Szybki, sportowy samochód z efektownym wyglądem to marzenie wielu kierowców. Niestety zwykle wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami zakupu w porównaniu do np. małego miejskiego auta. Jednak nie zawsze musi tak być. Często o wiele lepiej poszukać taniego modelu w idealnym stanie z drugiej ręki.

Aby spełnić marzenie o zakupie sportowego samochodu z ograniczonym budżetem, warto zainteresować się ofertami używanych pojazdów. Niekiedy można trafić na prawdziwą perełkę w niskiej cenie. Sprawdziliśmy, jakie tanie modele warto wybrać w przedziale cenowym do 10, 20, 30 i 50 tys. zł. Dzięki temu dowiesz się, czego szukasz na rynku.

Znajdź OC już od 329zł!
Bez wychodzenia z domu

  • Ceny OC w 3 minuty
  • Oferty kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych
  • Pomoc 200 agentów

Sportowe auta do 10 tys. złotych 

Może się zdarzyć, że dysponujesz ograniczonym budżetem na zakup sportowego auta. Często dotyczy to zwłaszcza młodych kierowców. Jednak do 10 tys. zł da się znaleźć szybki i tani model w dobrym stanie technicznym. Jednocześnie trzeba wykazać się cierpliwością, ponieważ najbardziej atrakcyjne okazje błyskawicznie znikają z serwisów ogłoszeniowych.

Ford Puma (I generacja) 

Największym minusem Forda Pumy I generacji jest bardzo trudna dostępność, tym bardziej egzemplarzy w dobrym stanie. Z kolei dużą zaletą bez wątpienia jest cena. Jeśli chodzi o szczęście, to przyda Ci się, aby znaleźć model w przyzwoitym stanie technicznym. Wówczas będziesz musiał zapłacić około 5-6 tys. zł.

Najmocniejsza wersja Forda Pumy I generacji zapewnia pod maską silnik benzynowy 1,7 l i 16V o mocy 157 KM. To bardzo przyzwoite osiągi jak na tani i wiekowy samochód sportowy. Zaletą jest również pokrewieństwo z Fordem Fiestą, co dzięki dużej dostępności części może ułatwić utrzymanie auta w dobrym stanie małym kosztem.

Dawno temu Ford Puma I generacji robił furorę w Europie. W 1998 r. został uznany samochodem roku według magazynu „Top Gear”, a w 2001 r. najlepszym sportowym autem roku w opinii „What Car”.

Peugeot 206 

Peugeot 206 jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii francuskiej marki. Warto, abyś zainteresował się wersją hatchback, gdzie w opcji RC możesz liczyć na 177 KM pod maską. Jednak może Cię również zainteresować silnik 2 l i 16V o mocy 136 KM, który do setki rozpędza się w 8,9 sekundy.

Kolejnym atutem jest duża i łatwa dostępność części zamiennych, w tym zwykłych i tuningowych. To wszystko sprawia, że naprawa samochodu nie pochłonie majątku. Obecnie używany Peugeot 206 w przyzwoitym stanie kosztuje około 6-8 tys. zł.

Mitsubishi Eclipse (II generacja) 

Poza świetną sylwetką, dużą zaletą Mitsubishi Eclipse jest czterocylindrowy silnik o mocy 140 lub 146 KM. Drugi z nich wyróżnia się większą wytrzymałością i mniejszą awaryjnością. Jeśli będziesz miał mnóstwo szczęścia, być może uda Ci się trafić na wersję z turbosprężarką o mocy 213 KM. Niestety wyszukanie takiej oferty może to być tak samo trudne, jak znalezienie igły w stogu siana. Oprócz tego zapewne musiałbyś dysponować większym budżetem niż 10 tys. zł.

Mitsubishi Eclipse było jednym z bohaterów pierwszej części filmu „Szybcy i wściekli”. Niestety obecnie równie błyskawicznie znikają oferty z tym modelem z serwisów ogłoszeniowych, w tym w wersji z czterocylindrowym silnikiem. Jeśli uda Ci się trafić na taką perełkę, musisz liczyć się z wydatkiem w wysokości 8,5-10 tys. zł.

Honda Prelude (V generacja) 

Bez wątpienia Honda Prelude wyróżnia się oryginalnym wyglądem. Oprócz tego pod jej maską najczęściej można znaleźć czterocylindrowy silnik o mocy 136 KM. To przyzwoita moc, ale może nie zadowolić najbardziej zagorzałych fanów sportowych samochodów.

Dla nich bardziej interesującą opcją może być Honda Prelude z silnikiem VTEC o pojemności 2,2 l oraz mocy 185 lub 200 KM. Wówczas możesz liczyć na przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 sekundy. Jednak im większa moc, tym częstsza awaryjność.

Ponadto pod uwagę musisz wziąć również duże spalanie. Oznacza to większe wydatki na paliwo. Oprócz tego będziesz musiał przyzwyczaić się do bardzo długiej maski, która może utrudniać parkowanie. Kolejny minus to nierówno rozłożony ciężar pojazdu, co może wiązać się z kłopotami w pokonywaniu zakrętów.

Subaru Impreza WRX I 

Zacznijmy od dobrej wiadomości. Subaru Impreza WRX pierwszej generacji to prawdziwa perełka wśród tanich samochodów sportowych, ponieważ ma napęd na cztery koła. Ponadto pod maską czeka na Ciebie czterocylindrowy silnik o pojemności 2 l i mocy 211 KM. Dostępne są modele dwu i czterodrzwiowe, sedan i kombi.

Jednak teraz czas na złe wieści. Prawdopodobnie będziesz mieć duży problem ze znalezieniem oferty Subaru Impreza WRX pierwszej generacji w dobrym stanie. Ponadto po pandemii COVID-19 ich ceny znacznie wzrosły, więc musisz liczyć się z wydatkiem wyższym niż 10 tys. zł. Jednak niekiedy warto zaczekać, ponieważ to prawdziwa sportowa perełka. Fani rajdów samochodowych do dziś wspominają tytuły mistrzów świata kierowców i konstruktorów z lat 1995-1997 zdobyte przez ten model.

Sportowe auta do 20 tys. złotych 

W budżecie do 20 tys. zł zwykle dostępne są nowsze modele w lepszym stanie technicznym, które mogą zapewnić większą przyjemność z szybkiej jazdy. Ponadto masz większy wybór. Oto 5 atrakcyjnych propozycji z tej półki cenowej.

Audi S3 8L 

Audi S3 8L to istny rarytas wśród tanich sportowych samochodów. Do 100 km/h rozpędza się w około 7 sekund. Zawdzięcza to silnikowi o pojemności 1,8 l i mocy 210 KM lub 225 KM. Ale to nie wszystko. Łatwo możesz podrasować osiągi tego modelu do nawet 300 KM mocy.

Audi S3 8l jest tanim w utrzymaniu hatchbackiem. Ponadto wyróżnia się małą awaryjnością. Cena zakupu tego modelu zaczyna się od około 19 tys. zł.

BMW Serii 3 E46 

Bez wątpienia atutem tego wieloletniego modelu jest łatwa dostępność na rynku i niska cena. Jednak jest to jednocześnie wada. Duża część egzemplarzy oferowanych w ogłoszeniach to często stare rzęchy w złym stanie technicznym. Jeśli ogłoszeniodawca próbuje Ci wmówić, że nie ma sprawy, od razu zrezygnuj z transakcji. Musisz zachować szczególną ostrożność, aby nie dać się oszukać nieuczciwym handlarzom. W zamian bardzo łatwo jest kupić części zamienne, co znacznie ułatwia doprowadzenie auta do przyzwoitego poziomu.

BMW Serii 3 E46 jest dostępne w wielu wersjach. Najbardziej optymalna z nich to chyba sześciocylindrowy silnik o pojemności 2 l i mocy 150 KM. Jeśli zależy Ci na większych osiągach, możesz wybrać model o mocy 200 KM.

Toyota Celica VII 

Toyota Celica cieszy się w naszym kraju dużą popularnością. W latach 90-tych w rajdach tym modelem startował m.in. Krzysztof Hołowczyc, w 1995 r. zdobywając wicemistrzostwo Europy oraz mistrzostwo Polski. W odróżnieniu od wielu sportowych aut, świetnie nadaje się również do codziennej jazdy.

Toyota Celica jest dostępna w dwóch wersjach. Obie zawierają czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 l oraz o mocy 143 KM (popularniejsza) i 192 KM. Jest to auto stosunkowo tanie, wytrzymałe i bezawaryjne. Jednak podobnie jak w przypadku BMW Serii 3 E46, w ogłoszeniach można spotkać wiele zużytych egzemplarzy. Musisz więc zachować szczególną ostrożność, aby nie paść ofiarą oszustów.

Mazda MX-5 NB

Jeden z najbardziej popularnych roadsterów na świecie. W budżecie do 20 tys. zł najlepiej wybrać wersję oznaczoną kodem NB. Do wyboru jest Mazda MX-5 o pojemności silnika 1,6 l i mocy 110 KM, a także 1,8 l i 140-146 KM. Druga z nich jest bardzo ceniona ze względu na 6-biegową skrzynię biegów i blokadę tylnego mostu, co zwiększa dynamikę jazdy.

Jest to bardzo popularny model na rynku używanych samochodów. Jednak może to być również duża wada, ponieważ stan techniczny wielu egzemplarzy pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie warto zwrócić uwagę, czy podwozie nie zostało zaatakowane przez rdzę, a w zadaszeniu nie brakuje uszkodzonego materiału.

VW Golf GTi IV 

Volkswagen Golf GTi IV to kolejny łatwo dostępny model taniego sportowego samochodu. Najbardziej popularna wersja to silnik o pojemności 1,8 l i mocy 150 KM. Mamy do czynienia z niebyt dużym hatchbackiem, więc zapewnia to duże możliwości zarówno do dynamicznej jazdy, jak i codziennego użytkowania.

Z kolei alternatywę może stanowić typowo sportowy model Golfa IV z silnikiem VR6 o pojemności 3,2 l i mocy 240 KM. Jednak jest to droższa opcja. Często wybierają ją miłośnicy tuningu.

Sportowe auta do 30 tys. złotych 

Sprawdźmy kolejną półkę cenową do 30 tys. zł. W tym budżecie możesz kupić stosunkowo nowoczesne sportowe auto w dobrym stanie lub starszy model o większej mocy. Oto 5 atrakcyjnych propozycji.

Alfa Romeo Brera 

Największą wadą tego modelu jest bardzo trudna dostępność w Polsce. Jednak niekiedy warto wykazać się cierpliwością, ponieważ Alfa Romeo Brera może zapewnić miłośnikom sportowych samochodów wiele wrażeń.

Jeśli cenisz benzynę, warto wybrać wersję z silnikiem o pojemności 1,75 l i mocy 200 KM. Jednak gdy potrzebujesz więcej wrażeń, dobrym wyborem będzie model V6 o pojemności 3,2 l i mocy 260 KM. Z kolei fani diesla mogą postawić na 2-litrową wersję o mocy 170 KM, bądź 2,4-litrową o mocy 200 lub 210 KM.

Audi S4 B6 

Bez wątpienia największym atutem tego modelu jest silnik V8 o pojemności 4,2 l i mocy 344 KM. Dodatkowo ma napęd na tylne koła i przednie. Ponadto wnętrze samochodu jest dość przestronne w porównaniu do innych sportowych aut.

Niestety minusem są wysokie koszty eksploatacji. Ze względu na dużą moc Audi S4 B6 zużywa sporo paliwa.     Ma aż osiem cylindrów, więc ewentualna naprawa silnika również będzie bolesna dla portfela.

Ford Focus ST Mk 2 

Miłośnicy sportowych samochodów powinni zwrócić uwagę na Forda Focusa w wersji z silnikiem 2,5 l i mocy 225 KM. Jest to hatchback, co pozwala czerpać większą przyjemność z jazdy. Samochód jest stosunkowo tani w utrzymaniu.

Kolejnym atutem jest dużo miejsca, zwłaszcza w wersji 5-drzwiowej. W efekcie Forda Focusa można używać do sportowej jazdy, a z drugiej strony do codziennego użytku.

Renault Laguna (III generacja) 

Renault Laguna III generacji był produkowany do 2015 r., więc jest stosunkowo nowym autem. W podstawowej wersji możesz liczyć na silnik o pojemności 2 l i mocy 167 KM. W opcji z turbosprężarką można zwiększyć osiągi do 170 lub 205 KM. Jednak największe wrażenia miłośnikom sportowych samochodów zapewni sześciocylindrowy silnik o mocy 238 KM.

Na rynku dostępne są również wersje z dieslem. Jednak dla fanów sportowych aut i szybkiej jazdy lepszym rozwiązaniem będzie benzyna.

Mazda 3 BK MPS 

Entuzjaści szybkiej jazdy powinni wybrać sportową wersję z silnikiem z turbosprężarką o pojemności 2,3 l i mocy 260 KM. Jeśli zależy Ci na jeszcze większych osiągach, możesz wykonać tuning do 300 KM.

Mazda 3 BK MPS znakomicie nadaje się nie tylko do szybkiej jazdy, lecz także codziennego użytkowania.

Sportowe auta do 50 tys. złotych 

Jeśli dysponujesz większym budżetem do 50 tys. zł, zyskujesz dostęp do wielu ofert nowoczesnych modeli sportowych samochodów. Są w znacznie lepszym stanie niż tańsze odpowiedniki. Oto 5 atrakcyjnych propozycji w tej półce cenowej.

BMW Z4 (I generacja) 

W sportowej wersji najlepszym wyborem będzie model Coupe z silnikiem o pojemności 3 l i mocy 265 KM. Jeśli zależy Ci na większych osiągach, wybierz 3,2 l oraz moc 343 KM. BMW Z4 pierwszej generacji wyróżnia się również świetną sylwetką. W 2002 r. zdobyło nagrodę „Design of the Year” według Automobile Magazine.

Jednak minusem jest mała ilość miejsca wewnątrz auta. Z pewnością nie jest to samochód na rodzinną wyprawę.

Nissan 350Z 

Uwagę fanów sportowych samochodów z pewnością przyciągnie pięciocylindrowy silnik o pojemności 3,5 l, a także mocy 283, 300 lub 313 KM w zależności od wersji. Auto waży tylko 1,5 t, co pozwala czerpać jeszcze większą przyjemność z szybkiej jazdy. Do 100 km/h rozpędzi się w zaledwie 6 sekund.

Auto wyróżnia się również świetną sylwetką. W 2004 r. Nissan 350Z został uznany samochodem roku według magazynu „Top Gear”.

Renault Megane RS 

Największą zaletą tego modelu jest silnik o pojemności 2 l i mocy 247 KM. W efekcie samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Ponadto wyróżnia się dużą zwinnością, co ułatwia kierowcy kontrolę jazdy.

Renault Megane RS jest dostępne w wersji Cup i Sport. Warto wybrać pierwszą z nich, ponieważ dłużej utrzymuje większą wartość pojazdu.

Chevrolet Corvette C4 

Bez wątpienia to auto przeszło do motoryzacyjnej legendy. Miłośników sportowych samochodów rodem z Ameryki przyciąga silnik V8 o pojemności 5,7 l i charakterystyczne, przednie lampy. W wersji do 50 tys. zł możesz liczyć na moc w przedziale 200-300 KM.

Warto wiedzieć, że nadwozie Corvette C4 jest wykonane z tworzyw sztucznych, więc nie zaatakuje go korozja. Jednak znacznie gorzej z wnętrzem auta, które szybciej się zużywa.

Ford Mustang 

Ford Mustang to kolejna legenda amerykańskiej motoryzacji, często uznawana za najpopularniejszy samochód sportowy na świecie. Czy można kupić taką perełkę w budżecie do 50 tys. zł? To zależy. Prawdopodobnie będziesz musiał zrezygnować z silnika V8 i wybrać wersję V6. W tej opcji możesz liczyć na silnik o pojemności 4l oraz moc 205 lub 212 KM.

Przy odrobinie szczęścia można znaleźć wersję GT do 50 tys. zł. Wówczas będziesz mieć do dyspozycji ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,6 l i mocy 304 KM.

Czy auto sportowe nadaje się do codziennego użytkowania? 

Do sportowych samochodów najczęściej przyciągają aerodynamiczne kształty, lekkie materiały, obniżone zawieszenie, duży silnik, czy tarcze hamulcowe potrafiące zatrzymać auto w miejscu. Dzięki tym atutom Twoje auto wyróżnia się na tle innych pojazdów efektowym wyglądem i możliwością rozwinięcia dużej prędkości. Jednak przed wyborem modelu z wysokimi osiągami trzeba wziąć pod uwagę kilka innych czynników, przede wszystkim koszty eksploatacji.

Sportowe samochody z benzynowymi silnikami zwykle dużo palą w przeciwieństwie do bardziej oszczędnych diesli. W efekcie musisz liczyć się z wysokimi wydatkami na paliwo. Zwykle auta o dużej pojemności silnika są również droższe w ubezpieczeniu. Ponadto przy szybkiej jeździe musisz się też liczyć z koniecznością wykonywania częstych napraw w związku z zużyciem części.

Kolejnym minusem może być brak komfortu. Bez wątpienia sportowy samochód świetnie nadaje się na szybki wypad za miasto we dwoje. Jednak jeśli masz rodzinę, codzienne użytkowanie auta może być bardzo trudne ze względu na małą ilość miejsca w środku. W takim przypadku bardziej praktycznym rozwiązaniem wydaje się zakup kombi czy vana.

Jednak nawet wśród sportowych samochodów można znaleźć modele, które dobrze sprawdzą się zarówno podczas szybkiej jazdy, jak i codziennego użytkowania na mieście. Spośród aut opisanych w powyższym artykule są to np. Volkswagen Golf IV, Ford Focus ST Mk 2 czy Mazda 3 BK MPS. Jak więc widać, można połączyć przyjemne z pożytecznym.

Ile kosztuje ubezpieczenie samochodu sportowego? 

Oprócz kosztów zakupu i eksploatacji, do wydatków związanych z użytkowaniem sportowego samochodu trzeba również doliczyć ubezpieczenie. Zwykle im wyższa pojemność silnika, tym wyższa cena polisy. W pierwszym półroczu 2023 r. średnio najmniej za OC płacili właściciele aut do 1 l (400 zł), a najwięcej posiadacze pojazdów do 5,1 l lub większych (664 zł).

pojemność silnika OC

Jednak poza pojemnością silnika, na koszt ubezpieczenia samochodu ma znacznie więcej czynników. Zaliczamy do nich m.in. wiek, miejsce zamieszkania, historię ubezpieczeniową kierowcy, a także markę, model, rocznik czy przebieg auta. W związku z tym każdy ubezpieczyciel indywidualnie określa ceny OC.

Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w rankomat.pl.Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w rankomat.pl.

Warto więc porównać oferty jak największej liczby firm. W prosty sposób można to zrobić w kalkulatorze rankomat.pl.Aby lepiej pokazać, jak różne mogą być ceny ubezpieczenia sportowego auta, przeprowadziliśmy kalkulacje dla czterech kierowców i modeli w następujących półkach cenowych: do 10, 20, 30 oraz 50 tys. zł. Pierwszym z nich jest 26-letni Paweł z Rawicza, który jest właścicielem Peugeota 206 z 2005 r. Najtańszą ofertę OC otrzymał w cenie 1220 zł.

Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 10 tys. zł?
UbezpieczycielZakres ubezpieczeniaCena roczna
Link4
OC
AC
Assistance
NNW
1220,00 zł
Trasti
OC
AC
Assistance
NNW
1223,00 zł
EUROINS
OC
AC
Assistance
NNW
1255,00 zł
Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 10 tys. zł?
Link4
1220,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Trasti
1223,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
EUROINS
1255,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW

Kalkulacja z 30.06.2023 r., 26-latek z Rawicza, Peugeot 206 z 2005 r., poj. silnika 1,6 l

Drugim z kierowców jest 28-letni Emil z Wejherowa, który jest właścicielem Toyoty Celici z 2003 r.Najtańszą ofertę OC otrzymał w cenie 1527 zł.

Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 20 tys. zł?
UbezpieczycielZakres ubezpieczeniaCena roczna
Balcia Insurance
OC
AC
Assistance
NNW
1527,00 zł
Link4
OC
AC
Assistance
NNW
1665,00 zł
Trasti
OC
AC
Assistance
NNW
1721,00 zł
Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 20 tys. zł?
Balcia Insurance
1527,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Link4
1665,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Trasti
1721,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW

Kalkulacja z 30.06.2023 r., 28-latek z Wejherowa, Toyota Celica z 2003 r., poj. silnika 1,8l

Trzecim z kierowców jest 30-letni Sławomir z Białegostoku, który jest właścicielem Forda Focusa z 2009 r. Najtańszą ofertę OC otrzymał w cenie 655 zł.

Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 30 tys. zł?
UbezpieczycielZakres ubezpieczeniaCena roczna
EUROINS
OC
AC
Assistance
NNW
Link4
OC
AC
Assistance
NNW
1236,00 zł
Trasti
OC
AC
Assistance
NNW
1329,00 zł
Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 30 tys. zł?
EUROINS
655,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Link4
1236,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Trasti
1329,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW

Kalkulacja z 30.06.2023 r., 30-latek z Białegostoku, Ford Focus z 2009 r., poj. silnika 2,5 l

Z kolei ostatnim z kierowców jest 32-letni Oskar z Kutna, który jest właścicielem Renault Megane z 2014 r. Najtańszą ofertę OC otrzymał w cenie 706 zł.

Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 50 tys. zł?
UbezpieczycielZakres ubezpieczeniaCena roczna
EUROINS
OC
AC
Assistance
NNW
Uniqa
OC
AC
Assistance
NNW
mtu24.pl
OC
AC
Assistance
NNW
Ile kosztuje ubezpieczenie sportowego auta do 50 tys. zł?
EUROINS
706,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
Uniqa
768,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW
mtu24.pl
781,00 zł
OC
AC
Assistance
NNW

Kalkulacja z 30.06.2023 r., 32-latek z Kutna, Renault Megane z 2014 r., poj. silnika 2 l

Tanie sportowe samochody – co warto wiedzieć?

  1. Sportowe samochody zużywają więcej paliwa w porównaniu do ekonomicznych aut.
  2. Sportowy samochód najczęściej jest droższy niż auto miejskie.
  3. Najczęściej sportowe samochody są droższe w ubezpieczeniu.
  4. Zwykle im większa pojemność silnika, tym wyższa cena OC.

FAQ – najczęściej zadawane pytania o tanie sportowe samochody

  1. Czy warto, aby młody kierowca kupił sportowe auto?

    To zależy. Oprócz wydatków związanych z zakupem i eksploatacją, młody kierowca zapłaci więcej za ubezpieczenie sportowego samochodu niż np. małego auta miejskiego. Poza większą pojemnością silnika, wpływa na to brak wypracowanych zniżek. Aby obniżyć koszty OC, warto pomyśleć o współwłasności pojazdu z bardziej doświadczonym kierowcą.

  2. Czy warto kupić sportowe auto z USA?

    To zależy. Zakup używanego samochodu sportowego w USA może być nawet kilkukrotnie tańszy niż w Europie, ale nie zawsze tak jest. Ponadto należy doliczyć koszty sprowadzenia auta zza Oceanu do Polski. W efekcie może się okazać, że nie będzie to opłacalne rozwiązanie.

  3. Gdzie kupić sportowy samochód?

    Najprościej oferty używanych sportowych samochodów znaleźć w serwisach ogłoszeniowych w internecie. Do największych zaliczamy Allegro.pl, Autocentrum.pl, Autogielda.pl, Otomoto.pl, Gratka.pl czy OLX.pl. Alternatywą może być skorzystanie z usług komisu.

  4. Co cechuje sportowy samochód?

    Przede wszystkim duża moc silnika i dobre osiągi, twarde zawieszenie czy większe zużycie paliwa. Auto ma również charakterystyczną sylwetkę. W efekcie samochody sportowe osiągają wyższe prędkości w porównaniu do pozostałych pojazdów.

  5. Ile kosztuje utrzymanie samochodu sportowego?

    Niestety utrzymanie sportowego samochodu nie jest tanie. Oprócz kosztów zakupu, trzeba liczyć się  z większym zużyciem paliwa oraz wyższymi kosztami części i serwisu. Ponadto auta z większą pojemnością silnika są droższe w ubezpieczeniu.

  6. Czy auto sportowe dużo pali?

    Tak. Niemal każdy sportowy samochód zużywa więcej paliwa w porównaniu do podobnego modelu w bardziej ekonomicznej wersji.

  7. Czy sportowe auta do 50 tys. są tanie w utrzymaniu?

    Niestety nie. Ze względu na możliwość rozwijania wyższych prędkości szybciej zużywają się części. W efekcie właściciele drogich sportowych aut muszą się liczyć z wyższymi kosztami serwisu i napraw, a także zakupu paliwa.