Klienci Liberty Ubezpieczenia przeszli pod skrzydła AXA Ubezpieczenia. Co to oznacza dla obecnych posiadaczy polis Liberty? Czy ich umowy nadal obowiązują? W jaki sposób i przede wszystkim z kim mogą się kontaktować, np. zgłaszając szkodę?

Od 1 października 2016 roku w wyniku fuzji z AXA, wszyscy klienci Liberty automatycznie stali się klientami AXA. Obecnie wszystkie produkty ubezpieczeniowe Liberty są oferowane wyłącznie pod marką AXA Ubezpieczenia.

Znajdź OC już od 329zł!
Bez wychodzenia z domu

  • Ceny OC w 3 minuty
  • Oferty kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych
  • Pomoc 200 agentów

Pod koniec sierpnia 2015 r. głośno zastanawialiśmy się nad tym, który gigant ubezpieczeniowy stanie w kolejce po polskie Liberty. W grudniu wszystko stało się jasne: zapadła decyzja o przeniesieniu działalności polskiego oddziału Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros do AXA Ubezpieczenia.

30 września 2016 r. transakcja została dokonana i tak jak zapowiadano wcześniej, Liberty wycofała się z działalności na polskim rynku. Pozostała po niej marka handlowa Liberty Ubezpieczenia, która będzie wykorzystywana jeszcze przez pół roku na podstawie umowy licencyjnej.

Oczywiście pozostali również klienci, posiadający ubezpieczenie Liberty. Od 1 października 2016 r. oficjalnie stali się oni klientami AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. Na szczęście nie oznacza to dla nich żadnych dodatkowych obowiązków.

Na jakich zasadach obowiązują polisy Liberty?

O integracji Liberty Ubezpieczenia i AXA Ubezpieczenia informowani są wszyscy klienci Liberty (za pomocą e-maili i listów wysyłanych pocztą) oraz opinia publiczna. Taki obowiązek wynika z przepisów prawa. Poniżej najważniejsze informacje dotyczące przeniesienia umów zawartych z Liberty Ubezpieczenia:

  • AXA Ubezpieczenia nie wymaga podpisywania nowych umów przez klientów Liberty Ubezpieczenia. Mają oni natomiast prawo do ich wypowiedzenia w ciągu trzech miesięcy od ogłoszenia w prasie informacji o przejęciu działalności;

  • dotychczasowe umowy zostały przeniesione do AXA w niezmienionej formie, na tych samych warunkach. O wszelkich ewentualnych zmianach ubezpieczyciel będzie informował na bieżąco;

  • produkty ubezpieczeniowe Liberty są nadal dostępne w dotychczasowych kanałach sprzedaży;

  • można również korzystać z usługi BLS dla umów zawartych z Liberty Ubezpieczenia;

  • AXA pracuje obecnie nad połączeniem oferty. Zakłada się, że nastąpi to w 2017 roku;

  • klienci Liberty Ubezpieczenia, którym kończy się umowa OC nie muszą obawiać się jej wygaśnięcia. Ubezpieczenie zostanie odnowione przez AXA Ubezpieczenia.

Kontakt w sprawie umowy zawartej z Liberty Ubezpieczenia

Dotychczasowe ścieżki kontaktu dostępne dla klientów Liberty Ubezpieczenia (numery telefonów, adresy e-mail, strona internetowa) pozostały bez zmian. Obowiązuje jednak inny adres korespondencyjny. Obecny to:

AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A.

Chłodna 51

02-867 Warszawa

AXA zapewnia, że poczta przesłana na dotychczasowy adres również zostanie odebrana i właściwie przekierowana.

Kto zyska, kto straci?

Jak widać AXA dołożyła wszelkich starań, aby jej obecni klienci zostali dobrze poinformowani i nie obawiali się integracji z Liberty Ubezpieczenia. A czy przyszli posiadacze polis AXA na tym skorzystają? Przekonamy się wkrótce, bo na łączoną ofertę musimy jeszcze poczekać.

Z pewnością AXA Ubezpieczenia skorzystała na zakupie Liberty. Dzięki tej transakcji stała się szóstym pod względem składek ubezpieczycielem majątkowym w Polsce. Zyskała także nowe ścieżki sprzedaży. Produkty AXA można obecnie kupić u agentów, brokerów, w bankach i przez Internet.

Do tej pory polisy AXA (szczególnie OC) były jednymi z najbardziej konkurencyjnych pod względem ceny. Jeśli chcecie sprawdzić, jak wygląda obecna oferta AXA na tle kilkunastu innych ubezpieczycieli, polecamy kalkulację na rankomat.pl oraz wsparcie naszych doradców telefonicznych.