Zgłoszenie szkody w towarzystwie TUW Pocztowe nie powinno sprawić kłopotów żadnemu z jego klientów. Ubezpieczyciel uruchomił m.in. infolinię oraz umożliwił skorzystanie z elektronicznego formularza, dostępnego na stronie internetowej.
Sposoby zgłoszenia szkody w towarzystwie TUW Pocztowe
Ubezpieczyciel umożliwia zgłoszenie szkody na kilka sposobów:
- wypełniając formularz internetowy - dostępny jest na stronie ubezpieczyciela. Wymaga on podania danych zarówno osoby poszkodowanej, jak i sprawcy zdarzenia drogowego. Po ich wypisaniu należy również podać swój numer telefonu oraz preferowaną datę i godzinę kontaktu ze strony Ubezpieczyciela,
- kontakt telefoniczny -pod nr tel. 801 00 22 88 lub 48 370 48 48
- korespondencyjnie, wysyłając informację na adres pocztowy:
Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych
ul. Rodziny Hiszpańskich 8,
02-685 Warszawa
- mailowo: zgloszenie@ubezpieczeniapocztowe.pl
Zgłoszenie szkody w TUW Pocztowym - jak przebiega?
1. Jakie informacje o szkodzie będą wymagane?
- dane dotyczące ubezpieczenia (polisy, z jakiej zgłaszamy szkodę),
- informacje o uszkodzonym pojeździe (numer rejestracyjny, marka i typ pojazdu, rok produkcji, numer nadwozia),
- informacje o właścicielu pojazdu/dane poszkodowanego (dane osobowe w tym PESEL / REGON oraz adres),
- dane sprawcy szkody,
- krótki opis zdarzenia,
- wykaz uszkodzonych lub skradzionych elementów,
- szacunkowa wartość szkody.
Dodatkowo, można np. podać informacje o ewentualnych świadkach zdarzenia, przekazać protokół jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia (o ile taki posiadamy) oraz przekazać zdjęcia uszkodzeń pojazdu.
Jeśli zgłaszamy szkodę z polisy OC sprawcy i nie wzywaliśmy na miejsce kolizji policji, potrzebne będzie wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym.
2. Jakie obowiązki ma właściciel pojazdu?
- Jeżeli to możliwe, powinien zapobiec powiększaniu się szkody i zabezpieczyć pojazd do czasu przyjazdu rzeczoznawcy;
- Jeśli szkoda jest wynikiem przestępstwa, należy powiadomić policję lub odpowiednie służby;
- O zdarzeniu powinien niezwłocznie powiadomić TUW Pocztowe, przedstawić wymagane dokumenty potrzebne do ustalenia wszystkich okoliczności zdarzenia oraz oszacowania rozmiaru szkód.
3. Jakie obowiązki ma TUW Pocztowe?
- W ciągu 7 dni od daty zawiadomienia o szkodzie TUW Pocztowe powinno wysyłać pismo potwierdzające przyjęcie zgłoszenia szkody z podaniem numeru szkody i wykazem dokumentów potrzebnych do rozpatrzenia roszczenia. Właściciel pojazdu otrzyma również dane kontaktowe do likwidatora odpowiedzialnego za likwidację szkody;
- W celu ustalenia rozmiarów szkody TUW Pocztowe przeprowadza oględziny uszkodzonego pojazdu;
- Na podstawie zgromadzonej dokumentacji i po wyliczeniu wartości szkody likwidator wydaje decyzję o odpowiedzialności za szkodę i wysokości odszkodowania.
- TUW Pocztowe wypłaca odszkodowanie w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia szkody. Jeśli wyjaśnienie wszystkich okoliczności zdarzenia lub ustalenie wysokości odszkodowania w tym terminie nie jest możliwe, odszkodowanie powinno zostać wypłacone w ciągu 14 dni od momentu, gdy te okoliczności udało się wyjaśnić.
- Decyzja o przyjęciu / odmowie przyjęcia odpowiedzialności zostaje wysłana do zgłaszającego szkodę listem poleconym.