Nasi Klienci oceniają Proama na
2,75
Zostaw opinię

Zgłoszenia szkód obsługiwane są przez Proamę telefonicznie lub online. Niezależnie do tego, czy odszkodowanie powinno być wypłacone z polisy OC czy AC, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z firmą.

Porównaj ceny ubezpieczenia OC / AC »

Przed zgłoszeniem szkody przygotuj:

  • dowód rejestracyjny swojego pojazdu,
  • dane osobowe uczestników zdarzenia,
  • oświadczenie sprawcy (szkody OC),
  • dokumentację fotograficzną (jeśli został uszkodzony pojazd).

Aby zgłosić szkodę możesz skontaktować się z ubezpieczycielem pod numerem telefonu: 815 815 815, następnie na klawiaturze telefonu należy wybrać numer 1. Nastąpi połączenie z konsultantem, który poinformuje o kolejnych etapach procesu likwidacji szkody. Jeśli masz zakupioną polisę assistance, to pomoc zostanie wysłana na miejsce zdarzenia.

Dzwonisz do Proama z miejsca zdarzenia? Konsultant poprosi Cię o podstawowe informacje dotyczące szkody, a następnie umówi się na odpowiedni termin, w celu uzupełnienia danych niezbędnych podczas procesu likwidacji szkody. Zostaniesz również poinformowany o jego kolejnych etapach oraz terminie oględzin rzeczoznawcy.

Kontaktujesz się z Proama z domu? Możesz zgłosić szkodę online.

Jak będą wyglądać kolejne etapy Twojej sprawy?

1. Zgłoszenie na stronie szkody.proama.pl lub telefonicznie

Otrzymasz indywidualny numer sprawy, potrzebny do dalszych kontaktów z Proama. Na Twój adres e-mail (lub pocztą – na Twoją prośbę) zostanie wysłana lista dokumentów potrzebnych do likwidacji szkody. Dokumenty można:

  • przedstawić rzeczoznawcy w trakcie oględzin pojazdu,
  • przesłać pocztą elektroniczną na adres: szkody@proama.pl lub tradycyjną: Proama ul. Postępu 15b 02-676 Warszawa.

2. Wizyta rzeczoznawcy

W ciągu 48 godzin (w dni robocze) od zgłoszenia szkody skontaktuje się z Tobą rzeczoznawca i ustali termin i miejsce oględzin pojazdu

3. Ocena rozmiaru szkody

Wycena kosztów naprawy zostanie przekazana do Ciebie w ciągu 5 dni roboczych od dnia oględzin (w sprawach bardziej skomplikowanych w ciągu 7 dni roboczych).

Uwaga! Otrzymanie kosztorysu naprawy nie jest jeszcze jednoznaczne z przyznaniem odszkodowania.

4. Decyzja i wypłata odszkodowania

Na podstawie zgromadzonej dokumentacji Proama podejmie decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania odszkodowania oraz jego wysokości. Decyzja otrzymasz na adres e-mail lub pocztą tradycyjną zgodnie z wybraną przez Ciebie formą kontaktu. Po podjęciu decyzji o przejęciu odpowiedzialności za szkodę z OC, Proama wypłaca odszkodowanie na wskazane konto. Do pobrania otrzymania odszkodowania możesz także upoważnić inne osoby lub warsztat wypełniając formularz dyspozycji o wypłacie odszkodowania.