Klienci Liberty Ubezpieczenia przeszli pod skrzydła AXA Ubezpieczenia. Co to oznacza dla obecnych posiadaczy polis Liberty? Czy ich umowy nadal obowiązują? W jaki sposób i przede wszystkim z kim mogą się kontaktować, np. zgłaszając szkodę?
Od 1 października 2016 roku w wyniku fuzji z AXA, wszyscy klienci Liberty automatycznie stali się klientami AXA. Obecnie wszystkie produkty ubezpieczeniowe Liberty są oferowane wyłącznie pod marką AXA Ubezpieczenia.
Znajdź OC już od 329zł!
Bez wychodzenia z domu
- Ceny OC w 3 minuty
- Oferty kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych
- Pomoc 200 agentów
Pod koniec sierpnia 2015 r. głośno zastanawialiśmy się nad tym, który gigant ubezpieczeniowy stanie w kolejce po polskie Liberty. W grudniu wszystko stało się jasne: zapadła decyzja o przeniesieniu działalności polskiego oddziału Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros do AXA Ubezpieczenia.
30 września 2016 r. transakcja została dokonana i tak jak zapowiadano wcześniej, Liberty wycofała się z działalności na polskim rynku. Pozostała po niej marka handlowa Liberty Ubezpieczenia, która będzie wykorzystywana jeszcze przez pół roku na podstawie umowy licencyjnej.
Oczywiście pozostali również klienci, posiadający ubezpieczenie Liberty. Od 1 października 2016 r. oficjalnie stali się oni klientami AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. Na szczęście nie oznacza to dla nich żadnych dodatkowych obowiązków.
Na jakich zasadach obowiązują polisy Liberty?
O integracji Liberty Ubezpieczenia i AXA Ubezpieczenia informowani są wszyscy klienci Liberty (za pomocą e-maili i listów wysyłanych pocztą) oraz opinia publiczna. Taki obowiązek wynika z przepisów prawa. Poniżej najważniejsze informacje dotyczące przeniesienia umów zawartych z Liberty Ubezpieczenia:
AXA Ubezpieczenia nie wymaga podpisywania nowych umów przez klientów Liberty Ubezpieczenia. Mają oni natomiast prawo do ich wypowiedzenia w ciągu trzech miesięcy od ogłoszenia w prasie informacji o przejęciu działalności;
dotychczasowe umowy zostały przeniesione do AXA w niezmienionej formie, na tych samych warunkach. O wszelkich ewentualnych zmianach ubezpieczyciel będzie informował na bieżąco;
produkty ubezpieczeniowe Liberty są nadal dostępne w dotychczasowych kanałach sprzedaży;
można również korzystać z usługi BLS dla umów zawartych z Liberty Ubezpieczenia;
AXA pracuje obecnie nad połączeniem oferty. Zakłada się, że nastąpi to w 2017 roku;
klienci Liberty Ubezpieczenia, którym kończy się umowa OC nie muszą obawiać się jej wygaśnięcia. Ubezpieczenie zostanie odnowione przez AXA Ubezpieczenia.
Kontakt w sprawie umowy zawartej z Liberty Ubezpieczenia
Dotychczasowe ścieżki kontaktu dostępne dla klientów Liberty Ubezpieczenia (numery telefonów, adresy e-mail, strona internetowa) pozostały bez zmian. Obowiązuje jednak inny adres korespondencyjny. Obecny to:
AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A.
Chłodna 51
02-867 Warszawa
AXA zapewnia, że poczta przesłana na dotychczasowy adres również zostanie odebrana i właściwie przekierowana.
Kto zyska, kto straci?
Jak widać AXA dołożyła wszelkich starań, aby jej obecni klienci zostali dobrze poinformowani i nie obawiali się integracji z Liberty Ubezpieczenia. A czy przyszli posiadacze polis AXA na tym skorzystają? Przekonamy się wkrótce, bo na łączoną ofertę musimy jeszcze poczekać.
Z pewnością AXA Ubezpieczenia skorzystała na zakupie Liberty. Dzięki tej transakcji stała się szóstym pod względem składek ubezpieczycielem majątkowym w Polsce. Zyskała także nowe ścieżki sprzedaży. Produkty AXA można obecnie kupić u agentów, brokerów, w bankach i przez Internet.
Do tej pory polisy AXA (szczególnie OC) były jednymi z najbardziej konkurencyjnych pod względem ceny. Jeśli chcecie sprawdzić, jak wygląda obecna oferta AXA na tle kilkunastu innych ubezpieczycieli, polecamy kalkulację na rankomat.pl oraz wsparcie naszych doradców telefonicznych.