Wolisz porozmawiać?Skontaktuj się z nami.
Skorzystaj z pomocy jednego z 200 naszych Doradców.
Pracujemy:
pn. - pt.9:00 - 21:00
sob.9:30 - 17:30
Zadzwoń22 270 00 00

Czy należy rozliczyć się z urzędem skarbowym w przypadku nabycia lub zbycia samochodu?

Tak. W większości przypadków kupujący musi zapłacić podatek PCC od zakupu samochodu. Nie musi tego robić, jeśli:

  • kupi samochód od firmy,
  • rzeczywista wartość auta nie przekracza 1000 zł, 
  • pojazd zakupiono dla osoby niepełnosprawnej,
  • pojazd jest zarejestrowany za granicą lub kupiony w komisie.

Sprzedaż samochodu rodzi także obowiązki podatkowe względem podatku dochodowego. Urząd Skarbowy może potraktować pieniądze otrzymane ze sprzedaży auta jako przychód, od którego będzie się należał podatek PIT dla osób fizycznych lub CIT dla osób prawnych. Podatku dochodowego nie zapłacimy, jeśli sprzedaliśmy pojazd za mniej niż go kupiliśmy. Wówczas nadal trzeba zgłosić ten fakt, ale wysokość podatku wyniesie 0 zł. 

Oprócz tego osoba prawna powinna uregulować podatek VAT, jeżeli jest czynnym płatnikiem. 
 

Przydatne dokumenty i wzory

  • Wypowiedzenie OC Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu Pobierz
  • Umowa kupna sprzedaży samochodu ze współwłaścicielem Pobierz
  • Druk PCC-3 Pobierz
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu Pobierz

Powiązane pytania i odpowiedzi

Oszczędź nawet 50% na polisie

Porównaj oferty ubezpieczeń OC i AC

Nie wiesz gdzie szukać odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 9-21 i w soboty od 9:30 - 17:30.

logo innowacyjna gospodarka
UBEZPIECZENIA RANKOMAT Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wolska 88 informuje o realizacji projektu "Integracja systemu informatycznego multiagencji ubezpieczeniowej INSU z serwisami towarzystw „direct” w celu optymalizacji procesów sprzedażowych produktów ubezpieczeniowych" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego okres realizacji: 2007 - 2013
logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego