuje, że uda się wstrzymać taki przelew. Jeśli nie uda się wycofać dyspozycji, to możesz złożyć reklamację w tej sprawie, ale pamiętaj, że czynność ta obciążona jest dodatkową prowizją. Dyspozycję odwołania przelewu zagranicznego w Alior Banku możesz złożyć:

⚠️ bezpośrednio w oddziale;

⚠️ podczas kontaktu z infolinią.

Klienci firmowi PKO Banku Polskiego mogą anulować przelew zagraniczny w serwisie iPKO biznes. Transfer możesz odwołać na każdym etapie jego realizacji, ale nie oznacza to natychmiastowego zwrotu środków na Twój rachunek. Do wyboru masz dwa powody anulowania przelewu:

⚠️ płatność odwołana przez zleceniodawcę;

⚠️ wskazanie błędnego konta odbiorcy.

Jak odwołać przelew natychmiastowy?

Przelewy natychmiastowe realizowane są pomiędzy rachunkami niemal w czasie rzeczywistym – również w weekendy i dni ustawowo wolne od pracy. Operacje te przetwarzane są w systemie Express Elixir lub Blue Cash. Nie obowiązują tu sesje Elixir, które stosowane przy realizacji standardowych przelewów złotówkowych. Powoduje to, że nie odwołasz przelewu natychmiastowego – nawet jeśli zareagujesz zaraz po jego autoryzacji.

Jak odwołać przelew na telefon BLIK?

Jeśli korzystasz z systemu płatności BLIK, to jest duża szansa, że realizowałeś już z przelewy na numer telefonu. Usługa ta pozwala błyskawicznie przekazywać pieniądze innym użytkownikom systemu BLIK – nawet w sytuacji, kiedy nie znasz ich numeru rachunku bankowego (NRB). Z racji tego, że przelewy na telefon BLIK realizowane są w systemie Express Elixir, nie masz możliwości wycofania zatwierdzonej dyspozycji.

Jak anulować przelew w Revolut?

Możliwość anulowania przelewu bankowego zleconego przez Revolut zależy przede wszystkim od rodzaju płatności, docelowego kraju oraz czasu Twojej reakcji. Aby sprawdzić, czy możesz cofnąć swoją dyspozycję:

1️⃣ Zaloguj się do aplikacji Revolut.

2️⃣ Przejdź do sekcji „Przelewy”.

3️⃣ Wybierz przelew, który chcesz odwołać – jeśli będzie to możliwe, zobaczysz opcję „Anuluj przelew”.

W Revolut najczęściej nie ma możliwości cofnięcia przelewów natychmiastowych tj.:

❌ przelewy pomiędzy klientami Revolut,

❌ przelewy w ramach sieci SEPA Instant (EUR),

❌ przelewy za pośrednictwem systemu Faster Payments (GBP).

Nie wycofasz też błędnie zleconego przelewu na kartę. W takiej sytuacji Revolut sugeruje poproszenie odbiorcy o zwrot środków lub przesłanie do banku odbiorcy potwierdzenia przelewu z prośbą o odesłanie pieniędzy. Proces zwrotu przelewu może zainicjować też Revolut, ale wymaga on zgody banku odbiorcy oraz współpracy ze strony osoby, która niesłusznie otrzymała pieniądze.

W których bankach można cofnąć standardowy przelew w PLN?

Nie każdy bank pozwala anulować zlecony przelew bieżący w PLN. Jeśli nie możesz wycofać problematycznego transferu, pozostaje Ci tylko uruchomienie procedury odzyskania błędnie przekazanych środków. Możliwość cofnięcia przelewu bieżącego w złotych polskich oferuje m.in.:

Santander Bank Polska

✅ PKO Bank Polski

✅ ING Bank Śląski

mBank

VeloBank

✅ BNP Paribas

✅ BOŚ Bank.

Znacznie więcej banków pozwala anulować przelewy z datą przyszłą. Korzystając z usługi bankowości elektronicznej wystarczy, że znajdziesz taki przelew na liście operacji zaplanowanych i go wycofasz. Pamiętaj jednak, że niektóre banki wymagają, aby taka czynność została podjęta z odpowiednim wyprzedzeniem.

Jak zgłosić potrzebę cofnięcia przelewu bankowego?

Każdy bank udostępnia własny zestaw kanałów pozwalających na wycofanie przelewu. Kluczowy jest tutaj Twój czas reakcji, więc najbardziej odpowiednie jest skorzystanie z metod zdalnych. Wśród dostępnych sposobów pozwalających anulować przelew można wymienić:

zgłoszenie przez usługę bankowości elektronicznej lub aplikację mobilną – wybrane banki pozwalają anulować przelew bieżący poprzez wybranie odpowiedniej dyspozycji, która dostępna jest w szczegółach problematycznej transakcji (najczęściej znajdziesz ją w historii rachunku);

kontakt z infolinią banku – to bardziej czasochłonna metoda. Nie chodzi tu o samo oczekiwanie na połączenie, ale również o konieczność potwierdzenia swojej tożsamości. Pamiętaj, że kontakt z infolinią banku może być zabezpieczony dodatkowym hasłem;

wizyta w oddziale banku – to najbardziej czasochłonna metoda. Z jednej strony możesz liczyć na bezpośrednie wsparcie konsultanta. Z drugiej strony ryzykujesz złożeniem dyspozycji z opóźnieniem.

Ile kosztuje cofnięcie przelewu bankowego?

Część banków nie obciąża swoich klientów opłatami za cofnięcie przelewu bankowego. Inne pobierają symboliczne prowizje. Są też banki, w których anulowanie przelewu kosztuje ponad 20 zł. Przykładowe opłaty za taką usługę (dla przelewów krajowych w PLN zlecanych przez klientów indywidualnych) prezentują się następująco (stan na 17.07.2025 r.):

➡️ BNP Paribas Bank Polska:

🟦 0 zł – Konto na Teraz, Bankowość Prywatna, Bankowość Prywatna Diamond;

🟦 25 zł – pozostali klienci.

➡️ Santander Bank Polska:

🟦 0 zł – posiadacze Konta<20;

🟦 25 zł – pozostali klienci.

Alior Konto w Alior Bank
Prowadzenie konta
0 zł
Karta
0 zł
Bankomaty krajowe
0 zł / 5 zł
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Rozwiń szczegóły
Opłata za prowadzenie konta
0 zł/mies.
Opłata za użytkowanie karty
0 zł/mies.
0 zł dla osób do 18 r.ż. lub po wykonaniu transakcji kartą na kwotę min. 300 zł miesięcznie. W innym wypadku opłata wynosi 6 zł/mies.
Bankomaty własne
0 zł
Bankomaty partnerskie
0 zł
Bankomaty obce
5 zł
Bankomaty zagraniczne
0 zł
Bankomaty krajowe – wypłata BLIK
Tak
Premia - Konto oszczędnościowe
Teraz nawet 6,5% na Koncie Oszczędnościowym na Start przez 4 miesiące do 50 000 zł!
Promocja - Do 800 zł premii w pierwszym roku za aktywność + obrączka płatnicza!
Aby otrzymać do 800 zł premii, należy złożyć wniosek o konto z kartą do 31.10.2025 r., wyrazić zgodę marketingową i jej nie odwołać oraz do 21 dni od otwarcia konta potwierdzić udział w promocji w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Po spełnieniu tych warunków, klient otrzyma 100 zł premii za otwarcie konta w aplikacji Alior Mobile. Następnie klient otrzyma 100 zł premii co miesiąc przez kolejne 5 miesięcy (max. 500zł łącznie) za spełnienie warunków aktywności: - wykonanie 10 transakcji kartą na dowolną kwotę - zasilenie konta jednorazową wpłatą w kwocie min. 1000 zł - zalogowanie się do aplikacji Alior Mobile Kolejne 100 zł premii można otrzymać za dodanie karty do portfela cyfrowego i wykonanie tym sposobem min. 1 transakcji. Ostatnie 100 zł premii w ramach promocji 800 zł od banku, klient otrzyma na rocznicę prowadzenia konta po spełnieniu wszystkich powyższych warunków. Dodatkowo klient może otrzymać obrączkę płatniczą o wartości 449 zł po zarejestrowaniu się w promocji i spełnieniu prostych warunków aktywności.
Konto Jakże Osobiste w Alior Bank
Prowadzenie konta
0 zł
Karta
0 zł
Bankomaty krajowe
0 zł / 2,5 zł
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Do 800 zł premii + obrączka płatnicza!
Rozwiń szczegóły
Opłata za prowadzenie konta
0 zł/mies.
Konto jest darmowe przy zapewnieniu miesięcznego wpływu na kwotę min. 1500 zł/ mies. oraz dla osób do 26 r.ż. W innym przypadku opłata wynosi 10 zł/ mies.
Opłata za użytkowanie karty
0 zł/mies.
Karta jest darmowa przy wykonaniu transakcji kartą na kwotę min. 300zł/ mies.. W innym wypadku opłata wynosi 5 zł/mies.
Bankomaty własne
0 zł
Bankomaty partnerskie
0 zł
Darmowe wypłaty z bankomatów Alior Banku.
Bankomaty obce
2,5 zł
Przy wyborze korzyści „Bezpłatne wypłaty z bankomatów w Polsce” wypłaty są darmowe.
Bankomaty zagraniczne
5 zł
Przy wyborze korzyści „Bezpłatne wypłaty z bankomatów za granicą” wypłaty są darmowe.
Bankomaty krajowe – wypłata BLIK
Tak
Premia - Konto oszczędnościowe
Teraz nawet 6,5% na Koncie Oszczędnościowym na Start przez 4 miesiące do 50 000 zł!
Promocja - Do 800 zł premii w pierwszym roku za aktywność + obrączka płatnicza!
Aby otrzymać do 800 zł premii, należy złożyć wniosek o konto z kartą do 31.10.2025 r., wyrazić zgodę marketingową i jej nie odwołać oraz do 21 dni od otwarcia konta potwierdzić udział w promocji w aplikacji mobilnej Alior Mobile. Po spełnieniu tych warunków, klient otrzyma 100 zł premii za otwarcie konta w aplikacji Alior Mobile. Następnie klient otrzyma 100 zł premii co miesiąc przez kolejne 5 miesięcy (max. 500zł łącznie) za spełnienie warunków aktywności: - wykonanie 10 transakcji kartą na dowolną kwotę - zasilenie konta jednorazową wpłatą w kwocie min. 1000 zł - zalogowanie się do aplikacji Alior Mobile Kolejne 100 zł premii można otrzymać za dodanie karty do portfela cyfrowego i wykonanie tym sposobem min. 1 transakcji. Ostatnie 100 zł premii w ramach promocji 800 zł od banku, klient otrzyma na rocznicę prowadzenia konta po spełnieniu wszystkich powyższych warunków. Dodatkowo klient może otrzymać obrączkę płatniczą o wartości 449 zł po zarejestrowaniu się w promocji i spełnieniu prostych warunków aktywności.
Konto dla Ciebie w Credit Agricole
Prowadzenie konta
0 zł
Karta
0 zł
Bankomaty krajowe
0 zł / 9 zł
Nawet 1 000 zł premii za aktywność na koncie!
Nawet 1 000 zł premii za aktywność na koncie!
Rozwiń szczegóły
Opłata za prowadzenie konta
0 zł/mies.
przy wykonaniu min. 5 płatności kartą (oraz Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Xiaomi Pay, SwatchPAY! lub BLIKIEM) i zapewnieniu miesięcznego wpływu na kwotę 1500 zł/ mies.. W innym przypadku opłata wynosi 10 zł/ mies.
Opłata za użytkowanie karty
0 zł/mies.
przy wykonaniu min. 5 płatności kartą (oraz Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Xiaomi Pay, SwatchPAY! lub BLIKIEM) i zapewnieniu miesięcznego wpływu na kwotę 1500 zł/ mies.. W innym przypadku opłata wynosi 10 zł/ mies.
Bankomaty własne
0 zł
Darmowe wypłaty w bankomatach Credit Agricole. Spełniając warunki darmowości konta wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą również stają się darmowe w danym miesiącu.
Bankomaty partnerskie
0 zł
Bankomaty obce
9 zł
Wypłaty w bankomatach obcych są darmowe przy spełnieniu warunku darmowości konta.
Bankomaty zagraniczne
12 zł
Wypłaty w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego kosztują 9 zł/ szt. Wypłaty są darmowe przy spełnieniu warunku darmowości konta.
Bankomaty krajowe – wypłata BLIK
Tak
Promocja - Nawet 1 000 zł premii za aktywność na koncie!
Aby wziąć udział w promocji należy otworzyć konto z kartą debetową do 21 sierpnia 2025 roku w aplikacji CA24 Mobile lub w placówce oraz wyrazić zgody na otrzymywanie informacji marketingowych. Po spełnieniu tych warunków można otrzymać 200 zł premii za wykonanie jednorazowych przelewów w kwocie min. 3 000 zł na konto miesięcznie przez pierwsze 3 miesiące od otwarcia konta. Wpływ ten nie może pochodzić z innego konta otwartego w Credit Agricole. Kolejne 800 zł premii (20x40zł miesięcznie) można otrzymać za spełnienie miesięcznych warunków aktywności na koncie, czyli: - wykonanie min. 10 transakcji kartą lub BLIK - zalogowanie się co najmniej raz do CA24 Mobile lub do CA24 eBank - utrzymanie aktywnych zgód marketingowych Po spełnieniu powyższych warunków, bank zwróci klientowi 2% wartości transakcji dokonanych kartą lub BLIKiem. Promocja dotyczy Konta dla Ciebie i Konta dla Ciebie VIP otwartego do 21 sierpnia 2025. Łączna maksymalna wartość wszystkich premii to 1 000 zł.

Jak ograniczyć ryzyko zlecenia błędnego przelewu?

Możesz ograniczyć ryzyko popełnienia błędu podczas zlecania przelewu bankowego. Oto kilka metod, które zwiększą szansę na poprawnie wykonany przelew (i przy okazji ograniczą niechciane koszty):

👍🏻na spokojnie zweryfikuj dane odbiorcy – w większości przypadków powodem błędnie zleconego przelewu jest pośpiech. Uważnie sprawdź dane odbiorcy przelewu, a w szczególności poprawność numeru rachunku i kwotę transferu;

👍🏻 zwróć uwagę na treść wiadomości autoryzujących przelew – często realizacja przelewu wymaga wprowadzenia dodatkowego kodu wysłanego w wiadomości SMS lub potwierdzenia w aplikacji mobilnej. W powiadomieniach tych znajdziesz też podstawowe parametry przelewu. Upewnij się, czy faktycznie odzwierciedlają one Twoje oczekiwania;

👍🏻 przygotuj listę odbiorców zaufanych – w usłudze bankowości elektronicznej możesz utworzyć listę tzw. odbiorców zaufanych. Dzięki temu wszystkie niezbędne dane do realizacji przelewów zostaną zapisane w systemie i nie będziesz musiał każdorazowo ich uzupełniać;

👍🏻 korzystaj ze zleceń stałych – jeśli cyklicznie przelewasz tę samą kwotę, do tego samego odbiorcy, to możesz zdefiniować zlecenia stałe. Dzięki temu płatności będą realizowane automatycznie (pamiętaj tylko o zapewnieniu odpowiedniej kwoty na rachunku);

👍🏻 ustal limity transakcji – dzięki nim nie zrealizujesz przypadkowo przelewu na bardzo wysoką kwotę. Na podstawie dotychczasowych operacji możesz określić bezpieczny dla siebie limit. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz go zmienić;

👍🏻 używaj wyłącznie swojego komputera, tabletu i smartfonu – logowanie się do bankowości elektronicznej z nieznanych urządzeń może doprowadzić do przechwycenia haseł, co może prowadzić do wyzerowania konta, a nawet zaciągnięcia zobowiązań na Twoje nazwisko. Przy okazji pamiętaj o bieżącej aktualizacji systemu i oprogramowania antywirusowego.

Banki również starają się wprowadzać rozwiązania ograniczające ryzyko zlecania błędnych przelewów. W końcu zajmowanie się anulowaniem takich transakcji nie należy do najbardziej dochodowych i efektywnych działań z punktu widzenia prowadzonego biznesu. Wśród popularnych rozwiązań wymienić można brak możliwości skopiowania, a następnie wklejenia całego numeru rachunku konta do formatki przelewu. W efekcie możesz być poproszony np. o uzupełnienie dwóch pierwszych cyfr przekopiowanego numeru konta.

Warto zapamiętać

  • Opłata za cofnięcie przelewu może wynosić nawet 25 zł. Większość banków oferuje jednak tę usługę bezpłatnie.
  • Sesje Elixir obowiązują w przypadku standardowych przelewów krajowych zlecanych w złotych polskich.
  • Nie możesz cofnąć szybkich przelewów takich jak m.in. przelew natychmiastowy, przelew wewnętrzny czy przelew na numer telefonu BLIK.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy da się cofnąć przelew PayPal?

    Zazwyczaj możesz anulować przelew, jeśli pieniądze nie dotarły jeszcze do odbiorcy. Transfery między kontami PayPal przekazywane są natychmiastowo, ale większość doładowań i płatności rachunków realizowana jest w ciągu kilku minut. Zazwyczaj nie możesz już wycofać tego typu transakcji po ich realizacji.

  2. Gdzie znaleźć opcję odwołania przelewu bieżącego?

    Jeśli dany bank oferuje usługę odwołania przelewu bieżącego za pośrednictwem bankowości elektronicznej, to najczęściej skorzystasz z niej wyświetlając historię rachunku. W szczegółach problematycznej operacji powinien znajdować się przycisk z komunikatem „Anuluj”, „Odwołaj przelew” lub podobnym. Pamiętaj, że opcja ta dostępna jest tylko przez ograniczony czas.

  3. Czy bank zawsze cofnie mój przelew, jeśli zgłoszę błąd?

    Nie. Bank może odmówić cofnięcia przelewu, jeśli dyspozycja została już zrealizowana lub trafiła do rozliczenia. Wówczas musisz złożyć wniosek o zwrot środków, skontaktować się z odbiorcą lub złożyć reklamację.

Źródła

  1. https://www.kir.pl/aktualnosci/statystyki-systemow-rozliczeniowych-w-czerwcu-2025-r,1297

  2. https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa-mojeing/centrum-pomocy/przelew-i-platnosci-pytania-i-odpowiedzi

  3. https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/pomoc/pytania-i-odpowiedzi/wykonalem-przelew-na-bledny-numer-rachunku.html

  4. https://www.pkobp.pl/aktualnosci/bankowosc-elektroniczna/anuluj-przelew-zagraniczny-nowa-funkcja-w-serwisie-ipko-biznes

  5. https://www.kir.pl/nasza-oferta/klient-indywidualny/rozliczenia/express-elixir

  6. https://help.revolut.com/pl-PL/business/help/receiving-payments/issues-with-transfers/i-want-to-cancel-a-transfer/

  7. https://help.revolut.com/pl-PL/help/transfers/outbound-transfers/card-transfers/i-want-to-cancel-my-transfer-to-a-card/

Oceń artykuł
4.9

Komentarze:

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze