Klienci Liberty Ubezpieczenia przeszli pod skrzydła AXA Ubezpieczenia. Co to oznacza dla obecnych posiadaczy polis Liberty? Czy ich umowy nadal obowiązują? W jaki sposób i przede wszystkim z kim mogą się kontaktować, np. zgłaszając szkodę?
Od 1 października 2016 roku w wyniku fuzji z AXA, wszyscy klienci Liberty automatycznie stali się klientami AXA. Obecnie wszystkie produkty ubezpieczeniowe Liberty są oferowane wyłącznie pod marką AXA Ubezpieczenia.
Pod koniec sierpnia 2015 r. głośno zastanawialiśmy się nad tym, który gigant ubezpieczeniowy stanie w kolejce po polskie Liberty. W grudniu wszystko stało się jasne: zapadła decyzja o przeniesieniu działalności polskiego oddziału Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros do AXA Ubezpieczenia.
30 września 2016 r. transakcja została dokonana i tak jak zapowiadano wcześniej, Liberty wycofała się z działalności na polskim rynku. Pozostała po niej marka handlowa Liberty Ubezpieczenia, która będzie wykorzystywana jeszcze przez pół roku na podstawie umowy licencyjnej.
Oczywiście pozostali również klienci, posiadający ubezpieczenie Liberty. Od 1 października 2016 r. oficjalnie stali się oni klientami AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. Na szczęście nie oznacza to dla nich żadnych dodatkowych obowiązków.
Na jakich zasadach obowiązują polisy Liberty?
O integracji Liberty Ubezpieczenia i AXA Ubezpieczenia informowani są wszyscy klienci Liberty (za pomocą e-maili i listów wysyłanych pocztą) oraz opinia publiczna. Taki obowiązek wynika z przepisów prawa. Poniżej najważniejsze informacje dotyczące przeniesienia umów zawartych z Liberty Ubezpieczenia:
AXA Ubezpieczenia nie wymaga podpisywania nowych umów przez klientów Liberty Ubezpieczenia. Mają oni natomiast prawo do ich wypowiedzenia w ciągu trzech miesięcy od ogłoszenia w prasie informacji o przejęciu działalności;
dotychczasowe umowy zostały przeniesione do AXA w niezmienionej formie, na tych samych warunkach. O wszelkich ewentualnych zmianach ubezpieczyciel będzie informował na bieżąco;
produkty ubezpieczeniowe Liberty są nadal dostępne w dotychczasowych kanałach sprzedaży;
można również korzystać z usługi BLS dla umów zawartych z Liberty Ubezpieczenia;
AXA pracuje obecnie nad połączeniem oferty. Zakłada się, że nastąpi to w 2017 roku;
klienci Liberty Ubezpieczenia, którym kończy się umowa OC nie muszą obawiać się jej wygaśnięcia. Ubezpieczenie zostanie odnowione przez AXA Ubezpieczenia.
Kontakt w sprawie umowy zawartej z Liberty Ubezpieczenia
Dotychczasowe ścieżki kontaktu dostępne dla klientów Liberty Ubezpieczenia (numery telefonów, adresy e-mail, strona internetowa) pozostały bez zmian. Obowiązuje jednak inny adres korespondencyjny. Obecny to:
AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A.
Chłodna 51
02-867 Warszawa
AXA zapewnia, że poczta przesłana na dotychczasowy adres również zostanie odebrana i właściwie przekierowana.
Kto zyska, kto straci?
Jak widać AXA dołożyła wszelkich starań, aby jej obecni klienci zostali dobrze poinformowani i nie obawiali się integracji z Liberty Ubezpieczenia. A czy przyszli posiadacze polis AXA na tym skorzystają? Przekonamy się wkrótce, bo na łączoną ofertę musimy jeszcze poczekać.
Z pewnością AXA Ubezpieczenia skorzystała na zakupie Liberty. Dzięki tej transakcji stała się szóstym pod względem składek ubezpieczycielem majątkowym w Polsce. Zyskała także nowe ścieżki sprzedaży. Produkty AXA można obecnie kupić u agentów, brokerów, w bankach i przez Internet.
Do tej pory polisy AXA (szczególnie OC) były jednymi z najbardziej konkurencyjnych pod względem ceny. Jeśli chcecie sprawdzić, jak wygląda obecna oferta AXA na tle kilkunastu innych ubezpieczycieli, polecamy kalkulację na rankomat.pl oraz wsparcie naszych doradców telefonicznych.