Kia, Honda, Dacia, Suzuki czy Nissan - jeśli interesuje Cię uniwersalny i praktyczny SUV do 30 tys, to m.in. te marki należy wziąć od uwagę w poszukiwaniach. Samochody z tego segmentu już od kilku lat cieszą się w Polsce rosnącą popularnością. Na wybory zakupowe kierowców wpływa także duża dostępność używanych egzemplarzy na rynku wtórnym. Sprawdzamy, na co możesz dzisiaj liczyć, kupując SUV a do 30 tys. złotych.
Każdego roku IBRM Samar sprawdza, jakie samochody najchętniej kupują Polacy. Dane za pierwsze pięć miesięcy 2024 roku pokazują, że w TOP10 najpopularniejszych modeli aż 7 siedem pozycji zajmują pojazdy z segmentu SUV/crossover. Wśród nich prym wiedzie japońska Toyota RAV4 (odnotowano 1,2 tysięcy rejestracji tego SUV-a).
Poza słynną RAV-ką w czołówce znalazły się również modele:
- Honda CH-R,
- Kia Sportage,
- Volkswagen Tiguan,
- Hyundai Tucson,
- Dacia Duster.
SUV to samochód równie popularny na rynku wtórnym, co pierwotnym. Starsze modele z tego segmentu często oznaczają obszerne, funkcjonalne wnętrze, atrakcyjne wyposażenie i wytrwały silnik. Nic dziwnego, że z motoryzacyjnych portali ogłoszeniowych znikają tak szybko, jak się pojawiają.
Na podstawie ofert zamieszczonych w sieci oraz rankingów portali motoryzacyjnych zebraliśmy 10 najciekawszych i najpopularniejszych modeli SUV-ów do 30 tys. zł. Sprawdź, czy znajdziesz tu propozycję, nad której zakupem sam się zastanawiasz!
SUV - co to za typ nadwozia?
Pierwsze SUV-y zaczęły pojawiać się w produkcji w Stanach Zjednoczonych w 2. połowie XX wieku. Pierwszym modelem tego typu zza oceanu był Jeep Wagoneer. Dla twórców tego nadwozia priorytetem było zaprojektowanie samochodu terenowego do użytku w trudnych warunkach, jednak przy wysokim komforcie jazdy. Ta myśl przyświecała także projektantom w Europie - tutaj miano pierwszego SUV-a zyskał Range Rover.
Jeep Wagoneer - samochód, który dał początek nowoczesnym SUV-om
Obecny rynek jest niemal przepełniony modelami SUV-ów zarówno w wersji premium, jak i nieco bardziej przystępnych cenowo, praktycznych pojazdów na co dzień. Można uznać, że każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie - czy to na rynku pierwotnym, czy z drugiej ręki.
SUV (ang. Sport Utility Vehicle) ma kilka charakterystycznych cech, które pomagają mu wyróżnić się w klasyfikacji samochodów. Co do zasady każdy model typu SUV:
- ma przestronne wnętrze, dzięki któremu podróż jest komfortowa zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów,
- ma podniesiony, duży prześwit, co zapewnia doskonałą widoczność na drodze,
- to samochód z napędem na cztery koła, co jest typowym elementem dla modeli do jazdy w terenie,
- jest wyposażony w silnik o dużej mocy, co z kolei daje wrażenie jazdy rasowym, sportowym samochodem.
Przejmując angielskie nazewnictwo, SUV-y często traktuje się jako pojazdy sportowo-użytkowe. Jednak ze względu na mnogość i zróżnicowane modeli takich aut, coraz częściej funkcjonują jako uniwersalne egzemplarze nadające się zarówno do jazdy na co dzień, jak i do zadań specjalnych.
Zalety i wady nadwozia typu SUV
Samochód z podwyższonym prześwitem i naturalnie nieco większych rozmiarów niż klasyczny sedan czy hatchback to bez wątpienia pojazd bezpieczny, komfortowy i pojemny. Udogodnień związanych z użytkowaniem nadwozia typu SUV jest jednak znacznie więcej. Posumujmy zalety samochodów z segmentu SUV:
- lepsza widoczność na drodze dzięki wyżej położonemu siedzeniu kierowcy (siedzi on o ok. 20 cm wyżej względem innego samochodu, dzięki czemu nie oślepia go słońce, a w nocy światłą aut jadących z naprzeciwka),
- dokładniejsze oświetlenie jezdni (reflektory także znajdują się na wyższej linii i ich światło pada na większą powierzchnię drogi przed pojazdem),
- większa średnica kół zwiększa bezpieczeństwo na drodze (zachodzi mniejsza szansa padnięcia w poślizg i utraty kontroli nad pojazdem),
- łatwiejsze pokonywanie poprzecznych przeszkód na drodze czy krawężników (dzięki wysokiemu prześwitowi),
- wygodniejsze wsiadanie oraz wysiadanie z pojazdu.
To co w jednej sytuacji stanowi zaletę - w innej może stanowić utrudnienie. W przypadku SUV-ów możemy narzekać na:
- większe zużycie paliwa i mniejsze osiągi (poprzez większą powietrza na czele pojazdu),
- wysokość, która może utrudniać się poruszanie np. w niższych tunelach czy wjazd do garażu,
- większa długość i szerokość pojazdu mogą utrudniać parkowania (zwłaszcza w mieście),
- dość wysokie koszty eksploatacji serwisu (części zamienne są kosztowniejsze, podobnie jak płyny eksploatacyjne czy opony).
SUV do 30 tys. - samochód terenowy czy luksusowy?
SUV-y zmieniały się na przestrzeni lat - producenci modeli z tym typem nadwozia starali się spełnić różne oczekiwania i potrzeby kierowców. W efekcie w tym segmencie znajdziesz zarówno samochody z pojemnym bagażnikiem i wygodne na dalsze trasy, o bardziej sportowym zacięciu. Wszystkie łączą w sobie cechy samochodu terenowego oraz wygodnej i funkcjonalnej osobówki dla całej rodziny.
Po ponad pół wieku od produkcji pierwszego amerykańskiego SUV-a okazuje się, że w cenie do 30 tys. zł możesz znaleźć atrakcyjnie wyposażone modele. Cechują je stylowo wykończone wnętrze, pojemny bagażnik oraz solidna konstrukcja. Wystarczy dobrze przeszukać ogłoszenia na portalach motoryzacyjnych.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie auta typu SUV do 30 tys. zł.?
Duże, przestronne auto z mocnym silnikiem i atrakcyjne wizualnie od razu kojarzy się z większym budżetem, jakie trzeba przeznaczyć na jego zakup. Rzeczywiście za nowy egzemplarz SUV-a popularnej marki trzeba zwykle zapłacić nawet kilkaset tysięcy złotych. Weźmy za przykład popularną Toyotę RAV 4. Za najnowszą wersję z silnikiem hybrydowym producent deklaruje cenę od 256 900 zł.
Jeśli natomiast Twój budżet jest znacząco ograniczona poszukiwania koncentrują się na rynku wtórnym, mamy dobrą wiadomość - nie musisz rezygnować z segmentu SUV. Na rynku znajdziesz te wersji kompaktowej do miasta, przestronne wersje rodzinne, modele o bardziej sportowym zacięciu, jak i propozycje uniwersalne. Przy wyborze kieruj się przede wszystkim swoimi potrzebami oraz stylem jazdy.
SUV do 30 tys. będzie samochodem z określoną historią na drodze. Może mieć za sobą poważne usterki i wysokie wartości na liczniki lub być całkiem zdrowym egzemplarzem, którego dane techniczne zrobią na Tobie wrażenie.
Kupując SUV-a do 30 tys. zł., zwróć uwagę na:
- Bezpieczeństwo jazdy (zużycie czy uszkodzenia elementów podwozia jak tłumik, miska olejowa, wahacze, osłony) - zwłaszcza jeśli wiesz, że samochód był często wykorzystywany do jazdy w terenie. Liczy się cała geometria zawieszenia.
- Pojemność bagażnika (jeśli kupujesz auto typu SUV z myślą o uldze w pakowaniu bagaży na dłuższy wyjazd, obszerne wnętrze części bagażowej powinno być jednym z ważniejszych kryteriów wyboru).
- Rodzaj napędu (SUV do 30 tys. może być wyposażony w napęd na dwa koła, cztery koła lub cztery koła typu quattro, czyli na stałe).
- Moc i rodzaj silnika (w przypadku diesla warto rozglądać się za modelem z bezpośrednim wtryskiem paliwa, co pozwoli zaoszczędzić na stacji benzynowej nawet przy standardowo wysokim spalaniu w SUV-ie).
- Wyposażenie samochodu, które spełni Twoje oczekiwania (komfort jazdy mogą zwiększać zaawansowany system obsługi multimediów, funkcja podgrzewania foteli, możliwość regulacji siedzenia itp.).
Przyjrzeliśmy się 10 SUV-om różnych marek, które najczęściej pojawiają się wśród ofert sprzedaży samochodów używanych.
Popularne modele samochodów typu SUV do 30 tys. zł. - przegląd modeli
Szukasz wygodnego i uniwersalnego samochodu zarówno do jazdy na co dzień, jak i do podróży w terenie? W cenie do 30. tys. złotych możesz znaleźć atrakcyjnie wyposażone z mocnym silnikiem i napędem na cztery koła.
Dacia Duster I (2010-2017)
Dacia Duster z początków produkcji modelu jest SUV-em przystępnym cenowo, jednak pod znakiem zapytania stawiano jakość jej wykonania oraz komfort podróży. Ze względu na niską jakość zastosowanych w nadwoziu i wnętrzu kabiny materiałów cieszy się popularnością w określonym kręgu kierowców.
W 2013 roku pierwszą wersję Dacii poddano modyfikacjom. Po liftingu jej parametry nieco się poprawiły, jednak na wyposażeniu wciąż pozostały mało wygodne fotele. Jeśli jednak odwrócić uwagę od tych elementów, Dacia Duster stanowi całkiem funkcjonalny, kompaktowy SUV do 30 tys. zł.
Według szacunku autocentrum.pl w tej cenie można dostać egzemplarze z pierwszych trzech lat produkcji. Możemy wybierać spośród kilku wariantów silnikowych:
- diesel 1.5 HDi,
- diesel 1.2 TCe,
- benzyna 1.6.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Dacii Duster.
SILNIK | 1.2 TCe | 1.6 16V | 1.5 dCi | 1.5 dCi |
Pojemność | 1197 cm³ | 1598 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ |
Paliwo | benzyna, turbo | benzyna | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 125 KM | 105 KM | 90 KM | 107 KM |
Max. moment obrotowy | 205 Nm | 148 Nm | 200 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 10,4 s | 11,8 s | 13,8 s | 11,8 s |
Maksymalna prędkość | 175 km/h | 165 km/h | 156 km/h | 171 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 6,0 l/100 km | 7,1 l/100 km | 5,0 l/100 km | 5,3 l/100 km |
Uwaga!
Mitsubischi Outlander II (2006-2012)
Mitsubischi Outlander II to duży SUV o uniwersalnym zastosowaniu. Silniki diesla w tym modelu zapewniają satysfakcjonujące osiągi i cechują się przy tym wysoką ekonomią pracy. Outlander drugiej generacji cechuje się wyjątkowo przestronną kabiną pasażerską.
Jeśli interesuje Cię SUV do 30 tys., do którego spakujesz się na dłuższy, wieloosobowy wyjazd bez konieczności kompromisów - to doskonały wybór. Pojemność bagażnika tego modelu sięga 774 litrów, co deklasuje wiele innych samochodów w tym segmencie dostępnych na rynku wtórnym.
Możemy zdecydować się na benzynowe silniki w wersji:
- 2.0 l,
- 2.4 l.
Jedynie większy z nich (o mocy 170 KM) był produkowany z napędem na cztery koła. Jest on natomiast standardem w dieslu o pojemności:
- 2.0 2.0 DI-D
- 2.2 Di-D 156 KM,
- 2,2 DI-D 177 KM.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Mitsubishi Outlander II.
SILNIK | 2.0 16V | 2.4 16V | 3.0 V6 | 2.0 DI-D | 2.2 DI-D | 2.2 DI-D MIVEC |
Pojemność | 1998 cm³ | 2360 cm³ | 2998 cm³ | 1968 cm³ | 2179 cm³ | 2268 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna | benzyna | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 147 KM | 170 KM | 220 KM | 140 KM | 156 KM | 177 KM |
Max. moment obrotowy | 199 Nm | 232 Nm | 200 Nm | 240 Nm | 380 Nm | 380 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 10,8 s | 9,6 s | 8,9 s | 10,8 s | 9,9 s | 9,8 s |
Maksymalna prędkość | 184 km/h | 190 km/h | 200 km/h | 187 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 8,0 l/100 km | 9,4 l/100 km | 11,8 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,3 l/100 km | 6,5 l/100 km |
Suzuki Grand Vitara II (2008-2014)
Osoby, które szukają połączenia wygodnego samochodu typu SUV i typowej terenówki zwracają uwagę na popularne Suzuki Grand Vitara II. Konstrukcja drugiej generacji tego modelu powoduje, że nie zawsze sprawdza się w jeździe po płaskimi terenie.
Jest to SUV przystosowany do większych wyzwań bardziej niż rodzinne modele. Z tego powodu w środku kabiny hałas może być bardziej odczuwalny, komfort jazdy mniejszy, a pojemność ograniczona.
Grand Vitara II została jednak oparta na solidnej konstrukcji i wyposażona w mało awaryjne silniki niezależnie od wersji.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Suzuki Grand Vitara II.
SILNIK | 2.0 16V | 2.4 16V | 3.2 V6 | 1.9 DDiS |
Pojemność | 1995 cm³ | 2393 cm³ | 3195 cm³ | 1870 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna | benzyna | turbodiesel |
Moc maksymalna | 140 KM | 169 KM | 233 KM | 129 KM |
Max. moment obrotowy | 183 Nm | 227 Nm | 291 Nm | 300 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 12,5 s | 11,7 s | 9,3 s | 13,2 s |
Maksymalna prędkość | 175 km/h | 185 km/h | 200 km/h | 170 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 8,8 l/100 km | 9,0 l/100 km | 10,0 l/100 km | 7,7 l/100 km |
BMW X3 E83 (2003–2010)
Okazuje się, że SUV do 30 tys. spod znaku BMW nie musi być tylko marzeniem. BMW X3 pierwszej generacji produkowano w latach 2003-2010, a w tej cenie możesz dostać egzemplarz z rocznika 2007-2009 .
To istotna informacja, ponieważ w 2006 roku model został poddany udanemu liftingowi, a dziś jak na swoje lata ma całkiem atrakcyjny design. Większość ofert z ryku wtórnego obejmuje silniki wysokoprężne - niestety wiele z ich wariantów jest dość awaryjnych. Poza tym w przypadku BMW X3 I nie ma raczej co liczyć na niskie spalanie.
Na portalach motoryzacyjnych ceny za tego używanego Suva rozpoczynają się od 17 tysięcy złotych wzwyż.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych BMW X3 E(83).
SILNIK | 2.5i | 3.0i | 2.0d | 3.0d |
Pojemność | 2494 cm³ | 2979 cm³ | 1995 cm³ | 2993 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 192 KM | 231 KM | 150 KM | 204 KM |
Max. moment obrotowy | 245 Nm | 300 Nm | 330 Nm | 410 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 8,9 s | 7,8 s | 10,2 s | 7,9 s |
Maksymalna prędkość | 208 km/h | 224 km/h | 198 km/h | 218 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 11,0 l/100 km | 11,5 l/100 km | 6,9 l/100 km | 8,4 l/100 km |
Kia Sportage II (2004-2010)
W porównaniu z pierwszą generację modelu Kia Sportage II zyskała kształt bardziej SUV-a niż auta do jazdy w terenie. Jeśli jednak zdecydujesz się na wariant z napędem na cztery koła, również takim egzemplarzem poradzisz sobie na lekkich nierównościach.
Począwszy od 2008 roku, czyli po rozległej modernizacji modelu, producent zacząć oferować klientom aż 7-lenią gwarancję.
Jedyne co można zarzucić Sportage II, to dość mały bagażnik o pojemności rzędu 332 litrów. W dużym obłożeniem auto jest ponadto mało zrywne. Choć pod maską nie brakuje mu mocy -max. moment obrotowy184 Nm). Najpopularniejszą wersją silnikową na rynku jest benzyna o pojemności 2.0 litra i mocy 142 KM.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Kia Sportage II.
SILNIK | 2.0 16V | 2.7 V6 | 2.0 CRDi | 2.0 CRDi | 2.0 CRDi |
Pojemność | 1975 cm³ | 2656 cm³ | 1991 cm³ | 1991 cm³ | 1991 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 142 KM | 175 KM | 112 KM | 140 KM | 150 KM |
Max. moment obrotowy | 184 Nm | 241 Nm | 245 Nm | 305 Nm | 305 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 11,3 s | 10,5 s | 13,8 s | 12,0 s | 11,1 s |
Maksymalna prędkość | 174 km/h | 180 km/h | 168 km/h | 177 km/h | 178 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 8,2 l/100 km | 10,0 l/100 km | 7,1 l/100 km | 7,1 l/100 km | 8,0 l/100 km |
Ford Kuga I (2008-2012)
Pierwszy SUV spod znaku tej marki zadebiutował w 2008 roku, czyli stosunkowo późno w tym segmencie. Na szczęście Ford Kuga pierwszej generacji przejął liczne zalety innych modeli marki. Do Kugi przekonuje zwłaszcza układ jezdny, który gwarantuje wyjątkową przyjemność prowadzenia pojazdu.
Pod maską znajdziemy zarówno wersje benzynowe (choć niestety trudno dostępne w budżecie do 30 tys. złotych), jak i wysokoprężne, które jednak cechują się bezawaryjnością. Ford Kuga I został wyposażony w 2,5-litrowy silnik benynowy od Volvo o mocy 200 KM. Z tego powodu nie jest to SUV do 30 tys. zł.
Jednak jeśli chodzi o diesla, Ford wybrał do Kugi 2.0 TDCi (technologia zaczerpnięta z francuskiego PSA). To już dostaniemy w naszym preferowanym budżecie.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Forda Kuga I.
SILNIK | 2.5 T | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
Pojemność | 2521 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Paliwo | benzyna turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 200 KM | 136 KM | 140 KM | 163 KM |
Max. moment obrotowy | 320 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 340 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 8,2 s | 10,6 s | 10,2 s | 9,6 s |
Maksymalna prędkość | 210 km/h | 180 km/h | 186 km/h | 195 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 9,9 l/100 km | 6,1 l/100 km | 5,9 l/100 km | 6,8 l/100 km |
Honda CR-V III (2006-2012)
Jeśli chcesz kupić Hondę CR-V, do 30 tys. zł. możesz wybierać spośród roczników 2006-2008. Honda CR-V jest jednym z najpopularniejszych samochodów typu SUV na rynku wtórnym. Nawet lekko przestarzały design modelu nie jest w stanie przysłonić licznych udogodnień zastosowanych przez japońskiego producenta.
Honda CR-V ma dobrze zaprojektowane wnętrze kabiny (płaska podłoga z tyłu czy przesuwane fotele). Zachwyca także pojemność bagażnika sięgająca nawet ponad 550 litrów. Pod maską Hondy znajdziemy różne warianty silnikowe zarówno w benzynie, jak i dieslu - każdy z nich zapewnia dobre osiągi przy niskim spalaniu.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Honda CR-V.
SILNIK | 2.0 i-VTEC | 2.4 i-VTEC | 2.2 i-CTDi | 2.2 i-DTEC |
Pojemność | 1997 cm³ | 2354 cm³ | 2204 cm³ | 2199 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 150 KM | 166 KM | 140 KM | 150 KM |
Max. moment obrotowy | 192 Nm | 220 Nm | 340 Nm | 350 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 10,2 s | 10,0 s | 10,3 s | 9,6 s |
Maksymalna prędkość | 190 km/h | 180 km/h | 187 km/h | 190 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 8,1 l/100 km | 9,2 l/100 km | 6,5 l/100 km | 6,5 l/100 km |
Peugeot 3008 I (2009-2016)
Już od 18 tys. złotych kupisz tego francuskiego, rodzinnego SUV-a a rynku wtórnym, choć ten Peugeot 3008 I wyglądem nie przypomina innych samochodów z tego segmentu. W tym kierunku pcha go jedynie lekko podwyższony prześwit. W konstrukcji nadwozia próżno jednak szukać charakterystycznych nakładek na błotniki czy napędu na cztery koła.
Model ten mieści się zatem na pograniczu SUV-a i minivana, zatem właściciel doceni jego wysoką funkcjonalność. Jeśli zdecydujesz się na silnik wysokoprężny, w 3008 I znajdziesz m.in. te z turbodoładowaniem.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Puegeota 3008 I.
SILNIK | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 HDi | 2.0 HDi |
Pojemność | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 120 KM | 156 KM | 112 KM | 150 KM |
Max. moment obrotowy | 160 Nm | 240 Nm | 270 Nm | 340 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 11,8 s | 8,9 s | 12,2 s | 9,7 s |
Maksymalna prędkość | 185 km/h | 202 km/h | 183 km/h | 195 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 6,9 l/100 km | 7,1 l/100 km | 5,0 l/100 km | 5,6 l/100 km |
Hyundai ix35 (2010-2016)
To SUV do 30 tys., który jednak rzutem na taśmę mieści się w tym budżecie. Hyundai ix35 od razu w pierwszym roku produkcji przyciągał spojrzenia nowoczesną karoserią. W środku zachwycało bogate wyposażenie, choć z biegiem lat zaczynają się ukazywać jego wady.
Bezawaryjne są natomiast silniki Hyundaia - również ten został zamontowany pod maską Hyundai ix35. Do wyboru masz nieco słabsze warianty bez napędu 4x4 albo wręcz przeciwnie - egzemplarze mocniejsze, jednak automatycznie podnoszące poziom spalania.
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Hyundaia ix35.
SILNIK | 1.6 GDI | 2.0 MPI | 1.7 CRDi | 2.0 CRDi |
Pojemność | 1591 cm³ | 1998 cm³ | 1685 cm³ | 1995 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 135 KM | 163 KM | 116 KM | 136 KM |
Max. moment obrotowy | 167 Nm | 194 Nm | 260 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 11,1 s | 10,4 s | 12,4 s | 10,8 s |
Maksymalna prędkość | 178 km/h | 184 km/h | 173 km/h | 182 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 6,4 l/100 km | 7,5 l/100 km | 5,2 l/100 km | 5,7 l/100 km |
Nissan Qashqai I (2007-2013)
Za 18 tys. zł. możesz kupić małego, kompaktowego SUV-a, który popularność zyskał niemal natychmiast po pojawieniu się na rynku pierwszej generacji. Nissan Qashqai ma dość duży prześwit i eleganckie nadwozie. W środku natomiast znajdziemy dwa rzędy wygodnych i i przestronnych siedzeń.
Nieco mniej zachwycająco było z dynamiką jazdy w tym modelu oraz mocą silnika. Za przyzwoite jednostki uchodzą te o pojemności 2 litrów. Jeśli interesuje Cię SUV do 30 tys., tego Nissana dostaniesz już z roczników 2008-2011.
Tych samochodów znajdziesz sporo na portalach motoryzacyjnych. Dzięki temu łatwo dostępne są również oryginalne części, a mechanicy znają ten model bardzo dobrze. Z typowych usterek Qashqaia należy wymienić awarie przednich amortyzatorów oraz podatne na korozję wahacze.
Zobacz też: Najmniej rdzewiejące auta – 5 modeli, na które warto postawić
Dane techniczne dla wybranych wersji silnikowych Nissan Qashqai I.
SILNIK | 1.6 16V | 2.0 16V | 1.5 dCi | 2.0 dCi |
Pojemność | 1598 cm³ | 1997 cm³ | 1461 cm³ | 1994 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maksymalna | 114 KM | 142 KM | 110 KM | 150 KM |
Max. moment obrotowy | 156 Nm | 196 Nm | 240 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie do 100 km/h | 12,0 s | 10,1 s | 12,2 s | 10,5 s |
Maksymalna prędkość | 175 km/h | 182 km/h | 177 km/h | 191 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 6,7 l/100 km | 8,2 l/100 km | 5,2 l/100 km | 6,6 l/100 km |
Ile kosztuje ubezpieczenie samochodu typu SUV do 30 tys.?
Samochód typu SUV będzie w większości przypadków wyposażony w silnik o średniej lub dużej pojemności. To jeden z ważniejszych parametrów, który wpływa na cenę ubezpieczenia OC. Oczywiście ostateczna wysokość składki to wypadkowa całej listy czynników jak:
- marka i model auta,
- rok produkcji,
- historia ubezpieczeniowa kierowcy,
- wiek kierowcy,
- miejsce zamieszkania.
Zobaczmy, jak pojemność silnika wpływała na ubezpieczenie samochodu w I kwartale 2024 roku.
Właściciele pojazdów z jednostkami w przedziale 1.6-2 l. mogli liczyć na średnią składkę w wysokości 570 zł.
Przygotowaliśmy również wyliczenie najniższej ceny OC dla powyższych modeli aut typu SUV do 30 tys. dla 30-letniego kierowcy z Hajnówki.
MODEL | NAJNIŻSZA CENA OC |
Dacia Duster I | 482 zł |
Mitsubischi Outlander II | 503 zł |
Suzuki Grand Vitara II | 501 zł |
BMW X3 E83 | 503 zł |
Kia Sportage II | 517 zł |
Ford Kuga I | 561 zł |
Honda CR-V III | 541 zł |
Peugeot 3008 I | 490 zł |
Hyundai ix35 | 517 zł |
Nissan Qashqai I | 503 zł |
*na podstawie kalkulacji z dnia 13.06.2024 |
Jako właściciel SUV-a niekoniecznie musisz godzić się z wyższym ubezpieczeniem. Jeśli porównasz ceny z kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych w kalkulatorze OC i AC, znajdziesz ofertę o optymalnym zakresie i na Twoją kieszeń!
Co warto wiedzieć?
- Większość samochodów typu SUV ma napęd na cztery koła, podwyższone podwozie, a więc spory prześwit, przestronne wnętrze i zazwyczaj mocny silnik.
- Do najpopularniejszych marek produkujących samochody z nadwoziem typu SUV należą Toyota, Suzuki, BMW, Kia czy Nissan.
- Do 30 tys. zł. możesz kupić uniwersalnego SUV-a, który poradzi sobie zarówno w lekkim terenie, jak i po drodze asfaltowej.
- Większość samochodów w segmencie SUV ma duży bagażnik i sporo miejsce w kabinie pasażerskiej.
- Przed zakupem, SUV-a weź pod uwagę jego trwałość, jakość wykonania, to jak auto jest wyposażone i jakie jest jego spalanie.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Który SUV do 30 tys. jest najlepiej zabezpieczony przed korozją?
W segmencie SUV dostępnych jest kilka modeli, które są najmniej podatne na rdzewienie. Pod tym względem warto rozważyć zakup Toyoty RAV 4, Hondy CR-V czy Audi Q3. To modele, które znajdują się na szczycie listy rankingu "What car?".
Jaki SUV do 30 tys. jest najmniej awaryjny?
Jeśli interesuje Cię SUV do 30 tys., który nie ulega awariom, zwróć uwagę na modele Mitsubishi Outlander, Dacia Duster czy Peugeot 3008.
Czy samochód z nadwoziem SUV dużo pali w trasie?
SUV naturalnie potrzebuje więcej paliwa od samochodu osobowego z innego segmentu. Wpływa na to większa masa własna pojazdu oraz większy opór powietrza podczas jazdy. Jednak nawet wśród SUV-ów można znaleźć całkiem ekonomiczne modele.
Czy typ nadwozia wpływa na cenę ubezpieczenia samochodu?
Tak - ubezpieczyciele biorą pod uwagę typ nadwozia samochodu, jaki jego markę, model czy rok produkcji. Najważniejszym czynnikiem jest jednak pojemność silnika, a ten w przypadku segmentu SUV będzie standardowo większy niż sedana czy hatchbacka.