Nasi Klienci oceniają Proama na
3,88
Zostaw opinię

Zgłoszenia szkód obsługiwane są przez Proamę telefonicznie lub online. Niezależnie do tego, czy odszkodowanie powinno być wypłacone z polisy OC czy AC, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z firmą.

Porównaj ceny ubezpieczenia OC / AC »

Przed zgłoszeniem szkody przygotuj:

  • dowód rejestracyjny swojego pojazdu,
  • dane osobowe uczestników zdarzenia,
  • oświadczenie sprawcy (szkody OC),
  • dokumentację fotograficzną (jeśli został uszkodzony pojazd).

Aby zgłosić szkodę możesz skontaktować się z ubezpieczycielem pod numerem telefonu: 815 815 815, następnie na klawiaturze telefonu należy wybrać numer 1. Nastąpi połączenie z konsultantem, który poinformuje o kolejnych etapach procesu likwidacji szkody. Jeśli masz zakupioną polisę assistance, to pomoc zostanie wysłana na miejsce zdarzenia.

Dzwonisz do Proama z miejsca zdarzenia? Konsultant poprosi Cię o podstawowe informacje dotyczące szkody, a następnie umówi się na odpowiedni termin, w celu uzupełnienia danych niezbędnych podczas procesu likwidacji szkody. Zostaniesz również poinformowany o jego kolejnych etapach oraz terminie oględzin rzeczoznawcy.

Kontaktujesz się z Proama z domu? Możesz zgłosić szkodę online.

Jak będą wyglądać kolejne etapy Twojej sprawy?

Wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe muszą przestrzegać wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących sposobu likwidacji szkód komunikacyjnych. Niemniej jednak każde towarzystwo może wprowadzać usprawnienia dla tego procesu. Jak wygląda likwidacja szkód w Proamie? 

1. Zgłoszenie na stronie szkody.proama.pl lub telefonicznie

Otrzymasz indywidualny numer sprawy, potrzebny do dalszych kontaktów z Proama. Na Twój adres e-mail (lub pocztą – na Twoją prośbę) zostanie wysłana lista dokumentów potrzebnych do likwidacji szkody. Dokumenty można:

  • przedstawić rzeczoznawcy w trakcie oględzin pojazdu,
  • przesłać pocztą elektroniczną na adres: szkody@proama.pl lub tradycyjną: Proama ul. Postępu 15b 02-676 Warszawa.

Szkodę możesz też zgłosić u agenta ubezpieczeniowego Proamy. 

Czytaj więcejJak zlikwidować szkodę z polisy OC sprawcy?

2. Wizyta rzeczoznawcy

W ciągu 48 godzin (w dni robocze) od zgłoszenia szkody skontaktuje się z Tobą rzeczoznawca i ustali termin i miejsce oględzin pojazdu.

Jeżeli szkoda jest niewielka, proces jej zgłoszenia nie budzi zastrzeżeń, a dostarczona dokumentacja jest wystarczająca, uznanie roszczenia i wypłata odszkodowania odbędą się bez wizyty rzeczoznawcy.

3. Ocena rozmiaru szkody

Wycena kosztów naprawy zostanie przekazana do Ciebie w ciągu 5 dni roboczych od dnia oględzin (w sprawach bardziej skomplikowanych w ciągu 7 dni roboczych).

Uwaga! Otrzymanie kosztorysu naprawy nie jest jeszcze jednoznaczne z przyznaniem odszkodowania.

4. Decyzja i wypłata odszkodowania

Na podstawie zgromadzonej dokumentacji Proama podejmie decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania odszkodowania oraz jego wysokości. Decyzja otrzymasz na adres e-mail lub pocztą tradycyjną zgodnie z wybraną przez Ciebie formą kontaktu. Po podjęciu decyzji o przejęciu odpowiedzialności za szkodę z OC, Proama wypłaca odszkodowanie na wskazane konto. Do pobrania otrzymania odszkodowania możesz także upoważnić inne osoby lub warsztat wypełniając formularz dyspozycji o wypłacie odszkodowania.

Co w sytuacji, gdy Proama nie uzna roszczenia?

W celu przeciwdziałania oszustom ubezpieczeniowym i wyłudzeniom odszkodowań, Proama, jak każda firma ubezpieczeniowa, przestrzega wewnętrznych procedur. Zgodnie z nimi Twoje roszczenie może zostać obniżone lub odrzucone. Ale to jeszcze nie koniec!

Pierwszą instancją jest wystosowanie odwołania od decyzji ubezpieczyciela

Czytaj więcejJak napisać skuteczne odwołanie od decyzji ubezpieczyciela?

W piśmie przedstaw dowody świadczące o tym, że odszkodowanie Ci się należy w określonej wysokości, i poprzyj to dokumentacją - na przykład zdjęciami, wyceną od mechanika lub kartą informacyjną ze szpitala. 

Gdy firma uzna, że Twoje roszczenie nie jest próbą wyłudzenia odszkodowania, uzna je lub podniesie do określonego poziomu. 

Jeżeli jednak firma nadal będzie się upierać przy stanowisku, że odszkodowanie Ci się nie należy, lub należy się w zmniejszonym wymiarze, pozostaje Ci droga sądowa oraz skarga do Rzecznika Finansowego.